مقایسه عملکرد شرکت های لبنی در سال ۹۸

0

بررسی درآمد شرکت‌های لبنی نشان می‌دهد، غپاک با درآمد ۶۳ میلیارد تومانی در فروردین ماه، بیشترین میزان درآمد و غالبر کمترین میزان درآمد را در فروردین ماه سال جاری داشته‌اند. اما در این میان غشصفا با افزایش درآمد ۲۶ درصدی، بیشترین افزایش درآمد را در فروردین ماه داشته است.

در فروردین ماه سال جاری غپاک توانست ۶۳ میلیارد تومان درآمد بسازد. غپاک به طور متوسط در هر ماه از سال ۹۷ مبلغ ۶۰ میلیارد تومان فروش داشته است که فروش فروردین ماه شرکت از میانگین سال ۹۷ بالاتر می‌باشد. اما غالبر با درآمد ۷ میلیارد تومانی کمترین درآمد را در گروه لبنی به خود اختصاص داده است، البته این شرکت توانست میانگین درآمدی سال ۹۷ را حفظ کند.

کارخانه های لبنی ایران عملکرد شرکتها صنعت لبنیات در ایران سود سهام پگاه آذربایجان غربی تحلیل صنایع لبنی تحلیل شرکت لبنیات پاک (غپاک) تحلیل شرکت شیر پگاه فارس (غفارس) تحلیل شرکت شیر پگاه آذربایجان غربی تحلیل شرکت پگاه اصفهان (غشصفا) بهترین سایت تحلیل بورس بهترین تحلیل سهام بهترین تحلیل بنیادی بزرگترین شرکت های صنایع غذایی ایران اخبار صنایع غذایی اخبار شیر پگاه خراسان (غشان) اخبار شرکت لبنیات کالبر اخبار شرکت لبنیات پاک اخبار شرکت شیر پگاه گلپایگان

در گروه لبنی غشصفا بیشترین افزایش مبلغ درآمد را داشت

درآمد شرکت‌های لبنی در فروردین ماه و عملکرد سال ۹۷ نشان می‌دهد، غشصفا بهترین عملکرد را از خود بجای گذاشته است. این شرکت به طور متوسط در هر ماه سال ۹۷ مبلغ ۳۸ میلیارد تومان درآمد داشته است که در فروردین ماه با رشد ۲۳ درصدی معادل ۹ میلیارد تومان به درآمد ۴۷ میلیارد تومانی دست پیدا کرده است.

میزان فروش غپاذر ۱۰ درصد کاهش یاقت

مقایسه میزان تغییر درآمد شرکت‌های لبنی در فروردین ماه نسبت به میانگین ماهانه ۹۷، نشان می‌دهد بیشترین افزایش درآمد مربوط به غشصفا و بیشترین کاهش درآمد مربوط به غپاذر می‌باشد. غپاذر به طور متوسط در سال ۹۷ مبلغ ۲۷ میلیارد تومان درآمد داشته است که این مقدار از درآمد در فروردین ماه سال جاری با کاهش ۲ میلیارد تومانی به ۲۵ میلیارد تومان رسید. میانگین نرخ فروش محصولات غپاذر در فرودین ۹۸ نسبت به سال ۹۷ بیش از یک درصد رشد داشته است اما مقدار فروش غپاذر کاهش ۱۰ درصدی داشته است که همین موضوع موجب کاهش درآمد شرکت شده است. غپاذر به طور میانگین در هر ماه ۹۷، شش هزار و ۷۰۰ تن فروش داشته است که این میزان در فروردین ماه به شش هزار تن رسیده است.

درآمد غشان ۱۵ درصد کاهش یافت

مقایسه درصد تغییر درآمد شرکت‌های لبنی نشان می‌دهد همانند بیشترین مقدار افزایش درآمد، بیشترین دصد افزایش درآمد مربوط به غشصفا می‌باشد اما بیشترین درصد کاهش درآمد متعلق به غشان می‌باشد. درآمد متوسط غشان در سال ۹۷ مبلغ ۱۸ میلیارد تومان بوده است که در فروردین ماه درآمد شرکت ۱۵ میلیارد تومان بوده، بنابراین درآمد غشان با کاهش ۱۵ درصدی معادل سه میلیارد تومان بیشترین درصد کاهش درآمد را به خود اختصاص داده است. مقدار فروش غشان به طور میانگین در هر ماه از سال ۹۷، بیش از پنج هزار تن بوده است که این میزان در فروردین ماه به چهار هزار و ۴۴۰ تن رسیده است. افزایش کمتر از ۲ درصدی میانگین نرخ فروش محصولات شرکت در این مدت نتوانست کاهش ۱۶ درصدی مقدار فروش را پوشش دهد و این امر موجب کاهش درآمد شرکت شده است.

منبع : با اقتصاد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ