بیکار بی پولی که میلیونر شد؛ سود ۳ میلیارد تومانی در ۱ سال

4

«درس خوانده‌ام اما بیکارم» جمله‌ای است که اکثر فارغ التحصیلان دانشگاهی به‌زبان می‌آوردند. اما برخی از کارآفرینان هستند که با فعالیت‌های تولیدی برای خود کسب‌وکاری دست‌وپا کرده‌اند، جوانان بیکار و بی‌پولی که ترجیح می‌دهند منتظر کار پشت‌میزنشینی نباشند و خودشان کاری دست‌وپا کنند.

احمد زائری، پرورش‌دهنده ماهی از همین گروه از افراد است که در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره فعالیتش می‌گوید: زیستگاه اصلی ماهی کپور در چین است اما به‌دلیل رشد سریع، زندگی گله‌پذیر، امکان تکثیر مصنوعی و کیفیت مطلوب گوشت به‌عنوان مطلوب‌ترین ماهی پرورشی جهان معرفی و در تمام جهان تکثیر و پرورش داده می‌شود. از ویژگی‌های بارز ماهی کپور، پذیرش شرایط گرماست. ماهی کپور در دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد به بالا به‌خوبی تغذیه می‌کند و رشد و تکثیر می‌‌یابد. بهترین شرایط رشد آنها در دمای ۲۸‌ــ۲۵ درجه سانتی‌گراد محقق می‌شود. در دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد سرعت فرآیند تبدیل غذا به گوشت در ماهی‌های کپور کاهش می‌یابد و در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد به خواب زمستانی فرو می‌روند.

قیمت ماهی کپور طرح های اشتغال زایی روستایی صادرات غیر‌نفتی صادرات به عراق شغل پر سود راز موفقیت راز پولدار شدن چی تولید کنم بفروشم پولدار شدن در ایران پرورش ماهی کپور بهترین ماهی پرورشی بهترین کالا برای صادرات انواع ماهی اقتصاد مقاومتی اشتغال و کارآفرینی اخبار هرمزگان اخبار حوزه اشتغال زایی آموزش پولدار شدن

زائری درباره نحوه ورودش به عرصه پرورش ماهی کپور افزود: دانش‌آموخته رشته ریاضیات هستم، اما به کار تولیدی و ایستادن روی پای خود، علاقمند بودم، علاقه‌ای به زندگی کارمندی و حقوق‌بگیری ندارم.  به‌دنبال کار تولیدی بودم و در همین حین با تأکیدات عمومی رهبر انقلاب بر امر اقتصاد مقاومتی، اشتغالزایی و افزایش تولید ملی مواجه بودم که انگیزه‌های من را افزایش می‌داد. با مطالعاتی که انجام دادم نهایتاً به عرصه پرورش ماهی کپور رسیدم.

قیمت ماهی کپور طرح های اشتغال زایی روستایی صادرات غیر‌نفتی صادرات به عراق شغل پر سود راز موفقیت راز پولدار شدن چی تولید کنم بفروشم پولدار شدن در ایران پرورش ماهی کپور بهترین ماهی پرورشی بهترین کالا برای صادرات انواع ماهی اقتصاد مقاومتی اشتغال و کارآفرینی اخبار هرمزگان اخبار حوزه اشتغال زایی آموزش پولدار شدن

زائری درباره میزان تولید ماهی کپور و سود حاصله از آن در مجمع تولیدی‌اش، اظهار می‌کند: در حال حاضر مشغول پرورش ۱۲۰۰ تن ماهی کپور هستم. حدود ۸ ماه طول می‌کشد تا بچه‌ماهی‌های کپور به وزن ۱ کیلوگرم برسند. قیمت هر کیلو ماهی کپور در بازار داخل حداقل ۱۳ هزار تومان است، این بدین معنی است که پس از رشد کافی ماهی‌ها، از فروش آن‌ها در بازار ۱۴ میلیارد تومان به‌دست می‌آورم که حداقل ۳ میلیارد تومان آن سود خالص است. ماهی کپور بازار بسیار خوبی در داخل دارد و هیچ نگرانی بابت فروش آن ندارم.

این فعال اقتصاد مقاومتی می‌گوید، ماهی کپور را می‌توان به عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی روسیه صادر کرد، اما عراق که همسایه ما است، در حال حاضر اگر بخواهیم به عراق صادرات داشته باشیم باید حدود ۷۰ میلیون تومان عوارض پرداخت کنیم، چرا که ابتدا باید به کردستان و سپس به عراق بفرستیم.

وی با تأکید بر اینکه صادرات هر ۳۰ کیلوگرم ماهی کپور به کشورهای همسایه معادل یک بشکه نفت برای کشورمان ارزآوری دارد اظهار می‌کند: برای پرورش ۴هزار تن آمادگی داریم. علاوه بر آن اشتغال‌زایی‌هایی که داشتیم توانستیم برای تعداد زیادی مجدداً اشتغال‌زایی کنیم.

قیمت ماهی کپور طرح های اشتغال زایی روستایی صادرات غیر‌نفتی صادرات به عراق شغل پر سود راز موفقیت راز پولدار شدن چی تولید کنم بفروشم پولدار شدن در ایران پرورش ماهی کپور بهترین ماهی پرورشی بهترین کالا برای صادرات انواع ماهی اقتصاد مقاومتی اشتغال و کارآفرینی اخبار هرمزگان اخبار حوزه اشتغال زایی آموزش پولدار شدن

این کارآفرین درباره مشکلات متعدد در پرورش ماهی می‌گوید: استان هرمزگان به‌دلیل استعداد بالقوه خدادادی می‌تواند قطب اقتصاد مقاومتی در جنوب کشور باشد. اما متأسفانه بیشتر جوانان بعد از دریافت دیپلم، برای کارگری به شهرهای بزرگتر مهاجرت می‌کنند. هیچ‌کس به آن‌ها نمی‌آموزد که چگونه می‌توانند روی پای خودشان بایستند و با استفاده از نعمت‌های خدادادی تولید ثروت کنند. پرداخت وام‌های خوداشتغالی کنار آموزش کارآفرینی به‌صورت بومی می‌تواند بسیاری از جوانان را از کارگری به کارآفرینی سوق دهد. من کار تولید را با وام ۴۰ میلیون تومانی بسیج سازندگی شروع کردم اما لازم است همه دستگاه‌ها به‌فکر اشتغالزایی و اقتصاد مقاومتی باشند. من آماده‌ام تا به‌صورت رایگان پرورش ماهی کپور را به‌صورت عملی به جوانان علاقمند هرمزگانی آموزش دهم.

وی درباره مشکلاتش هم گفت: متأسفانه امسال سرمایه گذاری بسیاری کردیم اما کم‌آبی و کمبود باران باعث شد که بخش زیادی از ماهی‌ها از بین رفت. متأسفانه هیچ بیمه‌ای هم نداشتیم و این خسارت ما جبران نشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 4 )
  1. ناشناس می گوید

    خدا را شکر میکنم هرگز در زندگی از خداوند پول و ثروت نخواستم،و اگر همه دنیا و آخرت و بهشت رو بهم بدن حاضر نیستم جان هیچ موجود زنده ای رو بگیرم حتی اگر از گرسنگی بمیرم.

    1. فرهاد می گوید

      همن خدایی ک از شکرش میگی توکلام پاکش مفهوما فرموده (نقل به مفهوم)
      هرچه درآسمان وزمین است رو برای شما آفریدم
      وجای دیگه مفهوما فرموده بخورید وبیاشامید واصراف نکنید
      ونیز مفهوما امرفرموده ازخوراکی های حلال وطیب(پاک) بخورید
      ونیز اوتعالی درکلام پاکش مفهوما فرموده هرکس حلال خدا رو حرام بداند ویا حرام خدا رو حلال بداند ،کافر شده است
      ویکی ازدلایل کفر کسی که حلال خدا رو حروم بدونه ویا حرام رو حلال بدونه اینه ک اون شخص درحقیقت در مقابله با خدا تشریع میکنه وخودش رو درناخودآگاهش بالاتر یا داناتر یا مهربانتر از خدا جل جلاله میدونه
      درحالی ک خالق خود او وآنچه درموردش فکر کرده وقضاوت میکنه ،خدای قادر مطلق متعال علیم ارحم الرحمین هست
      پس سزاوارتره انسان از نعمت های حلال خدا بشیوه حلال وخداپسندانه وبجا وبه اندازه مصرف کرده وشکر اوتعالی رو بجابیاره
      حضرت ختمی مرتبت علیه وعلی آله وصحبه افضل الصلوهوالتسلیمات که رحمهللعالمین هستند
      ونیز تمام انبیاءالهی علی نبینا وعلیهم الصلوه والسلام
      حیوانات حلال گوشت را موافق با شریعت مقدس الهی ذبح کرده وخورده اند
      واین کاملا مورد رضا وپسند رب العالمین است

      درتمام شرایع الهی ذبح حیوانات حلال گوشت موافق با شرع وسنت نبی شان میباشد
      وآنچه درمورد ناپسندبودن اینکار (معاذالله) بیان میشه فقط درادیان وفرقه های شیطانی بیان میشه ودرپنهان وپشت پرده ی این فکر بظاهر صلح جویانه چندین دسیسه شیطانی نهفته .من جمله؛این فریب شیطانی،افراد منتشر کننده این تفکر رو ازخدا مهربانتر معرفی میکنه(معاذالله‌منه). ونیز بطور پنهانی خدا جل جلاله رو و انبیاء علیهم السلام رو ظالم معرفی میکنه
      و به دوری ورویگردانی از دین و انبیا که محبوبترین خلایق نزد خدا هستند ودرنتیجه دوری از خدا جل جلاله منجرمیشه
      اللّٰه جل‌شأنه همه مارو ازشر این ها حفظ کناد آمین

      و هو اعلم

  2. مرگ و زندگی دست خداست می گوید

    در جایی هم نفرموده بصورت مصنوعی حیوانات را به بردگی بگیرید و در قفس کنید و واسه پول دست به هر تجارت شرم آوری بزنید،یا جایی نفرمودند که حیوانات را جهت شکنجه به شما سپردیم!!! اسراف نکنید،من در زمانه ای که میتونم شکمم رو با خوراکهای پاک گیاهی که حسمند بودنشون توسط دانشمندان برجسته رد شده پر کنم خوردن لاشه حیوانات شکنجه شده و سرشار از بیماری رو اسراف میدونم،حلال؟؟؟گوشت حیوان شکنجه شده حرام است چیزی که متاسفانه هیچ اهمیتی برای شما مسلمانان پر مدعا نداره!!! در ضمن چطور اون موقع که انواع و اقسام موسیقیهای مهیج رو گوش می کنید کاری که اکثراً هم جزء واجبات زندگیتون شده کسی نگران کافر شدن نیست؟؟؟ بله من در مقابل عظمت خداوند بنده ناچیزی بیش نیستم و محبت من به حیوانات هرگز بپای خداوند ارحم الراحمین نمیرسه بهمین جهت از خوردن حیوانات واهمه دارم،اینکه پیامبران میخورده اند دلیل بر این نمیشود که ما در هر دوره ای تا قیامت اون رفتار رو تکرار کنیم،حضرت امیر (ع) گیاهخوار بودن و چرا فرمودند شکمهایتان را گورستان حیوانات نکنید؟؟؟کسی این صحبت براش اهمیتی نداره؟؟؟ اگر ذبح حیوانات بی پناه و بیگناه و استثمار و بهره کشی،شکنجه،پرورش صنعتی حیوانات،ذبح حیوانات آبستن،آویزان کردن،تحقیر در ملاعام،ذبح حیوانات در مقابل چشم حیوانی دیگر،اعدام کردن با جرثقیل مورد رضایت خداست از نظر بنده هم پر کردن شکم حیوانات گرسنه، کمک به حیوانات آسیب دیده،گذشتن از اشتها و هوس،آزاد کردن پرندگان از قفس و محبت وافر به بی پناهترین و مظلومترین موجودات … بیشتر مورد رضایت خداوند متعال است،من بین زندگی و مرگ حالا به هر دیدگاه و دینی،مرگ و خشونت رو شیطانی میدونم و علاقه ای به گرفتن حق زندگی از هیچ موجودی نیستم و به تقوا نزدیکتر میدونم زحمتش رو به خداوند بسپرم و گیاهخوار باشم و خودم رو برای هر جهنمی هم آماده کردم،حاج آقاها و حاجیه خانمها از حقوق حیوانات فقط خوردنش رو بلدن موفق باشند!!!!

  3. عباس می گوید

    خواهشا تو این وضع گرانی چرت وپرت تحویل مردم ندید