اسید فرولیک چیست ؟ + نحوه استفاده و روتین مراقبت از پوست

0

افزودن آنتی‌ اکسیدان‌ ها به روتین مراقبت از پوست واقعا یکی از بهترین تصمیمات برای مقابله با تغییرات رنگدانه‌ای پوست، کدرشدگی پوست و پیشگیری از پیری پوست است، چون این ترکیبات نقش موثری در مبارزه با رادیکال‌های آزاد دارند. بعضی از آنتی‌اکسیدان‌های محبوب و پرکاربرد که شاید شما هم نام‌شان را شنیده باشید، عبارتند از ویتامینC، ویتامینE و نیاسینامید. اما ترکیب دیگری که اخیرا در محصولات مراقبت از پوست مورد توجه قرار گرفته است، اسید فرولیک نام دارد.

نکات مهم مراقبت از پوست مراقبت از پوست مجله سلامت متخصص پوست و مو متخصص پوست سلامت پوست صورت سلامت پوست حفظ سلامت پوست برای مراقبت از پوست چه باید کرد اسید فرولیک آنتی‌اکسیدان

اسید فرولیک از سبزیجات گرفته می‌شود و در ساختار فرمولی محصولات اغلب در کنار ویتامینC جای می‌گیرد تا محافظت آنتی‌اکسیدانی بیشتری را به انجام برساند. در این مطلب از دکتر لورتا سیرالدو، متخصص پوست‌ومو درباره مزیت‌های اسید فرولیک و نحوه استفاده از محصولات حاوی این ماده در روتین مراقبت از پوست پرسیده‌ایم.

اسید فرولیک چیست؟

به‌گفته دکتر سیرالدو، اسید فرولیک در گروه آنتی‌اکسیدان‌های گیاهی قرار می‌گیرد که در گوجه‌فرنگی، ذرت شیرین و سایر میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود.

او می‌گوید: «تا به امروز، اسید فرولیک بیشتر به‌عنوان یک پایدارکننده بسیار باکیفیت در کنار اسید ال‌ـ‌اسکوربیک و ویتامینC کاربرد داشته است چون این ترکیبات نسبتا ناپایدار هستند».

آیا استفاده از اسید فرولیک به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان مستقل امکان‌پذیر است؟

دکتر سیرالدو می‌گوید که اگرچه اسید فرولیک به‌عنوان نوعی آنتی‌اکسیدان دارای مزیت‌ها و فواید بالقوه‌ گوناگونی است، اما استفاده مستقل از آن هنوز به تحقیقات علمی بیشتر نیاز دارد.

«فرمول‌سازی با استفاده مستقل از اسید فرولیک کمی دشوار است چون درحالی که این ماده در محدوده ۰.۵ درصد پایداری فوق‌العاده‌ای دارد، اما ما هنوز مطمئن نیستیم که این سطح از اسید فرولیک در محصولات مراقبت از پوست بتواند به بهبودی‌های قابل مشاهده و خاصی کمک کند».

با این‌حال، اگر به محصولی برخورد کردید که از ویتامینC در کنار اسید فرولیک استفاده کرده بود، قطعا چنین محصولی نسبت به محصولات بدون اسید فرولیک برتری دارد.

چگونه اسید فرولیک را به روتین مراقبت از پوست اضافه کنیم؟

اگرچه ترکیبات آنتی‌اکسیدانی در روتین مراقبت از پوست صرفا نباید به اسید فرولیک محدود شوند، اما دکتر سیرالدو پیشنهاد می‌کند که محصولات حاوی ویتامینC را همراه با محصولات حاوی اسید فرولیک استفاده کنید یا سراغ محصولاتی بروید که حاوی هر دوی این ترکیبات هستند.

این متخصص پوست‌ و مو می‌گوید: «اسید فرولیک جزو ترکیباتی است که باعث تحریکات پوستی نمی‌شود و همه انواع پوستی تقریبا بدون مشکل آن را می‌پذیرند».

اگر پوست کسی مستعد آکنه باشد، می‌تواند از محصولاتی استفاده کند که در ساختار فرمولی‌اش اسید فرولیک را در کنار ویتامین C و اسید سالیسیلیک قرار داده است. این محصولات برای پیشگیری از اکسیداسیون چربی طراحی شده‌اند و از شکل‌گیری جوش‌های زیاد جلوگیری می‌کنند.

اگر اصرار دارید که از محصولات اسید فرولیک مستقل استفاده کنید، بهتر است یک سرم ویتامینC با غلظت ۱۰ درصد هم تهیه کنید تا از این دو محصول در کنار همدیگر کمک بگیرید. البته در پایان هم حتما باید از محصولات ضدآفتاب استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ