حمله استقلال تهران به نقل و انتقالات

0

استقلال بعد از قهرمانی در جام حذفی و صعود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، به دنبال حضور پُر قدرت در لیگ هجدهم است تا بتواند در کورس مدعیان قهرمانی قرار بگیرد و علاوه بر آن، به نیمه نهایی بازی‌های آسیایی صعود کند که به همین منظور مسؤولان این باشگاه خیلی زود وارد بازار نقل و انتقالات شده‌اند.

 

باشگاه استقلال دو شب قبل با جذب مرتضی آقاخان، وینگر- مهاجم تیم پیکان کارش در نقل و انتقالات پیش فصل لیگ هجدهم را آغاز کرد ولی همچنان به فعالیت‌اش ادامه داد تا بتواند علاوه بر اضافه کردن بازیکنان مد نظر وینفرد شفر، اجازه رفتن نفراتی که در فهرست سرمربی آلمانی تیمش هستند را به دیگر باشگاه‌ها ندهد.

 

مدیران استقلال که مذاکرات خود با بازیکنان مد نظرش را در روزها و شب‌های گذشته دنبال کرده بودند، از دقایق اولیه بامداد امروز یکشنبه خبر از عقد قرارداد با فرشاد محمدی‌مهر، مدافع راست و پدیده فصل قبل پارس جنوبی جم دادند و تنها لحظاتی بعد اعلام نمودند با روح‌الله باقری، مهاجم خونه به خونه بابل قراردادی به امضاء رسانده‌اند، اما فعالیت این تیم در نقل و انتقالات به این دو بازیکن بسنده نشد و آبی پوشان توافق نهایی با محمد دانشگر، مدافع میانی سایپا را هم نهایی کردند.

 

* فرشاد محمدی‌مهر، پدیده و خرید مطمئن

 

فرشاد محمدی‌مهر دو سال قبل به پارس جنوبی اضافه شد که موفق شد در نخستین فصل یکی از اصلی‌ترین و موثرترین بازیکنان تیمش باشد و با جمی‌ها قهرمانی لیگ یک و صعود به لیگ برتر را تجربه کند، اما سال فوق‌العاده او در لیگ هفدهم رقم خورد و او به غیر از دو مسابقه که نتوانست بخاطر محرومیت به میدان برود، در تمام بازی‌ها حضور ثابت در ترکیب تیمش داشت و یکی از بهترین شاگردان مهدی تارتار بود.

 

این مدافع راست که قدرت بدنی و سرعت بالایی دارد، به دلیل داشتن تنها ۲۴ سال، از شرایط سنی بسیار خوبی هم برخوردار است و با توجه به اینکه سه فصل هم با استقلال قرارداد بسته، می‌تواند طی سال‌های آینده به کمک تیمش بیاید و قدرت فنی این تیم را بالا ببرد.

 

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال نقل و انتقالات لیگ برتر ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ نقل و انتقالات استقلال تهران لیست خرید استقلال تهران بازیکن جدید استقلال تهران اخبار نقل و انتقالات اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

 

محمدی‌مهر در پاس جنوبی جم نشان داد در کنار اینکه کار دفاعی را به خوبی انجام می‌دهد و مقابل بسیاری از حملات حریفان از جناح چپ زمین می‌ایستد، به موقع به مهاجمان تیمش اضافه می‌شود و نفوذهای خطرناکی هم از سمت راست زمین دارد که زمینه‌ساز بسیاری از گل‌های جمی‌ها شد و یک گل هم به ثمر رساند.

 

اما علاوه بر این خصوصیات مثبت مدافع راست دو فصل اخیر پارس جنوبی در کارهای دفاعی و هجومی، او یکی از اصلی‌ترین بازیکنان تیمش در زدن ضربات ایستگاهی و کرنر بود که با استایل خاص و مشابه کریستیانو رونالدو، شوت‌های خطرناک راه دوری هم می‌زند و در این زمینه هم می‌تواند کمک حال استقلال باشد.

 

محمدی‌مهر با توجه به توانایی بالای فنی احتمالا جزو ۱۱ مرد اصلی استقلال در لیگ هجدهم باشد و حضورش در جمع آبی پوشان موجب شود وینفرد شفر مثل دیدارهای پایانی فصل گذشته از وریا غفوری به‌عنوان هافبک راست بهره بگیرد تا علاوه بر کار دفاعی، قدرت هجومی و گلزنی تیمش هم با حضور این دو بازیکن در آن سمت از زمین بیشتر شود.

 

* روح‌الله باقری، فرصت‌طلب و آلترناتیو

 

دومین خریدی که بامداد امروز استقلال خبر از عقد قرارداد با آن را داد، روح‌الله باقری بود؛ بازیکنی که طی سه سال گذشته به‌عنوان مهاجم راس در خونه به خونه بابل بازی می‌کرد و به غیر از بازی‌هایی که مصدوم یا محروم بود، در سایر دیدارها حضور ثابتی داشت و تمام مربیان این تیم همواره از او در ترکیب بهره می‌بردند.

 

باقری ۲۷ ساله که سابقه بازی در تیم‌های سیاه جامگان، پدیده و مس کرمان را هم دارد، جزو فرصت‌طلب‌ترین مهاجمان لیگ یک بوده اما عملکرد او در فصل قبل و زیر نظر جواد نکونام و دراگان اسکوچیچ بیشتر دیده شد و این بازیکن توانست فصل فوق‌العاده‌ای پشت سر بگذارد و با وجود عدم صعود تیمش به لیگ برتر، با زدن ۱۲ گل در رده دوم برترین گلزنان فصل ۹۷-۹۶ لیگ یک قرار بگیرد.

 

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال نقل و انتقالات لیگ برتر ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ نقل و انتقالات استقلال تهران لیست خرید استقلال تهران بازیکن جدید استقلال تهران اخبار نقل و انتقالات اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

 

این مهاجم که فصل بعد به‌عنوان مهاجم آبی پوشان به میدان خواهد رفت، جدا از گلزنی در بازی‌های لیگ یک، با هت‌تریک در مسابقه مرحله نیمه نهایی جام حذفی مقابل استقلال خوزستان که به تنهایی عامل صعود تیمش به دیدار فینال شد، بیش از پیش خود را بر سر زبان‌ها انداخت و توانست نقش موثرش را در ترکیب بابلی‌ها به نمایش بگذارد.

 

بدون تردید روح‌الله باقری در حال حاضر کار سختی برای قرار گرفتن در ترکیب فصل جدید استقلال داشته باشد چراکه حتی در صورت رفتن مامه تیام، آبی پوشان علی قربانی را در اختیار دارند و به غیر از او، ممکن است مهاجم دیگری هم به خدمت بگیرند؛ ضمن اینکه مرتضی آقاخان که خرید جدیدشان هم هست نیز توانایی بازی در خط حمله را دارد.

 

حالا با این تفاسیر باقری که عملکرد خوب خود را در خونه به خونه نشان داده بود، حالا باید بیشتر از قبل تلاش کند تا بتواند مثل حالا که نظر شفر را در نقل و انتقالات جلب کرده، برای قرار گرفتن در ترکیب هم خود را به او اثبات کند و در تمرینات خودی نشان دهد.

 

* محمد دانشگر، استحکام بیشتر دژ دفاعی آبی‌ها

 

استقلال تهران یکی از بهترین خط دفاعی‌های فصل قبل را داشت و با وجود اینکه نتوانست در بسیاری از بازی‌های فصل از لئوناردو پادووانی به دلیل مصدومیت بهره ببرد، نفرات خوبی در قلب خط دفاعی داشت ولی با این حال شفر تصمیم گرفت یک مدافع میانی در فهرست‌اش قرار دهد و مسؤولان این باشگاه هم برای جذب او اقدام کنند.

 

محمد دانشگر که سومین خرید امروز استقلال معرفی شد، یک سال قبل با علی دایی از نفت تهران به سایپا رفت و در این تیم که به مقام چهارم جدول رسید و سهمیه آسیایی گرفت، ۲۷ بازی انجام داد و دو مسابقه را هم به دلیل محرومیت از دست داد که در این مدت علاوه بر حضور در خط دفاع، توانست گل ارزشمندی هم در دیدار برگشت برابر ذوب‌آهن روی ارسال علی قلی‌زاده بزند و سرنوشت بازی را به سود نارنجی پوشان تغییر دهد تا به برتری پُر گل برسند.

 

این مدافع ۲۵ ساله و بلند قامت که طی دو سال اخیر مهره موثر علی دایی در خط دفاع بود و به نظر می‌رسید جزو فهرست این سرمربی برای فصل بعد سایپا هم باشد، با پایان قراردادش با نارنجی پوشان تصمیم گرفت به پیشنهاد استقلال جواب مثبت دهد ولی برخلاف آقاخان، محمدی‌مهر و باقری که قراردادهای سه ساله با آبی پوشان بستند، قراردادی به مدت دو فصل با این باشگاه امضاء کند.

 

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال نقل و انتقالات لیگ برتر ۱۴۰۲ ۱۴۰۳ نقل و انتقالات استقلال تهران لیست خرید استقلال تهران بازیکن جدید استقلال تهران اخبار نقل و انتقالات اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

 

دانشگر که سابقه بازی در رده‌های پایه تیم ملی را هم داشته، از قدرت سرزنی بالایی برخوردار است و می‌تواند خرید مطمئنی برای استحکام بیشتر در قلب خط دفاعی استقلال باشد تا بتوانند مثل فصل قبل گل‌های کمتری دریافت کنند و به هدف اصلی این باشگاه که قهرمانی در لیگ برتر است، برسند.

 

اما نکته مهم در پیوستن دانشگر به استقلال این است که فصل قبل پژمان منتظری، سید مجید حسینی، پادووانی و حتی دیگر بازیکنان مثل روزبه چشمی و آرمین سهرابیان به‌عنوان مدافع میانی برای آبی پوشان بازی کردند و حالا مشخص نیست با اضافه شدن مدافع سایپا به این تیم، کدام یک از این نفرات راهی تیم دیگری خواهند شد یا در لیست مازاد شفر قرار می‌گیرند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ