فواید ترکیب کیوی و لیمو برای سلامت بدن

0

به نقل از وب سایت «حروف عربی»؛ لیمو و کیوی حاوی درصد بالایی از آب و مقدار زیادی آنتی اکسیدان، به مقدار زیادی پتاسیم، فیبر و اسید لینیک است که برای سلامت بدن مهم است. در این مقاله با مهم‌ترین فواید آب لیمو و کیوی برای سلامت بدن انسان آشنا می‌شویم.

ملین برای یبوست مجله سلامت سلامت مو سلامت لثه ها درمان شکنندگی ناخن در طب سنتی تقویت سیستم ایمنی بدن‌ پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی پاکسازی روده با میوه

فواید آب کیوی با لیمو

– ایمنی بدن انسان را تقویت می‌کند و در نتیجه در برابر عفونت با بسیاری از بیماری‌ها که مهم‌ترین آن‌ها سرماخوردگی، آنفلوانزا و سرماخوردگی است، مقاومت می‌کند.

– به طور موثر هضم را بهبود می‌بخشد، زیرا حاوی مقدار زیادی فیبر محلول است و به جذب مواد مغذی از غذا‌ها کمک می‌کند، بنابراین ذخیره چربی در نواحی مختلف بدن را کاهش می‌دهد.

– کلسترول را در بدن کاهش می‌دهد، بنابراین سلامت قلب و عروق را حفظ می‌کند و از بسیاری از بیماری‌های مختلف سینه جلوگیری می‌کند.

– سلول‌های مرده پوست را به طور موثر بازسازی و از علائم پیری جلوگیری می‌کند. همچنین پوست را مرطوب کرده و از کم آبی و ترک خوردگی آن محافظت می‌کند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. آب لیمو و کیوی همچنین حاوی درصد بسیار بالایی ویتامین C و E هستند.

– به عنوان یک ملین طبیعی برای روده‌ها عمل می‌کند، بنابراین برای افرادی که از یبوست و اختلالات روده رنج می‌برند، بهترین آبمیوه است.

– بدن را از سموم و مواد زائدی که ممکن است در داخل آن انباشته شده باشد، پاک می‌کند.

– ضمن تنظیم گردش خون ، بدن را از تنبلی و بی حالی خلاص می‌کند.

– سرفه را در بزرگسالان و کودکان درمان می‌کند، به خصوص اگر روزانه و منظم مصرف شود.

– به دلیل داشتن عنصر مس که رنگ طبیعی مو را حفظ می‌کند، مو‌ها را تقویت و تغذیه کرده و علاوه بر حفاظت از سلامت مو و پوست سر از سفیدی زودرس جلوگیری می‌کند.

– دهان را استریل و ضد عفونی کرده و سلامت لثه‌ها را حفظ می‌کند.

– ناخن‌ها را محکم می‌کند، از شکستن آن‌ها جلوگیری می‌کند و استحکام و دوام آن‌ها را حفظ می‌کند.

– از حالت تهوع و سرگیجه جلوگیری می‌کند، بنابراین برای رفع علائم بارداری مصرف آن توسط زنان باردار ترجیح داده می‌شود.

– محافظت در برابر اشعه‌های مضر خورشید؛ زیرا حاوی آمینو اسید‌های مختلف است.

– به تعادل نمک با سدیم کمک می‌کند، زیرا حاوی درصد بالایی از پتاسیم است، بنابراین آبمیوه ایده آل برای کاهش فشار خون بالاست.

– به دلیل در دسترس بودن آنتی اکسیدان‌های قوی که از DNA سلول‌ها در برابر آسیب محافظت می‌کند، از تومور‌های سرطانی مختلف جلوگیری می‌کند.

نحوه درست کردن آب کیوی با لیمو

– پنج عدد کیوی را پوست کنده و مکعبی خرد کنید.
– آب سه لیموترش
– دو لیوان آب سرد
– شکر به میزان دلخواه
– نصف فنجان شیر بدون چربی

طرز تهیه : تمام موادرا با هم مخلوط کنید تا مایع یکدستی به دست آید. آب آن را در لیوان‌های سرو بریزید، سپس با برگ نعناع تازه و برش‌های لیمو تزئین کنید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ