امیر مهریزی، مالک شرکت نورد و لوله اهواز +عکس

0

مشخصات نورد و لوله اهواز (سهامی عام) فاهواز

شرکت نورد و لوله اهواز (سهامی عام) در سال ۱۳۴۶ به منظور تولید کلاف ورق گرم فولادی، لوله‌های سیاه، گالوانیزه، گاز و پروفیل تاسیس و در مهرماه ۱۳۵۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت شرکت نورد ولوله اهواز با نیم قرن تجربه در امر تولید محصولات فولادی، با بالاترین کیفیت و طبق استانداردهای بین‌المللی محصولات خود را عرضه می‌کند.

ظرفیت و فرآیند تولید

شرکت نورد و لوله اهواز مشتمل بر واحدهای نورد گرم ورق، دو کارخانه لوله‌سازی، خطوط برش و دسته‌بندی کلاف ورق، گالوانیزاسیون، واحد اسیدشویی و روغنی نمودن ورق می‌باشد.

شرکتهای زیر مجموعه نورد و لوله اهواز

کارخانه تولید اکسیژن

این کارخانه در راستای تحقق بخشی از اهداف کلان شرکت و همچنین تحقق برنامه های تولید سالیانه تا رسیدن به سطح ظرفیت اسمی تولید در سال ۱۳۹۲ به منظور تهیه اکسیژن مورد نیاز کارخانجات با مشخصات و ظرفیت تولیدی۳۰۰nm3/h به روش CRYOGENIC (کرایوژنیک) یا سرد کردن عمیق از نوع LOW PRESSURE و با درجه خلوص ۶/۹۹ درصد احداث و راه اندازی گردیده است .

کارخانه اسیدشویی و روغنی نمودن ورق

این کارخانه در راستای افزایش درجه مرغوبیت ورق‌های تولیدی مبادرت به اسیدشویی و روغن اندود کردن کلاف جهت مصارف خاص می‌نماید. ظرفیت نامی این کارخانه ۱۲۰۰۰۰ تن در سال است.

کارخانه نورد

این کارخانه دارای دو کوره می‌باشد که ظرفیت هر یک ۱۱۰ تن در ساعت است و ظرفیت نامی تولید سالانه آن ۶۰۰۰۰۰ تن کلاف ورق گرم فولادی از ضخامت ۱/۵۰ الی ۸ میلیمتر و عرض حداکثر ۶۰۰ میلیمتر می‌باشد.

کارخانه های لوله سازی

کارخانه لوله سازی ۱ :
این کارخانه با ظرفیت نامی ۴۰۰۰۰ تن، لوله‌های درز جوش فولادی گاز و فشارقوی از سایز ۲ الی ۶ اینچ تولید می‌کند.

کارخانه لوله سازی ۲ :
این کارخانه با ظرفیت نامی ۴۰۰۰۰ تن لوله درز جوش فولادی علاوه بر تولید لوله‌های سیاه از سایز سه چهارم تا ۴ اینچ قادر به تولید لوله‌های فشار قوی گاز و مقاطع چهارگوش و مستطیل می‌باشد.

کارخانه گالوانیزاسیون

این کارخانه دارای دو دیگ مذاب با ظرفیت نامی ۳۰۰۰۰ تن در سال تولید کننده لوله‌های گالوانیزه گرم می‌باشد.

سهامداران نورد و لوله اهواز

سهامدار تعداد سهام درصد
سعید قاسمی رودسری ۳۹۱۷۵۰۰۰ ۱.۰۴ %
شرکت ایده توسعه میهن ۸۱۱۵۲۲۹۹ ۲.۱۵ %
شرکت سرمایه گذاری ملی ایران ۸۳۷۴۶۳۳۰ ۲.۲۲ %
صندوقهای ب پ کارکنان شرکت ملی نفت ۱۲۵۵۳۳۳۳۳ ۳.۳۳ %
امیر مهریزی ۱۷۰۵۲۸۹۳۶۳ ۴۵.۲۸ %

اعضای هئیت مدیره نورد و لوله اهواز

بر اساس تصمیمات مجمع سال ۹۵ اعضای هیئت مدیره جدید به‌ شرح زیر به مدت ۲ سال انتخاب گردیدند.

نام عضو هیئت مدیره ماهیت کد ملی
محمد مصلحی حقیقی ۲۰۶۳۱۹۰۶۵۸
اقبال گزینی حقیقی ۱۹۱۱۰۸۴۷۱۲
علی بنی ثقفی حقیقی ۰۰۸۱۸۸۶۳۰۶
اسماعیل کلانتری حقیقی ۰۰۸۰۷۲۵۹۶۱
امیر مهریزی حقیقی ۰۴۲۰۹۷۲۲۴۲

مدیرعامل نورد و لوله اهواز

در اردیبهشت ۱۳۹۷ با تصمیم هیات مدیره شرکت ، ضمن پذیرش استعفای آقای امیر مهریزی از سمت مدیرعامل، آقای یاسر ضیائی رئیس هیات مدیره شرکت، با حفظ سمت بعنوان “سرپرست سمت مدیرعاملی” شرکت نورد و لوله اهواز انتخاب شدند.

میلیاردرهای ایران مدیرعامل شرکت نورد و لوله اهواز مالک شرکت نورد و لوله اهواز سهامداران نورد و لوله اهواز (فاهواز) ثروت امیر مهریزی تاریخچه شرکت های ایرانی بیوگرافی امیر مهریزی بزرگترین شرکتهای ایران اسامی ثروتمندان ایران اخبار شرکت نورد و لوله اهواز اخبار اهواز

ریاست هیات مدیره شرکت در ادامه به موضوع حل تمام اختلافات موجود میان سهامدار عمده با سازمان خصوصی اشاره کرد و اعلام کردند موضوع مزایده و فروش بلوکی سهام از سوی سازمان خصوصی سازی منتفی گردیده و از این تاریخ با تفاهمات صورت گرفته، دیگر هیچ قسط معوقه فروش سهام، میان سهامدار عمده و سازمان خصوصی سازی وجود ندارد.

نشانی کارخانه : اهواز، کیلومتر ۹ جاده اهواز به خرمشهر، صندوق بستی ۱۵۶۶

شماره تلفن : ۰۲۱۸۸۶۱۴۳۰۶ – ۸

نشانی امور سهام : تهران، خیابان ملاصدرا، بین شیراز و شیخ بهائی، بلاک ۱۵۶، طبقه بنجم

میلیاردرهای ایران مدیرعامل شرکت نورد و لوله اهواز مالک شرکت نورد و لوله اهواز سهامداران نورد و لوله اهواز (فاهواز) ثروت امیر مهریزی تاریخچه شرکت های ایرانی بیوگرافی امیر مهریزی بزرگترین شرکتهای ایران اسامی ثروتمندان ایران اخبار شرکت نورد و لوله اهواز اخبار اهواز

امیر مهریزی و حسین هدایتی

گفتگو با امیر مهریزی مدیرعامل نورد و لوله اهواز در آبان ۱۳۹۵

شرکت نورد و لوله اهواز که خرداد ۸۸ به دلایلی چون زیان دهی و عدم اطلاع رسانی به موقع و … از بورس اخراج و از سال ۹۴ با نماد “فاهواز” ، در بازار پایه فرابورس درج شده و بعد از افزایش سرمایه ۵۰ درصدی، سرمایه ۳۷۶ میلیارد تومانی را از محل مطالبات سهامداران انجام و آورده نقدی به بیش از ۵۶۴ میلیارد تومان رسانده است.

مهریزی گفت: بدهکاری این واحد تولیدی به سیستم بانکی حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که هر ساله باید ۳۰ میلیارد تومانی را هم پرداخت کنیم و این کار اصلاً برای این واحد تولیدی به صرفه نیست.

وی با انتقاد از دولت به جای بهره برداری از ۷ طرح فولادی به فکر احیای واحدهای فولادی فعلی است تصریح کرد: در این واحد فولادی ۷۰۰ نیروی انسانی و ۲۰۰ پیمانکار مشغول کار هستند.حتی در پرداخت حقوق شهریور و مهرماه این افراد نیز با مشکل روبرو شده و آن را پرداخت نکردیم. ظرفیت این کارخانه حدود ۶۰۰ هزار تن نورد و لوله است اما امروز فقط ۲۶ هزار تن ورق تولید کرده ( معادل ۴.۳ درصدی) و سایر اسامی را یدک می‌کشد.

امیر مهریزی درباره فعالیت این کارخانه گفت: شرکت نورد و لوله اهواز ۵۶۰ هزار تن ظرفیت اسمی دارد که شامل اسلب تخت و ورق‌های فولادی از قطر ۲ تا ۱۰ میلی‌متر می‌شود و با حدود هزار نفر پرسنل در اهواز واقع شده است.

وی درباره دلیل اینکه شرکت نورد و لوله اهواز صادرات ندارد، اظهار کرد: شرکت ما در حال حاضر صادرات ندارد و آخرین مرحله صادرات ما مربوط به سال ۷۵ است و طی این سال‌ها به دلیل فرسودگی دستگاه‌ها، امکان تولید محصول با کیفیت وجود ندارد. متاسفانه اقدامی در جهت بهبود اوضاع کارخانه صورت نگرفته است و با وجود مشکلاتی که در راستای خصوصی سازی شرکت اعم از تعداد نیروی انسانی، نبود اقلام و سرمایه‌ها و بدهی‌های موجود در صورت‌های مالی که لحاظ نشده است و… به وجود آمده، اقدام جدی برای بهبود اوضاع کارخانه صورت نگرفته است.

میلیاردرهای ایران مدیرعامل شرکت نورد و لوله اهواز مالک شرکت نورد و لوله اهواز سهامداران نورد و لوله اهواز (فاهواز) ثروت امیر مهریزی تاریخچه شرکت های ایرانی بیوگرافی امیر مهریزی بزرگترین شرکتهای ایران اسامی ثروتمندان ایران اخبار شرکت نورد و لوله اهواز اخبار اهواز

امیر مهریزی در سال ۱۳۸۹ مدیرعامل استیل آذین بود.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ