بازیگران سریال حلقه سبز +ساعت پخش و تکرار

0

پخش مجموعه تلویزیونی «حلقه سبز» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا از چهارشنبه ۳ بهمن ماه آغاز می‌شود.

سریال «حلقه سبز» سال ۱۳۸۴ تولید شده و داستان این مجموعه درباره‌ جوان معلولی به نام حسن گلاب است که توسط برادر ناتنی‌اش در حومه یکی از اتوبان‌های تهران رها شده است و  طی حادثه‌ای دچار مرگ مغزی می‌شود. از آنجا که هویت حسن شناخته شده نیست، کادر پزشکی تصمیم می‌گیرد قلب او را به یکی از بیماران قلبی اهدا کند. انترنی به نام گلبهار روزبهانی متوجه فردی می‌شود که اطراف حسن پرسه می‌زند. این در حالی است که هیچ‌کس دیگری قادر به دیدن این فرد نیست و …

فیلم و سریال آی فیلم فیلم ابراهیم حاتمی کیا جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال حلقه سبز اخبار فیلم و سریال

بازیگران سریال حلقه سبز

تهیه‌کنندگی این سریال را محمد پیرهادی بر عهده داشته و حمید فرخ‌نژاد، حمیرا ریاضی، سیما تیرانداز، محمد حاتمی و آتش تقی‌پور از جمله بازیگران آن هستند.

زمان پخش سریال حلقه سبز

بر اساس این گزارش، «حلقه سبز» از چهارشنبه ۳ بهمن ماه، هر شب ساعت ۱۹:۰۰ از آی‌فیلم پخش می‌شود و بازپخش آن نیز در ساعات ۰۳:۰۰ و ۱۱:۰۰ صبح روز بعد خواهد بود.

فیلم و سریال آی فیلم فیلم ابراهیم حاتمی کیا جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال حلقه سبز اخبار فیلم و سریال

سریال «حلقه سبز» دومین تجربه سریال سازی ابراهیم حاتمی کیا بعد از ساخت «خاک سرخ» بود. آن سال‌ها حاتمی کیا برای نقش اول سریال‌اش سراغ «سیما تیرانداز» رفت و به او فرصت داد تا یکی از بهترین بازی‌هایش را در این سریال به نمایش بگذارد. تیرانداز به خوبی از پس نقش گلبهار روزبهانی برآمد. بعد از «حلقه سبز»، دو سریال پرطرفدار و دنباله‌دار «ستایش» و «دودکش» را بازی کرد و سال گذشته در «نفس گرم» محمدمهدی عسگرپور هم جلوی دوربین رفت. مهمترین ویژگی تیرانداز این است که کاراکترهایی که بازی می‌کند شباهت خاصی به هم ندارند و هر بار شخصیتی متفاوت برای اثر جدید خلق می‌کند. به بهانه بازپخش «حلقه سبز» از شبکه آی فیلم پس از ۱۰ سال،هفت صبح  گفت و گویی با سیما تیرانداز انجام داده‌ایم و راجع به «حلقه سبز» و سایر سریال‌هایش با او گپ زده‌ است.

*پس از گذشت ۱۰ سال، سریال حلقه سبز دوباره از شبکه آی فیلم روی آنتن رفته؛ سریالی که در زمان خودش، قصه بسیار متفاوتی را به تلویزیون آورد و قطعا برای شما هم تجربه بسیار عجیبی بود. چطور به نقش گلبهار روزبهانی رسیدید؟

جالب است بدانید بعد از سریال «حلقه سبز» من مادر شدم. برای همین خاطرات آن روزها را به خوبی یاد دارم. شهریور ۸۴ بود و من به شدت درگیر اجرای تئاتری در خارج از کشور بودم. حبیب رضایی با من تماس گرفت و گفت ابراهیم حاتمی‌کیا در تدارک ساخت یک سریال است و ما شما را برای نقش اول این کار در نظر گرفته‌ایم.

من آن زمان گفتم که چون ایران نیستم نمی‌توانم با شما همراهی کنم. در مهر همان سال دوباره حجت ذیجودی، برنامه‌ریز و دستیار اول آقای حاتمی‌کیا تماس گرفت و از من دعوت کرد به دفترشان بروم. تا اواسط آذر درگیر اجراها بودم و وقتی به من گفتند که در ماه آبان سریال را کلید می‌زنیم باز هم نتوانستم بپذیرم. دوباره خارج بودم که فیلمنامه را برایم ایمیل کردند و در تماسی گفتند که شروع فیلمبرداری عقب افتاده و دقیقا خاطرم است که روز ۲۵ آذر ۸۴ سریال حلقه سبز کلید خورد.

*آنترنی که قرار است با روح یک معلول مواجه باشد و حتی در انتها عاشق او شود. این تعریف یک خطی از نقش گلی هم بسیار عجیب و متفاوت به نظر می‌آید. چالش شما در برخورد با این نقش چه بود؟

به هر حال وقتی با یک کارگردان صاحب سبک قرار است کار کنید، مطمئن هستید کاری که قرار است انجام شود و درجه کیفی بسیار بالایی دارد. از طرفی جذابیت و کشش داستان و پیچیدگی‌های نقش گلبهار اینقدر زیاد بود که با تمام انرژی باید کار می‌کردیم. همچنین جلوی دوربین بعضی از کارگردان‌ها بازی کردند به خودی خود برای هر بازیگری افتخار است و کلی حس خوب و حال دارد. جالب است بدانید که من همیشه می‌گویم دقیقا ۹ ماه و ۹ روز فیلمبرداری حلقه سبز طول کشید و  شهریور ۸۵ فیلمبرداری تمام شد.

فیلم و سریال آی فیلم فیلم ابراهیم حاتمی کیا جدول پخش آی فیلم بازیگران سریال حلقه سبز اخبار فیلم و سریال

*از صحبت‌هایتان اینطور می‌شود نتیجه گرفت که بخش عمده‌ای از دلیلتان برای پذیرش این نقش، حضور خود ابراهیم حاتمی‌کیا در مقام کارگردان است. حاتمی‌کیا دو اثر در کارنامه کاری خود دارد که با خط سیر باقی آثار او متفاوت است. سریال حلقه سبز و فیلم دعوت، در واقع شما در این سریال با تغییر ژانری که حاتمی‌کیا در کارش ایجاد کرده بود همراه شده بودید. پذیرش این برای خودتان ریسک نبود؟

خیر، اتفاقا من همیشه کارگردانی را که کا گهگاه ژانر کاری‌اش را تغییر دهد و گاهی متفاوت ظاهر شود را تحسین می‌کنم. چون خودم در زمینه کارگردانی تئاتر فعال هستم، به نظرم تغییر مسیر یک کارگردان امر غریبی نیست. کما اینکه خود حاتمی‌کیا خیلی معتقد به خرد جمعی است و اصلا اصرار بی‌منطقی بر اعمال نظر شخص خودش ندارد. یکی از دلایل موفقیت او هم دقیقا همین موضوع است. وقتی خرد جمعی را در نظرمی‌گیرد، از بقیه سوال می‌پرسد و برای سکانس به سکانس، خیلی دقیق وقت می‌گذارد. راه خطا را برای خودش می‌بندد. درست است که حلقه سبز از مسیر کاری ابراهیم حاتمی‌کیا کاملا جدا بود و در مورد تعالی روح صحبت می‌کرد، اما به هر حال ایشان کارگردانی، بازیگری و نوع کار را به خوبی می‌شناخت. حتی گاهی با ما صحبت می‌کرد و نظرمان را در مورد بداهه پردازی در بعضی سکانس‌ها جویا می‌َشد.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ