۴ ویژگی یک کارآفرین موفق

0
صاحبان کسب‌وکارهای موفق، خصوصیات مشترک بسیاری دارند؛ داشتن برخی روحیات و خصوصیات اخلاقی خاص، زمینه‌ساز موفقیت آنها شده و از آنها افرادی می‌سازد که درمقابل سختی‌های شروع یک حرفه جدید، آبدیده می‌شوند و از این سختی‌ها پلی برای موفقیت می‌سازند.
فارغ از هر تعریفی که شما از موفقیت داشته‌باشید، شمار زیادی از خصوصیات متداول هستند که در تمام بیزنس‌من‌های موفق مشترک هستند. کارفرمایان موفق وقتی برای معرفی خود وارد اتاق می‌شوند، صحبت‌های خود را معمولا با این دست جملات شروع می‌کنند که من ۲۰ سال است به این کار مشغولم؛ یا من همیشه دوست داشتم خودم رییس خودم باشم؛ تنها عده معدودی از آنها ممکن است بگویند که من مدت محدودی است که روی این پروژه کار می‌کنم و هیچ شغل دیگری هم جز این ندارم و با اشتیاق هرچه تمام‌تر از این فرصت برای راه‌اندازی شغلم استفاده کردم. به هرحال، داشتن اصول درست، ارزش بسیاری دارد. با این حال، تبدیل شدن از یک کارمند صرف به یک کارآفرین و صاحب شغل، اتفاقی نیست که به
راحتی بیافتد. شما همچنین باید برای رشد کردن دنیای غیرقابل پیش‌بینی استارت‌آپ‌ها، شیوه جدید تفکر اختیار کنید.
میلیونر شدن کارآفرین برتر راز کارآفرینان پولدار شدن اخبار کارآفرینی
در این گزارش، به‌نقل از بیزنس‌اینسایدر، به برخی از مشخصات و روحیاتی که یک کارآفرین موفق باید داشته‌باشد، اشاره می‌کنیم تا اگر هنوز شخصیت یک کارآفرین موفق را کسب نکرده‌اید، خودتان این شخصیت را در خود ایجاد کنید.
پذیرفتن ناپایداری
تمام صاحبان مشاغل، باید توانایی کنار آمدن روزانه با اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی و بی‌ثباتی را داشته‌باشند. «جاناتان گریچان»، از بانیان انستیتو فاندر با بیان این مطلب می‌افزاید: یکی از خصوصیاتی که ما در داوطلبان خود به‌دنبالش هستیم، آمادگی پذیرش ریسک و توانایی یادگیری قوانین جدید و به‌کارگیری آنها در مشکلات جدی هستیم. بنابراین، سختی‌هایتان باید تبدیل به هنجارهای شما شوند.
پوست کلفتی
به عنوان صاحب یک شغل، بیشترین بازخوردی که از مشتریان، کارفرمایان، فروشندگان و سرمایه‌گذاران می‌گیرید، منفی هستند. پس سعی کنید به این بازخوردهای منفی عادت کنید و از آنها به‌عنوان یک برگ برنده استفاده کنید. «مارتین زویلینگ» مربی سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها می‌گوید: اگر به این مساله عادت ندارید یا معمولا سر هر مساله‌ای غر می‌زنید، باید بگوییم که شما در سر بد قضیه قرار دارید. اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که بله‌قربان‌گو هستند، آن وقت از آن طرف بام می‌افتید. پس یک بیزنس‌من موفق کسی است که حد وسط را نگه می‌دارد.
دانستن فرق بین بینش و روش
بینش شما،‌ آینده پیشه و کمپانی شما و جایی است که بازار به آن جهت حرکت می‌کند و نحوه ملاقات شما با مشتریان است. گریچان با بیان این مطلب افزود: در مقابل، روش شما چگونگی حرکت شما به موقعیت فوق است. بنابراین، بینش شما باید عینی، واقعی و ثابت باشد اما روش شما ممکن است بعضا تغییر کند. کارفرمایان و صاحبان مشاغل موفق، در عین اینکه جزئی‌نگر هستند، در همین‌حال، روی مسایل بزرگتری که موفقیت حرفه‌شان را شتاب می‌بخشد، تمرکز می‌کنند.
قبول شکست و شروع دوباره
هرروز به‌یاد داشته باشید که ممکن است شکست بخورید و این شکست هم بخشی از فرآیند موفقیت و یک ابزار خوب یادگیری است. «تد زالتر»، مدیر مرکز مطالعات کارآفرینی و اشتغال در دانشگاه کارولینای شمالی با بیان این مطلب می‌گوید: شما باید فرصت طلب و درعین‌حال سازگارپذیر باشید. اگر شکست خوردید یا به بن‌بست رسیدید، بازهم از نو تلاش کنید. صاحبان موفق مشاغل، هرگز به اتفاقاتی که در مسیر آنها رخ می‌دهد، برچسب شکست یا موفقیت نمی‌زنند بلکه روی چیزهایی تمرکز می‌کنند که مهم هستند و آن هم «فرصت طلبی» است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ