وقتی دزدان خانه “خانم پلیس آبادانی” را جلو چشماش خالی کردند !

0

چندی پیش مأموران کلانتری ۱۱ شهرآبادان با سرقت‌های سریالی خانه‌ها روبه رو شدند که   بیشتر در منطقه زمین شهری رخ داده بود.

پس از گزارش این سرقت ها سرهنگ حسین کهیایی رئیس پلیس آبادان دستور داد تیم ویژه‌ای برای دستگیری این دزدان حرفه‌ای وارد عمل شود.
مأموران در گام نخست پی بردند دزدان در ساعت‌هایی که مردم برای خرید شب عید و تفریح، خانه‌هایشان را ترک می‌کنند دست به دزدی می زنند.
پلیس در تجسس‌ها با دو پرونده عجیب روبه‌رو شد که در آن خانه دو مأمور پلیس نیز هدف دستبرد این دزدان قرار گرفته بود.
یکی از افسران پلیس که زن است درباره سرقت از خانه‌اش گفت: وقتی وارد خانه شدم با دو دزد که سرگرم جمع‌کردن وسایل خانه‌ام بودند روبه‌رو شدم و پس از درگیری، آنها موفق به سرقت طلا‌ها و لوازم خانه‌ام شده و با سرعت پا به فرار گذاشتند.
خانه سرهنگ سیدرحمان موسوی معاون اجتماعی استان خوزستان نیز مورد دستبرد قرار گرفته بود و  دزدان با اطلاع از نبود اهالی خانه به‌راحتی دست به این سرقت زده بودند.

مأموران با تجسس‌های فنی موفق به شناسایی باند چهار نفره شدند و  توانستند سه تن از اعضای این باند را دستگیر کنند. پلیس در بررسی ‌از مخفیگاه دزدان وسایل سرقتی به دست‌آورد و همین کافی بود تا اعضای باند «جاسم» را که رئیس باند است لو دهند.
«جاسم» که با اطلاع از دستگیری همدستانش فراری شده بود روز دهم اسفندماه زمانی که قصد داشت سوار بر قطار از شهر خارج شود توسط مأموران دستگیر شد.

«جاسم» که دید همدستانش وی را لو‌ داده‌اند راهی جز اعتراف پیش روی خود ندید و به مأموران گفت: همیشه ‌ساعت ۷ عصر به بعد برای دزدی وارد عمل می‌شدیم و زنگ خانه‌هایی را که احتمال می‌دادیم کسی در آن نیست به صدا در می‌آوردیم و پس از اطمینان از نبود کسی در خانه، با تخریب در و بالار فتن از دیوار وارد خانه‌ها می‌شدیم و در چشم‌برهم زدنی وسایل با ارزش را می‌دزدیدیم اما دزد خانه‌های دو پلیس نیستیم و اطلاعی از آن نداریم.

سرهنگ موسوی درباره سرقت‌های منطقه زمین شهری آبادان گفت: به‌دلیل مواردی همچون نبود چراغ، دزدان در تاریکی و به‌راحتی دست به دزدی می‌زنند و رعایت نکردن نکات ایمنی باعث بروز چنین حوادثی می شود.
وی افزود: امیدواریم با برخورد جدی‌تر مقام قضایی با دزدان، جرایم در شهر کاهش یابد.
بنابر این‌گزارش، تجسس‌های پلیسی نشان از آن دارد باند غیر بومی دیگری که در آبادان دست به کار شده‌اند عاملان سرقت‌های خانه‌های مأموران پلیس نیز هستند که تحقیقات برای دستگیری این باند ادامه دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ