معرفی چند خوراکی‌ ممنوع برای صبحانه

0

شروع روز با یک صبحانه‌ سالم و مقوی نه تنها باعث حفظ انرژی در طول روز می‌شود، بلکه برای سلامتی بدن هم فواید زیادی دارد‌.

خوردن صبحانه در کاهش احتمال ابتلا به بیماری قلبی، بهبود تمرکز، کاهش خطر ابتلا به دیابت اثرگذار است. جالب است بدانید که خوردن صبحانه می‌تواند به کاهش وزن هم کمک کند. البته منظور این نیست که هر چیزی که دوست دارید بخورید. اگر گزینه‌ های ناسالم را برای صبحانه انتخاب کنید، دیگر از فواید صبحانه خوردن برخوردار نمی‌ شوید.

نقش صبحانه در کاهش یا افزایش وزن مضرات مافین مضرات خوردن سوسیس طرز تهیه صبحانه طرز تهیه اسموتی توت‌ فرنگی و موز صبحانه سالم صبحانه خوشمزه سوسیس و کالباس سلامت نیوز خوراکی ممنوع برای صبحانه خواص تخم مرغ حفظ سلامت بدن بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن بهترین صبحانه

غلات صبحانه‌

اگر روز خود را با یک کاسه غلات شروع کنید، خیلی زود دوباره گرسنه می‌شوید، چون بیشتر غلات از آرد تصفیه شده تهیه می‌شوند که این یعنی فیبر کمی دارند. فیبر یک ماده‌ غذایی است که باعث می‌شود برای مدت طولانی سیر بمانید. علاوه بر این غلات قند زیاد و پروتئین کمی دارند.

سوسیس

سوسیس مغذی‌ ترین گزینه برای صبحانه نیست. سوسیس با گوشت چرخ‌ کرده، چربی، ادویه‌ ها و طعم‌دهنده‌ های مختلف تهیه می‌شود. این ماده‌ غذایی مضر حاوی مقدار زیادی سدیم است. مواد غذایی که سدیم زیادی دارند، ممکن است فشار خون را افزایش دهند و به همین دلیل برای سلامت قلب مضر هستند.

علاوه بر این سوسیس کالری و چربی اشباع شده‌ زیادی دارد. مواد غذایی که چربی اشباع شده‌ بالایی دارند، سطح کلسترول بد خون را افزایش می‌دهند.

مافین

درست است که خوردن مافین به همراه یک فنجان قهوه یا چای در وعده‌ صبحانه بسیار لذت‌بخش است، اما باید به عواقب این کار برای سلامتی خود هم فکر کنید. در حقیقت مافین‌ها کالری بالا، چربی اشباع شده و قند دارند. علاوه بر این پروتئین کمی دارند. این یعنی احتمال اینکه مافین شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد کم است. بنابراین دور خوردن مافین در وعده‌ صبحانه را خط بکشید.

نقش صبحانه در کاهش یا افزایش وزن مضرات مافین مضرات خوردن سوسیس طرز تهیه صبحانه طرز تهیه اسموتی توت‌ فرنگی و موز صبحانه سالم صبحانه خوشمزه سوسیس و کالباس سلامت نیوز خوراکی ممنوع برای صبحانه خواص تخم مرغ حفظ سلامت بدن بهترین مواد غذایی برای سلامت بدن بهترین صبحانه

آب‌ میوه

زمانی که آبِ میوه را می‌گیرید، تمام فیبر آن از بین می‌رود اما میزان کالری و قند آن هیچ تغییری نمی‌کند. نوشیدن یک لیوان آب‌پرتقال که از پنج تا شش عدد پرتقال تشکیل شده است کالری نسبتا بالایی دارد. اگر به جای آب‌‌پرتقال خود پرتقال را میل کنید، فیبر دریافت می‌کنید و سیر هم می‌شوید.

صبحانه‌ سالم و مقوی

حالا که با بدترین مواد غذایی برای صبحانه آشنا شدید، خوب است طرز تهیه‌ دو صبحانه‌ سالم و خوشمزه را یاد بگیرید.

نان تست با پنیر، گوجه‌ فرنگی و ریحان

این صبحانه‌ گیاهی یک گزینه‌ عالی برای تابستان است. روی نان تست را پنیر مالیده و گوجه‌فرنگی حلقه‌ شده را روی آن قرار دهید. به نان تست چند برگ ریحان تازه اضافه کرده و نوش‌جان کنید.

اسموتی توت‌ فرنگی و موز

این اسموتی ساده و خوشمزه برای صبح‌ هایی که برای رفتن به سرکار عجله دارید، خوشمزه‌ ترین گزینه است. تهیه‌ این اسموتی تقریبا فقط پنج دقیقه وقت می‌گیرد. توت و موز یخ‌ زده را با شیر مخلوط کنید. اسموتی مفید و خوشمزه شما حاضر است‌.

تخم‌ مرغ

تخم‌مرغ یک ماده‌ غذایی است که هرچقدر از خواص آن بگوییم، باز هم کم گفته‌ایم. این ماده‌ غذایی حاوی ویتامین‌ ها و مواد معدنی ضروری است که از جمله‌ آن‌ها می‌توانیم به ویتامین دی، فسفر، آهن، ویتامین ای، ویتامین آ، ویتامین ب ۱۲ اشاره کنیم.

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ