دختر کارآفرینی که قارچ کیلویی ۱۰ میلیون تومان تولید می کند +عکس

61

دانشجوی ۲۱ ساله کلاله‌ای که از ۱۷ سالگی به فکر اهلی کردن نوعی قارچ به نام دنبلان کوهی «ترافل» و گانودرما افتاد، آن موقع نه مهندس بود و نه مدرک دانشگاهی داشت اما به واسطه موقعیت جغرافیایی و تجربیات خانواده به ارزش این گیاه پی برد و از آن زمان مصمم شد تا هر طور شده به راز اهلی شدن این گیاه پی ببرد.

نشستن پای صحبت‌های یک مهندس ۲۱ ساله که اکنون دانشجوی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان است و به کمک خانواده توانسته در یک فعالیت اقتصادی گام نهد و کارآفرینی کند خالی از لطف نیست، پیشنهاد می‌کنیم گفت‌وگوی تفضیلی خبرنگار فارس با این بانوی کارآفرین را بخوانید.

از بیوگرافی خودتان برایمان بگوئید؟

فرانک میرزایی دانشجوی کارشناسی زراعت و اصلاح نباتات هستم که در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان تحصیل می‌کنم،۲۱ سال دارم ورودی سال ۱۳۹۵ هستم.

نایاب‌ترین غذای دنیا محصولات کشاورزی عجیب گران قیمت ترین غذاهای جهان کارآفرینی با سرمایه کم کارآفرینان موفق ایرانی قیمت قارچ دنبلان فرانک میرزایی کیست زنان کارآفرین ایرانی زن پولدار ایرانی روش پیدا کردن قارچ کوهی روش پیدا کردن قارچ دنبلان راههای کارآفرینی در منزل راز موفقیت راز کارآفرینی راز پولدار شدن پرورش قارچ دنبلان در منزل پرورش قارچ پرسودترین محصول کشاورزی پردرآمدترین محصول کشاورزی بهترین محصول کشاورزی برای کاشت بهترین کسب و کار در روستا اشتغال و کارآفرینی اخبار کلاله اخبار کارآفرینی اخبار جدید کشاورزی آموزش پولدار شدن

تمرکز کارآفرینی شما در چه زمینه‌ای بوده است؟

میرزایی: زمینه کاری من روی قارچ‌های ترافل، گانودرما و بقیه قارچ‌های خوراکی که در طبیعت کمیاب هستند و اهلی شدن‌شان تا حدودی غیرممکن در استان و در ایران است.

*قارچ ترافل پول‌ساز است و خواص بی‌نظیری دارد

چطور شد که به پرورش قارچ‌های گرانقیمت و کمیاب روی آوردید؟

میرزایی: سال ۱۳۹۴ قبل از اینکه وارد دانشگاه شوم فعالیت‌ام را روی پرورش قارچ ترافل شروع کردم، خانواده‌ام، عموها و دایی‌هایم در زمینه جمع‌آوری قارچ فعالیت دارند، من از بچگی اسم این قارچ را شنیدم و اینکه می‌گفتند این قارچ خیلی پول‌ساز است و خواص بی‌نظیری دارد، این قارچ میلیون‌ها تومان می‌ارزد، از بچگی می‌دیدم که افراد بومی منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنم «کلاله» می‌رفتند و این قارچ را جمع‌آوری می‌کردند.

سال ۱۳۹۴ وقتی به پدرم گفتم که می‌خواهم این قارچ را اهلی کنم و پرورش دهم ایشان به من گفتند دخترم دنبال کاری برو که بتوانی از آن نتیجه بگیری و اگر شکست خوردی ناراحت نشوی؛ آن موقع فقط هفده سال داشتم، البته به حرف پدرم گوش ندادم و رفتم با عمو و دایی‌هایم مشورت کردم آنها هم به من گفتند دنبال این کار نروم برای اینکه نشدنی است و سرم را به خاطر چیزهایی که نمی‌شود انجام داد درد نیاورم اما باز هم به حرف آنها گوش ندادم.

من قارچ را بدون دخالت هیچ چیزی روی زمین کاشتم اما نتیجه نگرفتم یادم است که آن موقع خیلی گریه کردم، اما دست از تلاش برنداشتم.

از روش دیگری برای کاشت قارچ استفاده کردم آن را به روش قارچ تکمه‌ای کشت دادم اما این بار هم نشد، بار سوم یک مقاله انگلیسی دانلود کردم و یک ماه تمام به کمک اساتید زبان وقت گذاشتم تا آن را ترجمه کردم.

سال ۱۳۹۵ این مقاله را ترجمه کردم درست اولین سالی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل شدم بعد به کمک آن مقاله یک بار دیگر این قارچ را روی ریشه بلوط کاشتم، خدا را شکر نتیجه گرفتم و بعد به پدرم گفتم و از ایشان خواستم تا کمکم کند پرورش این قارچ را گسترش دهم.

کشت قارچ را در سطح وسیع امتحان کردید یا محیط آزمایشگاهی؟

میرزایی: در سطح کوچک این کار را انجام دادم، به صورت آزمایشی جلو می‌رفتم تا ببینم نتیجه‌ای می‌گیرم یا نه؛ مرحله به مرحله جلو رفتم ابتدا با جهاد کشاورزی کلاله صحبت کردم، بعد با اساتید این دانشگاه در میان گذاشتم سپس با جهاد کشاورزی گرگان وارد مذاکره شدم آنها مرا راهنمایی کردند.

*دبی و عمان منطقه هدف صادراتی

چه میزان از این قارچ را تولید کردید؟

میرزایی: امسال تولیدمان برای پرورش این قارچی زیاد بود و توانستیم به کشورهای عمان و دبی صادرات داشته باشیم، ۵۰۰ کیلو برای عمان صادرات داشتیم و ۸۰۰ کیلو برای دبی صادرات کردیم.

شما سالانه این میزان تولید و صادرات را دارید؟

میرزایی: نه؛ بعد از سه سال ما به این میزان تولید رسیدیم، سال اول که قارچ را کشت می‌دهیم نتیجه نمی‌گیریم، سال دوم ریشه و بذر با هم تلقیح می‌شوند و سال سوم آن را برداشت می‌کنیم.

تولید این قارچ یک پروسه زمان‌بر است و هزینه اولیه گزافی دارد اما بعد از اینکه به نتیجه رسیدیم هزینه‌هایی که کردیم را به دست می‌آوریم.

* قیمت قارچ در ایران ۵۷۰ هزار تومان و قیمت صادراتی آن ۱۰ میلیون تومان است

* فارس: پرورش این قارچ چقدر برایتان سودآوری داشت؟

میرزایی: اگر در ایران بخواهیم آن را به فروش برسانیم کیلویی ۵۷۰ هزار تومان است اما امسال قارچ‌هایمان را صادر کردیم و کیلویی ۱۰ میلیون تومان برای ما سود داشت و این سودآوری جدا از آن هزینه‌هایی که صرف تولید این قارچ کرده بودیم به دست آمده؛ یکسری هزینه‌ها باید برای گمرک و تهیه جعبه‌های بسته بندی انجام شد.

در چه سطحی و به چه میزان برای تولید این قارچ سرمایه‌گذاری کردید؟

میرزایی: در سطح یک هکتار چیزی حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه کردیم، حدود ۱.۵ تن از این قارچ برداشت کردیم، که هر کیلوی آن را به قیمت ۱۰ میلیون تومان صادرات کردیم.

شما با پرورش این قارچ الان یک کارآفرین میلیونر شدید؟

میرزایی: بله درآمد خوبی دارد.

این قارچ را در فضای باز یا در گلخانه پرورش می‌دهید؟

میرزایی: در فضای باز و در منطقه سردسیری « شمال شرق استان» نسبت به پرورش قارچ اقدام کردیم، چند نفر مشغول به کار شدند، با خودم حدود ۲۰ نفر مشغول به کار هستند.

* ۵۰ درصد از مردم شهرستان کلاله به این کار مشغول هستند

آیا خانواده و بستگان نزدیک شما در زمینه پرورش این قارچ تجربه داشتند؟

میرزایی: پدرم تاجر محلی بود، خرید و فروش فصلی داشت، ولی دایی‌ها و عموهایم در کار جمع‌آوری قارچ بودند و به صورت وحشی از طبیعت آن را جمع آوری می‌کردند.

برای کارگران فصلی و افراد بومی که کار دولتی ندارند فصل زمستان که می‌شود زمان رکود اقتصادی است، با توجه به اینکه این قارچ در فصل زمستان رشد می‌کند می‌توان آن را جمع آوری کرد و زمینه درآمدزایی خوبی دارد.

۵۰ درصد از مردم شهرستان کلاله به این کار مشغول هستند.

* دعوت به همکاری یک کارآفرین از افراد فارغ‌التحصیل جویای کار

آیا دیگران را هم برای اشتغال‌زایی در این عرصه دعوت کردید؟

میرزایی: بله به دوستانم و برخی از بستگانم این مسئله را گفتم، حتی از طریق جهاد کشاورزی استان اطلاع‌رسانی کردیم اگر افرادی که تمایل داشتند می‌توانند بیایند و در این فصل با ما همکاری داشته باشند.

در جمع‌آوری، کاشت یا محصولات جانبی مانند روغن‌ها و اسانس که می‌توان از این قارچ تولید کرد زمینه همکاری وجود دارد.

کسانی که تمایل دارند با مجموعه شما همکاری کنند تا شاغل شوند آیا نیاز است که سرمایه گذاری هم داشته باشند؟

میرزایی: نه هزینه نیاز ندارد، چون قرار است برای ما کار کنند و اگر قرار باشد پولی هزینه شود آن از طرف ماست که باید صرف کنیم تا اشتغالزایی شود.

فارس: برنامه شما برای سال ۱۳۹۸ چیست؟

میرزایی: انشاالله اگر بتوانم شرکت را توسعه می‌دهم و میزان صادرات‌ام را بالا می‌برم جدا از این مسائل دوست دارم روی محصولات جانبی آن کار کنم؛ روی روغن، اسانس و میوه‌های خشک این قارچ کار کنم.

* ترافل فقط در کلاله امکان کشت است

این قارچ مصرف داخلی هم در استان دارد؟ پرورش آن آیا فقط در شهر کلاله امکان پذیر است یا قابلیت پرورش در سراسر استان را دارند؟

میرزایی: کلاله قطب تولید قارچ ترافل است، اگر کسی بخواهد این قارچ را کشت کند باید به شمال شرق استان و در کلاله بیاید و آنجا مشغول کار شود چراکه آب و هوا همچنین خاک این منطقه مناسب رشد این نوع قارچ است.

از مسوولان چه انتظاری دارید؟ آن‌ها از شما به عنوان یک کارآفرین حمایت کردند؟

میرزایی: رئیس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان خیلی حمایت کردند و گفتند که می‌توانم با مرکز رشد همکاری کنم و کارهای تحقیقاتی داشته باشم، آزمایشگاه را در اختیارم قرار می‌دهند.

تولید این قارچ به طور طبیعی حدود سه سال طول می‌کشد اما اگر با دخالت آزمایشگاه این کار را جلو ببریم می‌توانیم زودتر به نتیجه برسیم ما می توانیم بذر اولیه را در آزمایشگاه تولید کنیم تلقیح را انجام و بعد به زمین اصلی انتقال دهیم.

* با تحقیقات علمی رشد قارچ را از ۳ ساله به ۶ ماه رساندیم

کار آزمایشگاهی چقدر می‌تواند در کوتاه کردن پروسه رشد قارچ اثر داشته باشد؟

میرزایی: سه سال رشد قارچ را می‌توانیم به ۶ ماه کاهش دهیم تلفیق علم و دانش می‌تواند کارگشایی خیلی از مشکلات باشد.

*درمان سرطان و ۷۰ نوع بیماری با این قارچ امکان پذیر است

هدفتان از تحصیل در دانشگاه چیست؟

میرزایی: خیلی علاقه دارم این قارچ در طبیعت باقی بماند این گونه گیاهی ارزش غذایی فوق‌العاده بی‌نظیری دارد؛ می‌‌گویند درمان سرطان و ۷۰ نوع بیماری با این قارچ امکان پذیر است.

این قارچ در معرض آسیب و ریشه‌کنی قرار دارد برای اینکه افراد بومی با تبر به جان ریشه درختان افتادند، اکنون اگر جنگل‌های آن منطقه را ببینید هیچ درخت سالمی نمی‌بینید های پای ریشه‌اش کاملا برداشته شده، حتی اگر قارچ را پیدا نکنند به ریشه درخت آسیب می‌رسانند.

امسال درخواست دادیم اداره منابع طبیعی جلوی این اتفاق را بگیرند نمی‌دانم تا کجا پیش رفتند اگر بتوانند جلوی دلالان خرد را بگیرند، ما توانایی داریم پرورش این قارچ را به تولید انبوه رسید و نگذاریم نسل طبیعی قارچ از بین برود.

این قارچ روی چه درختانی رشد پیدا می‌کند؟

میرزایی: روی ریشه درختان افرا، بلوط و فندق رشد پیدا می‌کند البته بستگی دارد بذرمان از چه نوعی باشد؛ ترافل سفید، ترافل سیاه یا ترافل قهوه‌ای؛ مهمترین گونه این قارچ، «توبل» سیاه رنگ است که داخل آن نیز بافت سیاه دارد و خاصیت دارویی آن نسبت به سایر قارچ‌های این گونه بیشتر است.

قارچ ترافل چقدر در بین مردم شناخته شده است؟

میرزایی: این قارچ در شهرستان کلاله روی بورس است، در استان گلستان و کل کشور هم اهلی نشده بود، می‌گویند این قارچ در جنگ جهانی در کشور ایتالیا اهلی شده بود و طی آن جنگ افرادی که دانش این حرفه را داشتند از بین رفتند و متاسفانه بعد از آن اهلی شدن این قارچ خیلی سخت شده و اهلی نشد تا اینکه تا چند سال گذشته کشور فرانسه توانست در زمینه اهلی کردن این قارچ گام‌هایی بردارد خدا را شکر امسال من هم توانستم این کار را انجام دهم.

این قارچ با توجه به گرانقیمت بودن آیا در بازار استان خریدار دارد؟

میرزایی: بله، در استان خودمان افراد بومی که وضع مالی‌شان به مراتب بهتر است این قارچ را خریداری و به تهران و مشهد ارسال می‌کنند و و به نمایندگی‌ها می‌فروشند.

*هر عدد قارچ ۶۰ هزار تومان است

قارچ‌ها در بسته‌های چند گرمی به فروش می‌رسند و قیمت آن چند است؟

میرزایی: معمولا یک یا دو عدد می‌خرند که هر وزن هر عدد آن ۳۰ الی ۴۰ گرم بسته به اندازه آن متفاوت است، قیمت هر دانه این قارچ بین ۵۰ الی ۶۰ هزار تومان متفاوت است.

این قارچ سیاه چقدر شباهت به بلوط دارد؟

میرزایی: برای اینکه روی ریشه بلوط کشت می‌شود این قارچ سیاه خیلی هم نرم نیست و حالت سفت دارد.

نایاب‌ترین غذای دنیا محصولات کشاورزی عجیب گران قیمت ترین غذاهای جهان کارآفرینی با سرمایه کم کارآفرینان موفق ایرانی قیمت قارچ دنبلان فرانک میرزایی کیست زنان کارآفرین ایرانی زن پولدار ایرانی روش پیدا کردن قارچ کوهی روش پیدا کردن قارچ دنبلان راههای کارآفرینی در منزل راز موفقیت راز کارآفرینی راز پولدار شدن پرورش قارچ دنبلان در منزل پرورش قارچ پرسودترین محصول کشاورزی پردرآمدترین محصول کشاورزی بهترین محصول کشاورزی برای کاشت بهترین کسب و کار در روستا اشتغال و کارآفرینی اخبار کلاله اخبار کارآفرینی اخبار جدید کشاورزی آموزش پولدار شدن

این قارچ قهوه‌ای چیست و چه خاصیتی دارد؟

میرزایی: این قارچ گانودرما دومین محصولی است که آن را پرورش می‌دهم، هر کیلو ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار تومان است، چند سال پیش درمان قطعی برای پیسی وجود نداشت لکه‌های سفیدی که روی پوست به وجود می‌آید اما دانشمندان کشف کردند که با این قارچ می‌شود بیماری پیسی را درمان کرد.

این قارچ را پودر و با قهوه میکس می‌کنند و مصرف می‌کنند یا پودرش را با شیر مخلوط کرده و روی زخم‌های دیابت می‌گذارند تا این زخم‌ها بهبود پیدا کند.

*جوانان از شکست نترسند/ کارآفرینان خیلی بزرگ هم شکست را تجربه می‌کنند

چه صحبت پایانی با فارغ التحصیلان دانشگاهی دارید؟

میرزایی: از آنها می‌خواهم خودباوری را در خود تقویت و در مسیر کارآفرینی خودشان را پیدا کنند، از کارآفرینی نترسند در هر کاری یک الی دو بار شکست وجود دارد، کارآفرینان خیلی بزرگ هم شکست را تجربه می‌کنند، خودم دو بار شکست خوردم خیلی خرد شدم اما برای اینکه کارم به نتیجه برسد تلاش کردم.

حتی اگر فردی در رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کند علاقه ندارد می‌تواند به کارهایی که استعداد آن را دارد سوق پیدا کند و استعداد خودش را کشف کند تا به مراتب عالی دست پیدا کند.

منبع : خبرگزاری فارس / گفت‌وگو: زهره رجبی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 61 )
  1. زهرا می گوید

    سلام و عرض ادب
    من یه شماره تماس از این دختر کارآفرینی که قارچ تولید می کند(فرانک میرزایی) می خاستم، لطفا برام ایمیل کنید یا به این شماره پیامک کنید =>

    1. مجید می گوید

      سلام، ببخشید بنده هم به کشت قارچ و گیاهان دارویی علاقه دارم، لطفا اگر میتوانید شماره تلفن یا آدرس خانم فرانک میرزایی را به ایمیل بنده ارسال فرمایید. بنده هم اهل شهرستان کلاله هستم. با تشکر. آدرس ایمیل:

      1. مریم می گوید

        سلام لطفا شماره تماسی از خانم فرانکی لطف کنید. من دانشجوی ارشد هستم و برای پروژه ام به راهنمایی ایشون نیاز دارم. با تشکر

    2. امیر می گوید

      سلام چگونه می تونیم بااین کارآفرین ارتباط برقرار کنیم

    3. صداقتی می گوید

      سلام لطفا شماره تلفن تماس خانم میرزایی رو برام بفرسین برای مشارکت و سرمایه گذاری دراین زمینه با ایشون رای زنی داشته باشم ممنونم

    4. علي تنگسيري می گوید

      سلام لطفاً یک شماره تماس از خانم میرزایی واسم بفرستید

    5. علی ذاکری می گوید

      سلام و عرض ادب
      لطف میکنید ایمیل یا شماره تماس خانم میرزایی رو برام ایمیل کنید.
      با تشکر

    6. مهدی ابدالی می گوید

      با سلام خدمت سرکار خانم فرانک میرزایی
      چگونه میتوانم با شما در زمینه کار با شما ارتباط برقرار کنم
      بنده مهدی ابدالی از استان چهارمحال وبختیاری هستم
      استان ما جنگلهای بلوط بسیاری دارد.
      موبایل بنده

  2. زهرا می گوید

    سلام و عرض ادب
    لطفا شماره تماسی از این دختر خانم کار آفرین( فرانک میرزایی) برای من ایمیل فرمایید.
    باتشکر.

    1. مریم می گوید

      باسلام وقتتون بخیر.

      بنده هم مث سایر دوستان یه شماره تماس و ایمیل از خانم فرانک میرزایی میخواستم واسم ایمیل کنین.متشکرم

  3. سید محمد صادق صحبتی می گوید

    سلام لطفا ایمیل خانم فرانک میرزایی کار افرین پرورش قارچ برام بفرستین
    با تشکر.
    [email protected]

  4. بلیط اینجا می گوید

    چقدر جالب. آفرین
    از وبسایت بلیط اینجا هم دیدن کنید و بلیط هواپیما یا قطار خود را جست و جو کنید.

  5. زهرا علی خوش می گوید

    لطفا یه شماره از خانم میرزایی به ایمیلم ارسال کنید من هم در زمینه قارچ خوراکی فعالیت دارم

    1. شهتام اراد می گوید

      سلام وقت شما بخیر لطفاشماره تماس خانم فرانک میرزایی رابه ایمیل اینجانب ارسال فرمایید من هم دراین زمینه فعالیت دارم متشکرم

      1. سایه می گوید

        با سلام وعرض ادب من شماره این خانم رو میخواستم

  6. امیررضا ذوالغیاث می گوید

    با سلام لطفا اگر امکان پذیر هست شماره یا آیدی اینستاگرام یا تلگرام خانم میرزایی رو به ایمیل اینجانب بفرستید

  7. بهرام می گوید

    این قارچ دانه دارد یا از کجا باید تهیه کرد تا بکاریم؟؟

  8. اعظم زارع می گوید

    سلام لطفا شماره خانم فرانک میرزایی را به این ایمیل بفرستید من هم در زمینه قاررچ خوراکی فعالیت دارم

  9. موسوی می گوید

    سلام موسوی هستم و میخواستم قارچ سیاه رو پرورش بدهم و مطالب شما رو مطالعه مردم لطفا اگر امکان دارد شماره تماسی از خانم میرزایی در اختیار بنده قرار دهید تا بتوانم برای شروع از ایشان مشاوره بگیرم با سپاس فراوان

    1. مژگان می گوید

      سلام یاوری هستم اگر امکان داره شماره تماسیاز خانم میرزایی در اختیار بنده قرار دهید تا بتوانم برای شروع از ایشان مشاوره بگیرم با سپاس فراوان شماره تماس

  10. آرمین می گوید

    سلام بنده در زمینه ی قارچ خوراکی فعالیت میکنم
    لطفا شماره تماس خانوم میرزایی رو به من بدین جهت مشاوره و همکاری با تشکر

  11. علی احمدزاده می گوید

    از طریق دوستان اطلاع حاصل شد که خبر اصلی که مربوط به خبرگزاری فارس هست، کذب می باشد و علیرقم مزاحمتی که برای این خانواده ایجاد شده باعث شکایت از خبرگزاری شده

  12. علی می گوید

    لطفا یه راه ارتباطی با خانم میرزایی قرار بدین

  13. پویا دهقانی می گوید

    مطلب بسیار عالی و جالی بود با تشکر از شما

  14. zahra می گوید

    سلام این خبر صحت دارد یا نه؟اگر صحت دارد لطف کنید شماره تماس خانم میرزایی را برای من ایمیل کنید

    1. vahid می گوید

      سلام منم دنبال یه دوست میگردم که کمکم گنه تو پرورش قارچ اگر کسی هست بکه

  15. زهرا علی خوش می گوید

    سلام چطور میتونم با ایشون ارتباط بگیرم؟

    1. محمد علی صیاد می گوید

      درود بر شما بانوی پر تلاش و پیگیر احسنت انشالله که هر لحظه موفق تر باشید
      من زمینی که به درد این کار بخوره رو دارم حدود سه هکتار
      در اب و هوایی مشابه یا حتی خنک تر از کلاله
      خاستم بدونم به من کمک میکنید تا بتونم هم این قارچ و حفظ کنم هم اینکه برای چندین نفر ایجاد شغل کنم؟؟

      ممنون میشم عنایتی بفرمائید.

  16. عاشق خدا می گوید

    سایت شما بی نظیره ممنون از این همه زندگینامه های موفق و زیبا دمتون گرم همگیتون خسته نباشید تک تک کارمندها تا خود ریاست دست مریزاد
    ممنونم از تلاشتون

  17. مهدی حمدی می گوید

    سلام و درود بر همه افتخار آفرینان این مرز و بوم، لطفا شماره و یا ایمیل خانم فرانک میرزایی را در اختیار قرار دهید، با سپاس فراوان

    1. لیلا محمودابادی می گوید

      با سلام لطفاً شماره تماس و آدرس ایمیل خانم فرانک میرزایی را برای من ارسال کنید با تشکر

  18. ریحانه می گوید

    سلام خسته نباشید میشه شماره یا ادرس خانم فرانک میرزایی رو برام بفرستید
    ممنون

  19. حامد می گوید

    سلام.وقت بخیر.چطور میتونم با آقای زمانی ارتباط بگیرم؟؟ممنون میشم کمکم کنید.متشکر
    تماس بنده : ۰۹۱۷۰۸۳۳۴۸۹

  20. مهدی می گوید

    با سلام خدمت عزیزان سایت
    ضمن عرض سلام و خسته نباشید به همه همکاران عزیز لطفا اگر راه ارتباطی با این تولید کننده وجود دارد پیامک کنید

  21. مهدی می گوید

    با سلام خدمت عزیزان سایت
    لطفا اگر راه ارتباطی با این تولید کننده وجود دارد پیامک کنید

    با تشکر

  22. مهدی می گوید

    با سلام
    ایشون در کدام منطقه گلستان مزرعه مصنوعی تولید ترافل دارند اگر امکان دارد جهت سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در منطقه کلاله استان گلستان . آیا این خبر وجود خارجی دارد یا ندارد یا مردم و بخش خصوصی سر کار هستند ؟؟؟
    شماره جهت مشارکت ۰۹۱۵۴۶۳۱۹۳۵
    لطفا جوابگو باشید . خبر گذاشتید لطفا جوابگوی مردم باشید ؟

  23. علیرضا می گوید

    لطفا یه راه ارتباطی باخانم میرزایی رو بهم بگید، باید یکسری اطلاعات ازشون بگیرم. ممنون میشم

  24. سعید می گوید

    سلام و خسته نباشید
    من از جهاد کشاورزی اون منطقه در مورد ایشون پرسیدم. گفتند که خبر جعلی و بزرگنمایی هست و اصلا در این ابعاد نبوده. علت اینکه پیگیر شدم عکسی هست که از ایشون منتشر شده (که ترافل بزرگی رو در دست دارند).
    لطفا توضیح بدید واقعا ماجرا حقیقت داره یا نه. چون که در صورت صحت نه تنها برای ایران افتخاره بلکه ارز آوری زیادی هم داره.
    با تشکر

  25. غلامرضا اردويي می گوید

    سلام
    چطوری می توانم مشاوره و بذر تهیه کنم

  26. عباس فرهنگ آرا می گوید

    با عرض سلام واحترام
    لطفا یه تماس یا ایمیلی ازخانم میرزایی واسه من بفرستیدچون من هم درزمینه داروهای گیاهی فعالیت دارم ومیخوام درزمینه این نوع قارچ هم اطلاعات بگیرم وتولید کنم،با سپاس

  27. علی برگریزان می گوید

    با سلام و درود به کارافرینان،ممنون میشم شماره تماس و یا راه ارتباطی با ایشون رو برام بفرستید تا صحبتی داشته باشم با ایشون.

  28. میترا می گوید

    سلام اگه میشه لطفا یه راه ارتباطی با خانم میرزایی بدید تا از تجربیات این کارآفرین موفق استفاده کنیم ومشاوره بگیریم ممنون میشم راه ارتباطی به ما معرفی کنید با این خانم تشکر

  29. مبل افرا می گوید

    ممنون
    عالی بود
    باید فقط اراده قوی داشت
    کارافرینی سخت نیست

  30. صمدی می گوید

    سلام لطفا یک شماره تماس از خانم میرزایی لطف کنید

  31. نیلوفر می گوید

    سلام .لطف میکنید یه شماره تماس یا آدرس از خانم میرزایی جهت همکاری ارسال نمایید. ممنون

  32. فرهاد رضایی می گوید

    با سلام و خسته نباشید خدمت خانم مهندس فرانک میرزایی ، لطفا یک شماره تماس با راه ارتباطی جهت مشاوره به بنده بدهید ممنون میشم .
    درضمن من اهل لرستان هستم سرزمین کوه های زاگرس و درختان بلوط امیدوارم بتوانم از تجربیات شما استفاده کنم

  33. سید حسن می گوید

    سلام اگه امکانش هست یه راه ارتباطی با خانم مهندس به ما معرفی کنین آدرس ایمیل؛ http://[email protected] شماره همراهمم محسنی هستم برای ارتباط شماره موبایل هم باشه تشکر میکنم

  34. نوید می گوید

    سلام خانوم میرزایی
    من از شهرستان آذربایجان هستم لطفا شماره تماس ارسال کنید
    ب ش کنید ک جای بهتر از خطه ما نیس برای این نوع قارچ

  35. حمید فاطمی می گوید

    سلام
    اگر امکانش هست شماره تلفن و یا ادرس ایمیل خانم میرزایی را برایم ارسال بفرمایید اینجانب سرمایه گذار هستم و میخواستم در این زمینه سرمایه گذاری بکنم

  36. محسن می گوید

    سلام این خبرجعلی هست

  37. مهرداد سازش می گوید

    سلام
    یه راه ارتباطی با این خانوم رو میخواستم که تو زمینه پرورش ارشون راهنمایی بگیرم

  38. ناشناس می گوید

    این نوع قارچ در شیراز در زمان بهاربه صورت خودرو ازکوه ها ودامنه ها استحصال میشود وکیلویی پنجاه هزار تومان خرید و فروش می‌شود……این همه هزینه وتحقیق وچرت وپرت ها لازم نبود.میومدین اینجا کیلویی پنجاه تومن میخریدیدبعد میفروختین به اون برآب…..اینهمه هزینه اضافی لازم نبود…..

  39. رحی خوبی می گوید

    سلام ببخشید چطور میشه با خانم فرانک میرزایی تماس برقرار کنم و تجربه به دست آورده ایشون رو میشه به دست آورد یا نه ممنون میشم جواب بدین

  40. رضا می گوید

    سلام باتشکر شماره تماس براراهنمایی .خانوم فرانک میرزایی بدین ممنون میشم۰۹۳۳۴۶۹۴۹۲۰

  41. محمد می گوید

    سلام.لطف کنید برای گرفتن راهنمایی وهمکاری از خانم میرزایی شماره تلفن یا ایمیل ایشون ر و بفرستید

  42. عارف می گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید خواهان براقرای یک گفتگو و ارتباط با خانوم مهندس میرزائی میباشم اگر آدرس ایمیل ایشان رو لطف کنید ممنون میشم

  43. Fateme می گوید

    سلام ، وقتتون بخیر ، ممنون میشم یه شماره تلفن از خانم میرزایی برای بنده بفرستید.

  44. فرهاد می گوید

    سلام لطفا آدرس و شماره تماس این خانم رو بهم بدید

  45. سعید آقاخانی می گوید

    سلام یک آدرسی یا شماره تماسی از خانم میرزایی میخواستم اگه امکانش بود. بهم بدین

  46. نیما می گوید

    کسی جواب نمیده ، بر ای چی درخواست شماره مردم رو می کنید

  47. محمد می گوید

    تمام فامیلاش که دلال هستند