چرا غربزده ها هزینه های روز ولنتاین را به فقرا کمک نمی کنند؟

0

ولنتاین در کشور ما نیز هر سال که می‌گذرد بیش از پیش جای خود را در میان مردم باز می‌کند به طوریکه از یک رسم جا افتاده در میان دختر و پسران جوان فراتر رفته و حتی در میان زوج‌های میانسال هم جای باز کرده است.

گستره این جریان نه‌تن‌ها در شهر تهران بلکه در دیگر شهرهای کشور و حتی شهرهای مذهبی نیز کشیده شده است و بسیاری از افراد جامعه را درگیر خودش کرده است.

خرید انواع عروسک، شمع، بادبادک، روبان، تور قرمز رنگ که تصاویر خوک و خرس در آن‌ها بسیار به چشم می‌خورد و نوشته شده دوستت دارم و فروش شکلات‌های ولنتاین نیز در این روز قابل تأمل است. تبلغاتی که بر آمده از اصالت‌های فرهنگی غرب و باورهای دین مسیحیت است و تقریباً هیچ سازگاری را با فرهنگ ایران و دین اسلام در آن‌ها نمی‌توان جست.

در این روزها که میلیون‌ها تومان اقلام مربوط به ولنتاین خرید و فروش می‌شود بیش از هر گروه دیگر جامعه، تاجران، وارد کننده‌ها و فروشندگان خرد لوازم و هدایای مربوط به ولنتاین هستند که در پی کسب منافع اقتصادی، سعی دارند تا به ترویج و گسترش هرچه بیشتر این جشن‌های غربی بپردازند و تقریباً فارغ از هر گونه دغدغه فرهنگی، فقط و فقط به دنبال منافع مالی خود هستند.

اما سوالی که پیش می‌آید اینکه چرا با وجود جشن‌های مختلفی که داریم، مردم ایران روز به روز علاقه‌مند به برگزاری جشن‌های غربی هستند؟!

چرا همچنان چشم‌های ما با جشن‌های ملل دیگر برق می‌زند، ولی در مورد جشن‌های فرهنگی خودمان، رخوت زده یا بی تفاوت عمل می‌کنیم؟!

به عقیده کارشناسان فرهنگی و اجتماعی؛ ضعف و نارسایی در برنامه ریزی و برگزاری جشن‌های ملی، روند جهانی شدن در برگزاری جشن‌های جهان غرب و گردش مالی بالای این جشن‌ها و رویدادهای غربی از مواردی است که می‌تواند در تغییر رفتاری مردم و هم سو شدن با این پدیده‌های غربی اثرگذار باشد.

خود برتر بینی با پز فرهنگ غربی

باید گفت: تنها برخی نهادها نیست که با ولنتاین در ایران مخالفت می‌کنند. کسانی که به ایران باستان هم علاقه‌مندند، اغلب می‌پرسند که چرا در حالی که ما در فرهنگ باستانی خود اسفندگان و روز پاسداشت زن و زمین را داریم که روز تکریم زنان است از سوی مردان باید ولنتاین غربی را به عنوان روز عشق جشن بگیریم.

اولین چیزی که به ذهن می‌رسد این است که چرا ما اینقدر آغوش فرهنگمان برای پذیرش فرهنگ غرب باز است.

به قول بوردیو جامعه شناس فرانسوی، آدم‌ها دنبال این هستند که می‌خواهند خودشان را متمایز نشان دهند و یا به قول وبلن جامعه شناس آمریکایی، مردم با مصرف نمایشی و با مصرف تظاهری در واقع متفاوت بودن خودشان را نشان می‌دهند.

براین اساس خانواده‌ها به دنبال نشان دادن والاتر و بالاتر بودن خودشان و در رقابتی بین خانواده‌ها و آشنایان، شیوه‌ها و برنامه‌های جدیدی را برای ابراز شادی و نشاط خودشان ابداع کردند. خانواده‌ها با شیوه‌هایی که تحت تأثیر رسانه‌ها و سفرهای شخصی بود، مراسم، آیین‌ها و عناصری از فرهنگ غربی را اخذ و اجرا کردند و با این کار متمایز بودن، متفاوت بودن، فرهنگ و کلاس خودشان را نشان دادند.

طبق نظرسنجی‌های فدراسیون ملی خرده فروشان آمریکا، انتظار می رود هر آمریکایی برای روز ولنتاین امسال به طور متوسط ۱۴۳.۵۶ دلار هزینه کرده باشد که به نسبت ۱۳۶.۵۷ دلار هزینه سال قبل، نشان دهنده افزایش در هزینه های پرداختی توسط مردم آمریکا است.

انتظار می‌رود که مجموع مخارج مربوط به این روز به ۱۹.۶ میلیارد دلار برسد که دومین رقم بالای ثبت شده طی نظرسنجی‌های ۱۵ ساله این فدراسیون است. بالاترین رقم مخارج ثبت شده مربوط به این روز در سال ۲۰۱۵ و پایین‌ترین رقم نیز مربوط به سال ۲۰۱۰ میلادی بوده است.

به گفته بلومبرگ، خرید جواهرات بیشترین سهم از هزینه‌ها را به خود اختصاص داده است و برای این روز جواهراتی به ارزش ۴.۷ میلیارد دلار خریداری شده است. پس از جواهرات نیز مخارج بیرون رفتن و خرید گل بیشترین سهم از مخارج را به خود اختصاص داده‌اند.

ولنتاین کمک به نیازمندان و فقرا غرب زدگی در ایران غرب زدگی چیست سبک زندگی غربی چگونه است روشنفکرنمایان روشنفکرنما کیست تاریخ روز ولنتاین پیامک ولنتاین اندیشه غربزدگی Valentine

واکنش مردم به رفتار دوگانه روشنفکرنما ها و غرب زده ها در ایران

ولنتاین یک خرافه همراه با افسانه و ساخته یک عده به ظاهر متمدن است
*بین فرهنگ ناب ایران و ولنتاین هیچ ارتباطی نیست
*اگه اصرار به مداومت و موجه نشون دادن ولنتاین دارین صبر کنید روز عشاق ایرانی برسه
* اگه بزرگداشت ایام شهادت و اعیاد قربان و غدیر و غیره و ذلک ربطی به ایران و ایرانی نداره چطور میشه افسانه ولنتاین یهو و بی دلیل وارد فرهنگ ما و مخصوصا قشر پویا و آسیب پذیر جوان میشه؟🤔 خب اینم مال اونور آبه دیگه!

فکر کنم ولنتاین کلاس داره اما مناسبات مذهبی اُمُل بازیه

مد شده که برای موجه نشون دادنش به سراغ همسر میرن که بگن ما به عشق همسرمون ولنتاینو قبول داریم! اما سوال اینجاست که مگه عشق به همسر مناسبت داره؟ مثلا روز قبل از ولنتاین عشق ورزی مورد داره؟

ما خانواده و همسر رو دست آویز یک فرهنگ منحوس و مذموم نمیکنیم و نباید بنویسیم ولنتاین بهانه ای برای دوست داشتن توست چرا که دوست داشتن و عشق واقعی ظرف زمان و مکان نداره و ارزش اینا هم بیشتر از یک روز خاص هست

ولنتاین صرفا یک هجمه فرهنگیه که هدف اصلیش انحطاط جوامع بشری و سست کردن بنیان خانواده هاست و عادی سازی روابط و زیر پا گذاشتن اصول خانواده ست که نتیجش جامعه مریضه

پس دوست روشنفکرنما من فرصت و بهانه برای ابراز عشق زیاده و بی هیچ بهانه ای فرداهای بعد از ولنتاین هم با روی باز خونه بری بهترین هدیه ست.

مشروع کردن روابط حرام و عادی سازی اون دامان خانواده خودمونو میگیره و تبعاتش نسلهای بعدیست که عفت و حیا و اعتبار انسانیت رو زیر سوال میبره.

***

خرس های چند صد هزار تومنی در ولنتاین شکم فقرا رو سیر نمیکنه؟
کادو های پوچ برای افرادی که معلوم نیس چند وقت کنارمون باشن شکم فقرا رو سیر نمیکنه؟

اصلا مگه ما اریایی نیستیم؟
مگه از نسل کوروش نیستیم؟
مگه ایران قدمت تاریخی نداره؟
مگه ولنتاین جشن اروپایی ها نیست؟

***

ولنتاین امسال هم گذشت و باز هم میلیاردها تومن توسط لیبرال مسلکانی که محرم ها یاد فقر و فقرا می افتن خرج خرید عروسکهای شاسخین شد!!! یک ماه پیش بود که در تهران فقط پنجاه میلیارد تومن پول کاج جشن کریسمس توسط لیبرالهای مدعی دفاع از حقوق فقرا داده شد!!! و یک ماه بعد هم صدها میلیارد تومن خرج خرید ترقه و سنت غلط چهارشنبه سوزی می شود و باز هم بیچاره فقرا که فقط مدعیان دفاع از آنها از ایشان استفاده ی ابزاری می کنند!!!

***

میگم نمی‌دونم چرا اما رفته رفته عظمت اهل بیت الخصوص امام حسین بیشتر برام ثابت میشه امامی که (به قول بعضی ها) هزار و چهار صد سال پیش شهید شده، ولی الأنش هم در ایام شهادتش همه یاد فقیر فقرا میکنن.

اتفاقا درست همان کسانی که تمام سال از اول تا آخرش کلا تو فکر کمک کردن به افراد کم بضاعت جامعه نیستند و شاید پول یکی از این خرس هایی که میگیرن برای ولنتاین پول شام خیلی از این فقرای جامعه باشه، اما کیه که یادش بیافته!!! اما این وسط یک سؤال برام پیش اومده؟؟؟

اونایی که میگن کوروش کبیر زرتشتی بوده و فرهنگ و دین عربا به ما چه ربطی داره!!!

آیا کوروش خودش اجازه داده که فرهنگ اروپا رو کپی کنیم؟؟؟ 🤔

***

نه دیگه تو ولنتاین مصلحت نیست که یاد فقیر فقرا بیافتن… ضمنا ولنتاین بیشتر براپ ولداراست اما سر سفره امام حسین پولدار و فقیر همه کنار هم میشنینند و اینم یه معجزه از امام حسینه

***

m.sydsjd : همون های که تو ماه محرم به فکر مستضعفان میفتن از اسفند ماه صف میگشن تو مرز باکو ارمنستان ترکیه  برن خرج کنن

***

از جمله نشانه های با کلاس بودن از نوع خفن، بزرگداشت عشقولانه‌ی ولنتاین است.

جالب است بدانید کسانی که به شدت به موضوع ایرانی بودن و هخامنشی بودن و ایران باستان بودن تعصب نشان می‌دهند و با هرگونه فرهنگ غیر ایرانی که از جاهای دیگر آمده باشد به شدت مخالف هستند، نسبت به این یکی خیلی ارادت نشان می دهند. همان‌هایی که می‌گویند عید غدیر مال عرب‌هاست و ما عرب نیستیم و از این حرف‌ها، ماجرای ولنتاین که می‌شود دراز به دراز به سمت تابلوهای روم باستان و هرچه کلیسا است بر زمین می‌افتند و خاک پای آن‌ها را بر چشم می‌کشند.

موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. همان‌هایی که می‌گفتند پول دادن برای روضه‌ها را رها کنید و به فقرا رسیدگی کنید اتفاقاً در ۱۴ فوریه که می‌شود تمام فقرا و گرسنگان و مانند آن را فراموش می‌کنند تا بتوانند بهترین کادو را در گران‌ترین رستوران‌ها به عشقشان! پیش‌کش کنند.و جالب‌ترین نکته همین که خیلی از همین‌ها به ولنتاین می‌گویند ولنتایم! 😁

***

واقعا بهتر نیست که پول‌هاشون رو به جای خرس خریدن و این ریخت و پاش‌ها به فقرا کمک کنند…!؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ