چه کسی شهردار جدید تهران می شود؟ +لیست نامزدها

0

مجلس با مستثنی‌کردن شهردار تهران از «قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان» مخالفت کرد و این یعنی، افشانی باید تا ۲۴ آبان، بهشت را ترک کند. این در حالی‌ است که سابقه حضور محمدعلی افشانی در شهرداری تهران هنوز به ۶ ماه نرسیده است.

**یکشنبه شورا در مورد شهردار جدید تصمیم می‌گیرد

حالا شورای شهر تهران باید گزینه جدیدی را برای شهرداری تهران معرفی کند. این یعنی بازار گمانه‌زنی در مورد گزینه پیشنهادی شهرداری تهران داغ شده است و تا روز انتخاب شهردار جدید، گزینه‌های متعددی مطرح خواهند شد. علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در واکنش به تلاش‌های شورای شهر برای ماندن افشانی می‌گوید: علی‌رغم تلاش‌های انجام شده، حفظ شهردار تهران در چارچوب ظرفیت‌های قانونی میسر نشد.

وی در توییتی در همین زمینه روز یک‌شنبه را برای تشکیل جلسه هم‌اندیشی با حضور افشانی و تصمیم برای چگونگی فرآیند انتخاب شهردار آینده اعلام کرده است.

**هنوز گزینه‌ها مطرح نشده‌‌اند

الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایرناپلاس در مورد فرآیند انتخاب شهردار و گزینه‌های مدنظر گفت: هنوز گزینه‌ها مطرح نشده‌‌اند و در زمان لازم گزینه‌ها معرفی می‌شود. بحث انتخاب شهردار هفته آینده در دستور کار شورای شهر است. همان‌طور که قبلاً هم اعلام شده آقای افشانی بازنشسته هستند و هر چه زودتر باید فرد جایگزین ایشان انتخاب شود.

وی افزود: با در نظر گرفتن مراحل اداری انتخاب شهردار در وزارت کشور، لازم است هر چه زودتر شورا موضوع را در دستور کار قرار دهد و به انتخاب شهردار برسد.

**هنوز وارد مصداق افراد نشده‌ایم

فخاری در مورد گزینه جوان برای شهر تهران گفت: با توجه به این که از نظر قانون‌گذاری تاکید بر این است که افرادی انتخاب شوند که به بازنشستگی نزدیک نباشند و خواستِ جامعه، انتخاب گزینه جوان است برای کمک به پویایی سیستم، امیدوارم بین گزینه‌هایی که معرفی می‌شوند تعداد چهره‌های جوان قابل‌توجه باشد.

وی در مورد انتخاب از بین اعضای شورا گفت: صحبت خاصی در این مورد نداشته‌ایم و هنوز در مورد مصداق افراد بحثی نشده است. از اوایل هفته آینده به‌صورت جدی‌تر گزینه‌ها مطرح می‌شوند.

**نامزدهای احتمالی شهرداری تهران

در همین راستا محمد علیخانی، عضو شورای شهر تهران در کانال تلگرامی خود یک نظرسنجی گذاشته و از مخاطبان در مورد شهردار آینده تهران نظر خواسته است. محسن هاشمی رفسنجانی، عباس آخوندی، پیروز حناچی، علی‌اصغر مونسان، محمدرضا واعظ مهدی، مناف هاشمی و سید کامل تقوی‌نژاد گزینه‌هایی هستند که محمد علیخانی مطرح کرده تا نظر مخاطبان خودش در مورد آنها را بپرسد و البته در میان اینها محسن هاشمی با فاصله زیاد صدرنشین نظرسنجی است.

البته برخی منابع غیررسمی گزینه‌های دیگری را نیز برای شهرداری تهران معرفی می‌کنند. اسحاق جهانگیری، محمدرضا عارف و معصومه ابتکار گزینه‌هایی هستند که برخی منابع نام آنها را در اخبار خود ذکر کرده‌اند.

**انتخاب شهردار طولانی شود، سرپرست تعیین می‌کنیم

زهرا نژاد بهرام، دیگر عضو شورای شهر تهران در مصاحبه‌ای اعلام کرده است: تلاش می‌کنیم تا ۲۴ آبان شهردار جدید تهران را انتخاب کنیم، اگر هم نرسیم حتماً سرپرست انتخاب می‌کنیم. هنوز درباره گزینه‌ای صحبت نشده است.

**فهرست نامزدها پایان هفته آینده نهایی می‌شود

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران درباره وضعیت شهرداری تهران گفت: شهردار تهران از ۲۴ آبان ماه جزو بازنشستگان محسوب می‌شود و باید استعفا دهد. از روز شنبه فرآیند انتخاب شهردار جدید در شورای شهر تهران آغاز می‌شود. احتمالاً فرآیند انتخاب شهردار فشرده‌تر باشد، چرا که علاوه بر بررسی برنامه‌های شهردار آتی، استعلام و تاییدیه وزارت کشور نیز زمان‌بر است. هنوز صحبتی در مورد گزینه‌ها نشده است، اما امیدواریم در هفته آینده اعضای شورا گزینه‌های خود را معرفی کنند تا در پایان هفته بتوانیم فهرست نهایی نامزدها را داشته باشیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ