بیوگرافی پرهام‌ مقصودلو ، نابغه جدید ایرانی +عکس

0

رامبد جوان موفقیت‌های پی در پی پرهام‌ مقصودلو Parham Maghsoodloo در عرصه جهانی شطرنج را تبریک گفت و امثال او را افرادی باعث افتخار توصیف کرد.

رامبد جوان در اینستاگرام نوشت : «امثال تو و نسلتون باعث افتخار مایید. امیدوارم هرروز خبر موفقیت‌هاى بیشترى ازتون منتشر شه.»

نابغه شطرنج نابغه ایرانی مدال آوران ایران ریتینگ پرهام مقصودلو چهره ها در شبکه های اجتماعی پسر نابغه بیوگرافی رامبد جوان بیوگرافی پرهام مقصودلو اینستاگرام رامبد جوان استاد شطرنج اخبار شطرنج اخبار سلبریتی ها Parham Maghsoodloo

پرهام مقصودلو که حالا از او با عنوان فیل ایرانی یاد می‌کنند ستاره جوانی است که بیش از سن وسالش برای خود، خانواده، استان گلستان و ورزش ایران افتخار کسب کرده است. کسی که با قهرمانی در مسابقات مسترز شارجه نگاه ستاره‌های بزرگ این رشته را به خود معطوف کرده است.

نابغه شطرنج نابغه ایرانی مدال آوران ایران ریتینگ پرهام مقصودلو چهره ها در شبکه های اجتماعی پسر نابغه بیوگرافی رامبد جوان بیوگرافی پرهام مقصودلو اینستاگرام رامبد جوان استاد شطرنج اخبار شطرنج اخبار سلبریتی ها Parham Maghsoodloo

پرهام مقصودلو (متولد ۲۲ مرداد ۱۳۷۹ در گرگان ) شطرنج‌باز ایرانی است که در سن ۱۵ سالگی موفق شد با ۲۶۴۹ امتیاز طبق رده‌بندی الو به عنوان استاد بزرگ شطرنج دست یابد. وی هم‌اکنون در صدر رده‌بندی شطرنج‌بازان زیر ۱۶ سال آسیا و جهان قرار دارد.

او که به عنوان جوانترین استاد بزرگ ایران (قبل از علیرضا فیروزجاه) شناخته می‌شود، موفق به کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی شطرنج ایران در سال ۱۳۹۴ و ۲ مدال طلا در المپیاد جهانی شطرنج زیر ۱۶ سال شده‌است. پرهام همچنین قهرمان مسابقات کشور در سال ۹۵ شد.

پرهام توانست مقام نخست مسابقات بین‌المللی شطرنج در مومبای هند را نیز به کارنامهٔ افتخاراتش اضافه کند و شخصاً جایزهٔ خود را از ویشی آناند بزرگ دریافت نماید. مقصودلو پس از کسب نتایج درخشان در رویدادهای مختلف از جمله جام یادبود مارگاریان و اوپن معتبر ایروفلوت سرانجام در رده‌بندی فیده در ماه مارس ۲۰۱۸ از ریتینگ ۲۶۰۰ عبور کرد تا جوانترین بازیکن تاریخ ایران در این زمینه باشد. پیش از این تنها احسان قائم مقامی موفق به عبور از ریتینگ ۲۶۰۰ شده بود.

قهرمان سال ۹۵ شطرنج ایران در بخش رقابت‌های بلیتس (برق آسا) نیز درخشش فوق‌العاده ای داشت و توانست با شکست دادن بزرگانی مانند سرگی کاریاکین از روسیه، به ریتینگ فوق‌العاده ۲۷۱۳ برسد و به جمع چهل شطرنج باز برتر جهان در بخش بلیتس راه پیدا کند.

پرهام مقصودلو در مسابقات مسترز شارجه با هزینه شخصی شرکت کرد. او در این دوره از مسابقات که هم‌اکنون در حال برگزاری است در هفت دور حریفان خود را شکست داد و بدون باخت در صدر قرار دارد.

مقصودلو که هفت دور ابتدایی این رقابت‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشته بود با تساوی دور هشتم خود با ۷/۵ امتیاز همچنان صدرنشین جدول رقابت‌ها باقی ماند و در دور پایانی نیز قهرمانی‌اش پیش از پایان مسابقات مسجل شد.

مقصودلو در رقابت‌های شطرنج مسترز شارجه سال ۲۰۱۸ با حضور ۱۲۹ شطرنج‌باز از ۲۹ کشور به قهرمانی رسید. مقصودلو در لیست اولیه این رقابت‌ها در جایگاه بیستم جدول قرار داشت. او پیش از گرایش به شطرنج مهاجم تیم فوتبال نوجوانان استقلال گرگان بوده‌است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ