درآمد دولت از فروش سیگار چقدر است؟

0

دریافت مالیات‌های مستقیم و غیرمستقیم یکی از منابع کسب درآمد دولت محسوب می‌شود و در این میان مالیات بر فروش سیگار در بین مالیات‌های غیرمستقیم دسته بندی می‌شود.

براساس آمار منتشره از سوی بانک مرکزی، دولت از محل دریافت مالیات بر فروش سیگار در هفت ماهه نخست سال ۹۶، بالغ بر ۲۷۰ میلیارد تومان درآمد داشته است.

این نکته حائز اهمیت است براساس مصوب سال ۹۶، درآمد دولت از مالیات فروش بر سیگار باید ۴۶۰ میلیارد تومان باشد و طبق پیش بینی رقم مصوب هفت ماهه نخست سال، ۲۷۰ میلیارد تومان آن وصول شده است.

لازم به ذکر است که مالیات بر فروش سیگار ۰.۵ درصد از مجموع مالیات‌های غیرمستقیم دولت را تشکیل داده و این رقم در سال ۹۵ حدود ۰.۴ درصد بوده است.

در این میان درآمد دولت از محل فروش سیگار در سال ۹۶ حدود ۱۹.۷ درصد رشد داشته است.

گفتنی است مجموع رقم مصوب درآمد‌های دولت از محل مالیات‌های غیرمستقیم در سال جاری، باید ۵۹ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان باشد و که در هفت ماهه نخست سال ۹۶ با درنظرگرفتن رقم مصوب باید ۳۵ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان کسب شود که درحال حاضر ۲۶ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان از این رقم محقق شده است.

مالیات سیگار قیمت سیگار قانون مالیات درآمد دولت از کجاست بودجه دولت ایران انواع درآمدهای دولت اخبار مالیات اخبار اقتصادی

منبع:میزان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ