شکلات خورها بخوانند!

0
محققان علوم پزشکی در دانشگاه آریزونای شمالی اعلام کردند مصرف شکلات تلخ، میزان تمرکز را در مغز افزایش می‌دهد و فشار خون را کاهش می‌دهد.

شکلات تلخ به جنگ بیماری‌هایی چون فشار خون و گشاد شدن عروق می‌رود و به دلیل دارا بودن مواد محرک قوی موجب افزایش تمرکز مغزی می شود.

شکلات تلخ دارک چاکلیت

دکتر لاری استیونس و همکارانش در بخش علوم روان‌شناختی دانشگاه آریزونای شمالی می‌گویند با مصرف شکلات تلخ، ‌هر روز بعد از ناهار، می‌توان قوای مغزی را تقویت کرد و فشار خون را کاهش داد.

این تحقیق که در نشریه عصبی چاپ شده در آن از نوار مغزی به عنوان ابزار استفاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی در اینترنت، ‌ محققان می‌گویند بیماران مبتلا به فشار خون باید این نکته را به خاطر داشته باشند که بیماری فشار خون، مادام العمر است و آنان نیز باید داروهای خود را تا پایان عمر به طور منظم استفاده کنند.

شکلات تلخ دارک چاکلیت

شکلات‌ها معمولاً با شیر ترکیب شده و وارد بازار می‌گردند. هر قدر درصد شکلات استفاده شده بیشتر باشد شکلات سیاه تر و تلخ تر می‌شود. شکلات‌ها از ۱۰٪ (شکلات سفید) تا ۹۹٪ (دارک چاکلیت یا شکلات تلخ) درجه بندی می‌شوند.

پیشنهاد:

  • شکلات تیره برای سلامتی خوب در نظر گرفته شده است و حتی خوردن هر روز بخش کوچکی از شکلات تیره سالم نگه داشتن قلب و کاهش کلسترول بد کمک می‌کند..
  • شکلات تیره است نیز منبع خوبی از انرژی است و به دلیل آن گسترش می‌یابد به آرامی به خون و سطح انسولین را افزایش نمی‌دهد. (در واقع، شاخص قند خون شکلات تیره در تنها ۲۲ تخمین زده شده است) بنابراین، آن را فراهم می‌کند انرژی پایدار است ایده‌آل برای فعالیت‌های استقامتی و نیز دوره‌های آموزشی با وزنه است.
  • اگر شما شکلات تیره را دوست ندارد، با یک شکلات خفیف با کاکائو ۴۵-۵۵٪ شروع کنید. شیرین شکلات مانند شکلات شیر ​​طعم می‌شود و نه بیش از حد تلخ است. اگر شما بیشتر ماجرا جو هستید، می‌توانید کاکائو شکلات ۱۰۰٪ یا بدون شکر را تجربه کنید.
  • تشکیل لکه‌های سفید یا چربی شکوفه شکلات با توجه به جدایی بخشی از چربی موجود در شکلات است. اگر چه بر جنبه زیبایی شناسی شکلات اثر دارد ولی خوردن آن اشکالی ندارد. این عیب به گرما و رطوبت ارتباط دارد. شکلات را در جای خشک و خنک و عاری از بو ذخیره کنید.
  • شکلات تلخ دارک چاکلیت
منبع: باشگاه خبرنگاران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ