جزئیات پرونده شکایت علی دایی از پرسپولیس/ ۱۱۲ میلیونی که ۳ میلیارد شد!

0

بدهی باشگاه پرسپولیس به علی دایی، داستان جالبی شده است. مبلغی که به قول خود دایی کمتر از ۱۲۰ میلیون بوده اما الان به مرز سه میلیارد تومان رسیده است. با توجه به اطلاعات دقیقی که از این پروند داشتیم تصمیم گرفتیم زوایای کامل این مساله را برای مخاطبان  اعلام کنیم.

مبلغ قرارداد فوتبالیستها قرارداد فوتبالیستها سوابق علی دایی ثروت علی دایی پشت پرده فوتبال بیوگرافی علی دایی بدهی پرسپولیس چقدر است افشاگری اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

علی دایی ناراحت است نه به خاطر اینکه باشگاه پرسپولیس پولش را نمی‌دهد بلکه از رفتار مدیران پیشین و فعلی پرسپولیس ناراحت است. اینکه در این مدت او را سرکار گذاشتند و هر بار به بهانه‌ای پرداخت طلبش را عقب انداختند. دایی اعتقاد دارد که با مدیران پرسپولیس روراست بوده اما مدیران این باشگاه با او صادق نبودند. نکته جالب اینجاست که هم در زمان طاهری و هم در زمان گرشاسبی، مدیران باشگاه پرسپولیس در جلسه با دایی یا نماینده‌اش توافقاتی انجام داده‌اند اما هر بار پس از پایان جلسه توافقات را فراموش کرده‌اند.

تاخیر یک‌ساله تعهد یک‌هفته‌ای!

یک‌‌سال پیش باشگاه پرسپولیس مبلغی را بابت بدهی‌اش به علی دایی پرداخت کرد و قرار شد ظرف یک هفته آینده مابقی طلب دایی هم پرداخت شود. در طرف مقابل دایی قول داد که قسمتی از طلبش را ببخشد. حالا از آن یک هفته حدود یک‌سال می‌گذرد و هنوز باشگاه پرسپولیس طلب دایی را پرداخت نکرده است!

ماجرای طارمی-‌ دایی

همان زمان که مهدی طارمی از پرسپولیس جدا شد و به الغرافه پیوست، قرار شد از پولی که بابت ترانسفر طارمی به باشگاه پرسپولیس می‌رسد، بخشی از طلب دایی تسویه شود اما در کمال تعجب این اتفاق رخ نداد تا دایی بیشتر از گذشته از دست مدیران پرسپولیس عصبانی شود و اعلام کند که برخلاف توافقات قبلی حاضر به بخشش مطالباتش نیست و باشگاه باید تمام طلب او را بدهد، در غیر این صورت با دردسر حقوقی مواجه می‌شود.

از ۱۱۲ میلیون تا ۳ میلیارد!

مهم‌ترین و عجیب‌ترین مساله در پرونده دایی- پرسپولیس رقم این بدهی است. دایی حاضر بود با گرفتن مبلغ ناچیزی پرونده طلبش از باشگاه پرسپولیس را ببندد اما با بی‌تدبیری، لجبازی و عملکرد غیرحرفه‌ای مدیران باشگاه درخصوص این مساله، حالا پرسپولیسی‌ها باید مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان را به‌اضافه مالیات پرداخت کنند. این در شرایطی است که همان ابتدا دایی با گرفتن ۱۱۲ میلیون تومان با باشگاه پرسپولیس تسویه می‌کرد.

جلسه بی‌نتیجه با نبی و داورزنی

تابستان سال پیش و زمانی که بحث طلب دایی از باشگاه پرسپولیس دوباره مطرح شد، با پیشنهاد مدیران کنونی باشگاه پرسپولیس جلسه‌ای با حضور آنها، دایی، نبی و داورزنی برگزار شد تا این مساله حل‌و‌فصل شود. دایی در آن جلسه حضور پیدا کرد و توافقاتی هم حاصل شد. یک سال از آن جلسه و توافقاتش می‌گذرد اما هیچ اتفاق خاصی در این خصوص رخ نداده است و مدیران قبلی و فعلی پرسپولیس هم تنها از توافق با دایی می‌گویند و او نیز مدام تکذیب می‌کند!

نقش «دیگران»

مسلما مهم‌ترین نقش در بغرنج شدن پرونده طلب علی دایی از باشگاه پرسپولیس را طاهری و دوستانش دارند. طاهری که کلا به انجام رفتارها و کارهای عجیب شهره است کاری کرد که این پرونده ساده پیچیده شود.

نکته جالب اینجاست که حاجی‌بیگی، عضو هیات‌مدیره باشگاه پرسپولیس هم در گفت‌وگوی روز گذشته‌اش با «فرهیختگان» از نقش «دیگران» در پرونده دایی- پرسپولیس صحبت و اعلام کرد اگر مدیران قبلی باعث رنجش دایی شده‌اند او عذرخواهی می‌کند اما امیدوار است که دایی هم کوتاه بیاید و باشگاه را در فشار نگذارد.

راهکار چیست؟

در این شرایط و با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس تا آخر هفته باید با دایی، همامی و آرام‌طبع تسویه‌حساب کند تا خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا سرخپوشان را تهدید نکند، شاید یک تماس تلفنی از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس با علی دایی بتواند نقش زیادی در حل شدن این داستان داشته باشد و پرونده بزرگ‌ترین بدهی فعلی باشگاه پرسپولیس برای همیشه مختومه شود هر چند دایی این روزها به‌شدت از مدیران قبلی و فعلی پرسپولیس عصبانی است و شاید به این سادگی‌ها (و برای چندمین بار) رضایت ندهد و بخش عمده مطالباتش را نبخشد!

منبع: روزنامه فرهیختگان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ