توطئه دلخراش زن شوهردار به خاطر عشق خیابانی

0

ساعت ۲۲:۳۰ بیست و نهم تیر گذشته بود که دو مرد موتورسوار از راننده تاکسی بی سیم خواستند تا برای سوار کردن مسافر و گذاشتن مقداری لوازم در صندوق عقب خودرو، به داخل کوچه ای در خیابان طالقانی زابل برود. راننده جوان که «احمد» نام داشت، در تاریکی شب و در حالی که شیشه سمت راننده پایین بود، به صورت دنده عقب وارد کوچه خلوت شد.

اما ناگهان موتورسواران ظرف حاوی اسید را روی راننده پراید پاشیدند و از محل متواری شدند. فریادهای دلخراش سوختم، سوختم راننده، سکوت شب را شکست. قربانی اسیدپاشی برای نجات جانش در منازل اطراف را محکم می کوبید، به طوری که آثار دست او روی در خانه یکی از شهروندان باقی مانده بود. لحظاتی بعد، اهالی محل با دیدن وضعیت وخیم راننده تاکسی بی سیم، با اورژانس تماس گرفتند و بدین ترتیب این مرد جوان در حالی به مرکز درمانی زابل منتقل شد که دچار سوختگی شدیدی شده بود، با پایین آمدن سطح هوشیاری راننده و تصمیم کادر درمانی، این راننده جوان به یکی از بیمارستان های زاهدان انتقال یافت، اما به دلیل شدت سوختگی و صدمات ناشی از اسیدپاشی، جان خود را از دست داد.

در پی وقوع این حادثه تلخ، کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند و با انجام یکسری تحقیقات میدانی، به سرنخ هایی از یک رابطه پنهانی رسیدند. این گونه بود که همسر مقتول به عنوان یکی از مظنونان اصلی این حادثه دستگیر و بازجویی از وی آغاز شد. تحقیقات کارآگاهان نشان می داد که ماجرای اسیدپاشی در پی «عشقی خیابانی» رخ داده است. اما متهمان اصلی این پرونده متواری شده و به مکانی نامعلوم گریخته بودند. ادامه بررسی های پلیس زابل بیانگر آن بود که احتمالا دو موتورسوار مذکور در مشهد مخفی شده اند، بنابراین با هماهنگی های انجام شده، نیابت قضایی از زابل به مشهد ارسال شد تا تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه متهم آدمکشی با اسید، ادامه یابد.

درهمین حال، قاضی پرسا (معاون قضایی دادستان مشهد) با توجه به اهمیت ماجرا، این پرونده جنایی را به پلیس آگاهی خراسان رضوی ارجاع داد تا این که روز دوشنبه گذشته و دقایقی بعد از ارسال این نیابت قضایی، سرهنگ حمید رزمخواه (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) دستور داد گروه زبده ای از کارآگاهان اداره عملیات ویژه، به سرپرستی سرهنگ جوانبخت (رئیس اداره عملیات ویژه آگاهی) رصدهای اطلاعاتی و شناسایی عاملان این جنایت هولناک را آغاز کنند.

با صدور این دستور، بلافاصله جلسه تخصصی کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی برگزار شد و راهکارهای به دام انداختن موتورسواران خطرناک مورد تجزیه و تحلیل های اطلاعاتی قرار گرفت.

دقایقی بعد عملیات کارآگاهان در چند شاخه اطلاعاتی و پلیسی ادامه یافت تا این که آن ها با استفاده از شگردهای فنی و تخصصی به سرنخ هایی از مخفیگاه یکی از متهما ن در منطقه پنجتن مشهد دست یافتند، اما وقتی یکی از گروه های عملیاتی عازم مخفیگاه مذکور شدند، دریافتند که عاملان اسیدپاشی از آن منطقه نیز گریخته اند، به همین دلیل پیگیری های پلیسی با استعلام شماره خودروی متهمان و بررسی دوربین های مداربسته در شاخه ای دیگر از این عملیات ادامه یافت.

عقربه های ساعت ۱۰ شب را نشان می داد که کارآگاهان موفق شدند آدرس دیگری از متهمان فراری را در منطقه کوشک مهدی به دست آورند. با توجه به احتمال فرار موتورسواران اسیدپاش به دستور سرهنگ رزمخواه، سه گروه عملیاتی با کسب مجوز قضایی از قاضی احمدی نژاد (قاضی ویژه قتل عمد) مثلث محاصره را در بولوارتوس مشهد تشکیل دادند و دو متهم را در حالی که آثار سوختگی با اسید روی دست و پاهایشان مشهود بود، دستگیر کردند.

دو جوان مذکور که «محمدرضا» و «حسین علی» نام دارند، به همراه فرد دیگری که متهم است عاملان اسیدپاشی را مخفی کرده ، برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند و خودروی متهمان نیز توقیف شد. تحقیقات بیشتر درباره چگونگی وقوع این جنایت هولناک، همچنان ادامه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ