جوابیه کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص انتصاب میثم رضایی +سند

0

۲۴ دی ماه ۱۳۹۶ خبری در رسانه ها به نقل روابط عمومی انجمن صنفی واردکنندگان مبنی بر انتصاب میثم رضایی به عنوان مشاور خودرویی کمیسیون اصل ۹۰ منتشر شد.

علی رغم اینکه نفس عمل کمیسیون اصل ۹۰ در توجه ویژه به حوزه خودرو و مشورت با صاحب نظران امری مطلوب و درست است ولی انتصاب میثم رضایی در کمیسیون اصل ۹۰ سوالات و ابهامات جدی را مطرح کرد. به طور مثال طبق کدام ادله و مصلحتی، یک تاجر بخش خصوصی که به دنبال منافع بازرگانی است، علاوه بر عضویت در “شورای اندیشه ورزی وزارت صنعت معدن و تجارت” در مجلس حکم می گیرد. آن هم در کمیسیون اصل ۹۰ یک یک نهاد نظارتی و دارای طبقه بندی است. آیا یک تاجر می تواند در مثلث مجلس، دولت و بخش خصوصی صرفا به دنبال منافع ملی کشور باشد و نه منافع شخصی؟ و بین منافع ملی و منافع شخصی به نفع کدام یک نظر خواهد داد؟

میثم رضایی کیست سوابق میثم رضایی تکذیب خبر انجمن صنفی واردکنندگان خودرو اسامی واردکنندگان خودرو اخبار مجلس شورای اسلامی

با پیگیری های صورت گرفته مشخص گردد که علی رغم اطلاع رسانی انجمن صنفی واردکنندگان خودرو، کمیسیون اصل ۹۰ هیچ مشاور خودرویی ندارد.

در همین خصوص کمیسیون اصل ۹۰ طی نامه ای شفاف سازی نموده و تاکید کرده مشی کمیسیون در رسیدگی به پرونده های مطروحه، دعوت از کارشناسان و صاحب نظران است و بر همین اساس از آقای میثم رضایی به عنوان کارشناس دعوت به عمل آمده و ایشان سمتی در کمیسیون اصل ۹۰ ندارند.

میثم رضایی کیست سوابق میثم رضایی تکذیب خبر انجمن صنفی واردکنندگان خودرو اسامی واردکنندگان خودرو اخبار مجلس شورای اسلامی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ