کشف جالب هیئت تفحص مجلس از توافق بانک سرمایه و بابک زنجانی/ تفاوت ۴۲ میلیارد تومانی ۲ کارشناسی از یک ملک! +سند

0

سال ۱۳۹۵ بود که شهاب الدینغندالی مدیرعامل وقت صندوق ذخیره فرهنگیان از تسویه بدهی بابک زنجانی به بانک سرمایه با هماهنگی وزارت نفت خبر داد و با رد این موضوع که گفته می‌شود ۲۲۰ میلیارد تومان از وام‌های بانک سرمایه را بابک زنجانی گرفته و وثیقه مناسب آن را هم ارائه نکرده افزود: مورد مربوط به زنجانی را با وزارت نفت هماهنگ کردیم و تسویه شد؛ این موضوع از مواردی بود که حل کردیم.

بررسی صورت های مالی بانک سرمایه که مربوط به ۶ ماه اول سال ۱۳۹۴ بود اما در اردیبهشت سال ۹۵ منتشر شد نیز نشان دهنده بخشی از ارتباطات ۲ شرکت مهم متعلق به بابک زنجانی با این بانک است. از جمله شرکت هایی که در آن گزارش حسابرس بانک سرمایه ذکر شده بود، شرکت های «هایدروپونیکمهستان کیش» و «اس سی تیبانکرز» بودند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان پشت پرده چه خبر پشت پرده بابک زنجانی بیوگرافی بابک زنجانی افشاگری اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان اختلاس بانک سرمایه اخبار فرهنگیان آخرین وضعیت بانک سرمایه

اما جدیدترین گزارشات مالی بانک سرمایه که مربوط به سال ۱۳۹۶ است اما در اواخر مهرماه امسال منتشر شده، روایتی متفاوت در خصوص تسویه این مبلغ درج شده که نشان می دهد به موجب صلحنامه ۲۶ اسفندماه سال ۱۳۹۴، بین بانک مذکور و شرکتهای وابسته به بابک زنجانی، جمعا مبلغ ۲۴۲ میلیارد تومان در مقابل تملک ملک صحرا در الهیه تسویه شده است.

طبق این اعلام بازرس مذکور، ملک صحرا حاصل تجمیع چند فقره پلاک ثبتی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع است که طبق توافق صورت گرفته، ۳۰ درصد آن برای مالک و ۷۰ درصد سهم شهرداری خواهد بود و طبق صلحنامه، بانک سرمایه صرفا مالک ۴ هزار و ۴۴۳ متر از ملک مزبور خواهد بود.

طبق این صلحنامه، بانک از ۴ مهرماه سال ۱۳۹۴، هیچگونه سود و جرائمی بابت تسهیلات محاسبه نکرده و به استناد صلحنامه و صورتجلسه تحویل زمین به نماینده بانک، مانده تسهیلات و سود و جرائم از دفاتر بانک (به جز مبلغ ۱۴.۸ میلیارد تومان) حذف شده است.

نکته جالب آن است که ملک مذکور به دستور هیئت تحقیق و تفحص مجلس مجددا ارزیابی شده و بر این اساس، ارزش ملک صحرا در تاریخ تهاتر بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان کمتر از ارزیابی اولیه تعیین شده و مضافا اینکه سند مالکیت ملک، تاکنون (زمان تهیه گزارش مذکور) به نام بانک سرمایه نشده است.

منبع : صبحانه آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ