(س.ح) قاچاقچی ظروف شیشه‌ای کیست؟/ با وجود تکذیب وزیر رأی محکومیت ۴۷۵ میلیارد تومانی صادر شد

0

آذرماه سال ۹۶ همزمان با حضور کرباسیان در  وزارت اقتصاد، جزییات اولیه پرونده بزرگ قاچاق ظروف شیشه‌ای در رسانه‌ها مطرح شد. در روزهای نخست هرچند این خبر به‌صورت رسمی توسط یکی از دستگاههای نظارتی نیز تأیید شد، اما وزیر پیشین اقتصاد این خبر را تکذیب کرد. موضوع به یک تکذیب ساده محدود نشد و حتی نقل قولهایی نیز در یک برنامه زنده تلویزیونی از قول رئیس دستگاه کاشف در خصوص تکذیب خبر وقوع قاچاق ۱۱۲۸ کانتینری مطرح شد.

مجازات قاچاق کالا قاچاق لوازم خانگی قاچاق کالا در ایران سوابق مسعود کرباسیان دست های پشت پرده پشت پرده چه خبر بزرگترین قاچاقچی مواد مخدر ایران افشاگری اسامی مفسدان اقتصادی اخبار هرمزگان اخبار قوه قضاییه

با این حال در روزهای اخیر رأی قطعی این پرونده از سوی دادگستری استان هرمزگان صادر شده و دستگاههایی مانند وزارت اقتصاد بایستی در این خصوص شفاف‌سازی کنند.

گفتنی است، پرونده قاچاق ۱۱۲۸ کانتینر ظروف شیشه‌ای طی سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ در دستگاه قضایی استان هرمزگان مطرح شد و هم‌اکنون رأی قطعی آن صادر شده است و به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

جریمه ۴۷۵ میلیارد تومانی قاچاقچیان

با صدور رأی دادگاه تجدیدنظر برای پرونده موسوم به ۱۱۲۸ کانتینر کالای قاچاق، متهمین در مجموع به تحمل ۵ سال و نیم حبس تعزیری، پرداخت بیش از چهارصد و هفتاد و پنج میلیارد تومان جزای نقدی، محرومیت از هرگونه فعالیت بازرگانی، ممنوعیت خروج از کشور و توقیف اموال محکوم شدند.

گفتنی است، با استناد به ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی و بند ت ماده ۱۲۶ قانون مجازات اسلامی؛ متهم ردیف اول پرونده به‌نام س ح با توجه به سردستگی وی در قاچاق کالای سازمان‌یافته به‌صورت کلان به تحمل دو سال حبس و پرداخت مبلغ  سیصد و پنجاه و یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون و سیصد و شصت و هفت هزار و هفتصد و پنجاه تومان معادل سه برابر ارزش ریالی کالای قاچاق و مبلغ یکصد و هفده میلیارد و دویست و شانزده میلیون و هفتصد و هشتاد و نه هزار و دویست و پنجاه تومان معادل کالای ازدست‌رفته محکوم شده است. همچنین متهمین ر ح  و ع ح  که برادران متهم ردیف اول این پرونده می‌باشند نیز به‌اتهام معاونت در قاچاق کالا، هر یک به تحمل ۶ماه حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

منبع : تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ