حکم دادگاه پرونده قاچاق ۱۱۲۸ کانتینر ظروف شیشه صادر شد

0

هفته گذشته رأی اولیه پرونده بزرگ قاچاق ۱۱۲۸کانتینری از سوی دادگاه انقلاب صادر شد. در متن این رأی آمده است بر اساس ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی و بند ت ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی متهمین را به‌شرح ذیل محکوم می‌نماید:

متهم «ح» با توجه به سردستگی وی در قاچاق کالای سازمان‌یافته به‌صورت کلان به تحمل دو سال حبس و پرداخت مبلغ ۳۵۱.۶۵۰.۳۶۷.۷۵۰ تومان معادل سه برابر ارزش ریالی کالای قاچاق و مبلغ ۱۱۷.۲۱۶.۷۸۹.۲۵۰ تومان معادل کالای ازدست‌رفته محکوم می‌شود.

همچنین  متهم «و‌ــ‌م» به تحمل شش ماه حبس و پرداخت مبلغ ۵۳۴۶۷۲۰ تومان معادل یک‌دوم قاچاق کالای مجاز مشروط و مبلغ ۱۷۸۲۲۴۰ تومان معادل ارزش کالای قاچاق ازدست‌رفته، و متهم «س‌ــ‌د» بابت مشارکت در قاچاق کالا به‌صورت سازمان‌یافته به تحمل دو سال حبس و پرداخت مبلغ ۴۹۷۲۴۴۹۶۰۰ تومان معادل یک‌دوم جزای نقدی و پرداخت مبلغ ۱۶۵۷۴۸۳۲۰۰ تومان بابت ارزش کالای ازدست‌رفته محکوم شد. همچنین دو برادر دیگر متهم ردیف اول نیز در رأی بدوی به تحمل ۶ ماه حبس محکوم شده‌اند.

گفتنی است، جزییات این پرونده قاچاق کالا طی همکاری ستاد گمرکات هرمزگان و دستگاههای نظارتی کشف شده است.

نود اقتصادی مجازات قاچاق کالا کله گنده های ایران قاچاق کالا در ایران دادگاه مفسدان اقتصادی پولدار شدن در ایران بهترین کالا برای قاچاق بک شبه پولدار شدن اسامی مفسدان اقتصادی اخبار هرمزگان اخبار قاچاق
به گزارش تسنیم، پرونده قاچاق ظروف شیشه‌ای در سالهای ۹۴ و ۹۵ مطرح شد و هم‌اکنون رأی دادگاه بدوی این پرونده صادر شده و محکومین فرصت ۲۰روزه اعتراض به حکم مذکور را دارند.

سوابق این پرونده دارای جزییات مهمی است که طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.

منبع : تسنیم

توضیحات سردار ملکی در خصوص پرونده کشف محموله ۱۱۲۸ کانتینری کالای قاچاق توسط نیروی انتظامی هرمزگان

سردار عزیزالله ملکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در این پرونده، ماموران ایست و بازرسی گلوگاه شهید میرزایی بندرعباس در تاریخ یاد شده دو کانتینر ظروف شیشه ای کشف کردند که در اسناد گمرکی ظرف «روی» اظهار شده بود.

وی ادامه داد: ارزش کالای قاچاق کشف شده ۴۰ میلیارد ریال برآورد شد و قاچاقچیان، ظروف «روی» با تعرفه ۱۰درصدی را به جای شیشه با تعرفه ۷۶ درصدی به گمرک اظهار کرده بودند که پس از خروج در گلوگاه شهید میرزایی کشف و پس از مراحل اداری و قضایی به سازمان اموال تملیکی تحویل شد.

فرمانده انتظامی هرمزگان اضافه کرد: در بررسی های تکمیلی توسط پلیس آگاهی، ۱۱کانتینر دیگر از ظروف شیشه ای در گمرک شهید رجایی کشف و ضبط شد که ارزش مجموع کالای کشف شده به ۷۰ میلیارد ریال رسید.

سردار ملکی اظهار داشت: ۱۸بهمن سال ۱۳۹۵ ، ۳۲کانتینر دیگر کالای قاچاق مرتبط با همین پرونده اعلام شد و پس از آن با دستور قضایی، ادامه پرونده به اداره اطلاعات سپرده شد.

هفته گذشته خبر کشف یک هزار و ۱۲۸ کانتینر کالای قاچاق توسط وزارت اطلاعات منتشر شد که واکنش هایی را از سوی گمرک در پی داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملکرد نیروی انتظامی هرمزگان از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت و خاطر نشان کرد: امسال در مجموع ۴۳۰ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف شده است.

به گفته رئیس پلیس استان، در آخرین پرونده قاچاق کالا، روز گذشته یک کانتینر مواد نیروزای قاچاق کشف شد که ۸ نفر متهم در این پرونده دستگیر شدند و متهمان اعتراف کردند که پیش از این ۱۲ کانتینر کالای قاچاق دیگر با اظهار خلاف واقع از گمرک خارج کرده اند.

منبع:ایرنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ