آرش قادری نویسنده سریال گاندو: پرونده گاندو ۱۰۰ درصد واقعی است

0

نویسنده سریال گاندو ادعای عجیب خبرگزاری دولتی ایسنا را تکذیب کرد/ آرش قادری: صراحتا اعلام کردم پرونده مربوط به جیسون رضائیان در سریال گاندو ۱۰۰ درصد واقعی است/ فقط بخشی از داستانک های کنار داستان اصلی سریال تخیل بوده است.

گاندو چیست عوامل سریال گاندو عکس جدید بازیگران تکذیب خبر بیوگرافی وحید رهبانی بیوگرافی پیام دهکردی بازیگران سریال گاندو ایسنا اخبار فیلم و سریال آرش قادری کیست

نشست رسانه‌ای سریال «گاندو» امروز با حضور مجتبی امینی تهیه کننده، جواد افشار کارگردان، آرش قادری نویسنده، پیام دهکردی، وحید رهبانی، خسرو شهراز، مجید نوروزی، عرفان ابراهیمی، علی افشار، کمند امیرسلیمانی، آزیتا ترکاشوند، نیلوفر شهیدی بازیگران، علیرضا صلواتی تصویربردار، حامد محسن پور تدوینگر، مصطفی سلطانی مجری طرح و مدیر تولید برگزار شد.

بنا بر این گزارش، «جواد افشار» در ابتدای این نشست گفت: گاندو مطالبات مردم را بدون واسطه منعکس کرد و ما خوشحالیم از اینکه این مجموعه را ساختیم.

گاندو چیست عوامل سریال گاندو عکس جدید بازیگران تکذیب خبر بیوگرافی وحید رهبانی بیوگرافی پیام دهکردی بازیگران سریال گاندو ایسنا اخبار فیلم و سریال آرش قادری کیست
مجتبی امینی تهیه کننده ادامه داد: گاندو با تمامی سختی‌هایی که داشت به سرمنزل مقصود رسید. خیلی اوقات ذهنمان مشغول این بود که شرایط پخش چطور پیش می‌رود و الان خوشحالیم که این ۳۰ قسمت پخش شد و خستگی همه ما با نظرهای مردم در رفت. همه ما از دیشب تا صبح نخوابیدیم و پاسخگوی پیام‌ها و تلفن‌های مردم بودیم.

وی ادامه داد: اصلا فکر نمی‌کردیم که مردم تا این اندازه با این سریال ارتباط برقرار کنند و کاری که ما کردیم ماحصل این است: حرفی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. همه عوامل و بازیگران با تمام وجود این کار را دوست داشتیم و به دل مردم نیز نشست.

«آرش قادری» نویسنده این سریال درباره اینکه دیروز در گفت‌وگویی به این اشاره کرده بود که هشتاد درصد «گاندو» تخیلی است، وی در این باره توضیحاتی ارائه داد: دیروز با یکی از رسانه‌ها گفت‌وگویی انجام دادم و تیتری برای آن انتخاب شد که خیلی عادلانه نبود و صحبت‌هایم انگار با هم قاطی شده است. من گفتم پرونده واقعی در دستمان بود که ۱۰۰ درصد واقعی بود، اما در کنارش داستان‌هایی نیاز داشتیم که باید در کنار داستان اصلی قرار می‌گرفت.

وی ادامه داد: در مورد پرونده جیسون رضائیان از نحوه دستگیری تا پایان مو به مو عین واقعیت پرونده پیش رفتیم. اداره امنیتی مثل سایر نهادها نیست و اگر داستان‌هایی که به شما می‌دهند را نتوانید به هم مرتبط کنید گره‌هایی از بین می‌رود و ارتباط بین این پرونده‌ها بر اساس خرده تخیل بوده است. نحوه دستگیری و ضد تعقیب زدن و تردد جیسون در خیابان دقیقا عین واقعیت بود. داستان جیسون ۸۰ درصد از داشته‌های ما بود و آنچه پیوند بین این پرونده‌ها را برقرار می‌کرد، داستان‌های تخیلی بود.

گاندو چیست عوامل سریال گاندو عکس جدید بازیگران تکذیب خبر بیوگرافی وحید رهبانی بیوگرافی پیام دهکردی بازیگران سریال گاندو ایسنا اخبار فیلم و سریال آرش قادری کیست
جواد افشار ادامه داد: یکسری مستندات در اختیار نویسنده قرار می‌گیرد که مدارکش هم موجود است. اما وظیفه یک نویسنده است که بتواند از خلاقیتش استفاده کند. آرش قادری می‌گوید ۱۰۰ درصد قصه ما تخیلی است و نویسنده در ارتباط بین گرونده‌ها و خرده داستان‌ها از تخیل خود بهره گرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی از شخصیت‌هایی که در این سریال بازی می‌کردند، به یکباره کمرنگ شدند، گفت: از شروع سریال یکسری شخصیت‌های فرعی را به بدنه اصلی داستان چسباندیم و رفته رفته که به شخصیت مایکل رسیدیم و در نهایت پیکره مایکل تشکیل شد، کم کم سایر شخصیت‌ها کمرنگ شدند. با بسته شدن شخصیت مایکل پرونده دیگر شخصیت‌ها هم بسته شد.

امینی تهیه کننده این سریال افزود: پروسه تحقیق این سریال یکسال و نگارش آن نیز یکسال طول کشید و بعد بازنویسی شد. حساسیت هایی داشتیم که باید بر اساس آن نگارش را پیش می بردیم و برای اینکه یکسری پرونده ها را به هم مرتبط کنیم مجبور بودیم تا ۱۰۰ درصد در این بخش از تخیل نویسنده استفاده کنیم.

قادری نویسنده این سریال گفت: ما پنج نسخه بازنویسی شده از متن سریال داشتیم به این دلیل که تغییرات زیادی داشتیم. خودم در دوران کاریم چنین تجربه ای نداشته و نخواهم داشت.

جواد افشار نیز در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه مخاطب نتوانست ارتباط خوبی با نیروهای امنیتی شما در «گاندو» بگیرد گفت: ما از بازخوردهایی که داشتیم دیدیم که شخصیت محمد محبوب بود و مردم نگران سرنوشت او بودند و نظر شما صرفا نظر شخصی است و همه به ما می‌گویند که در سری دوم نیز از همین افراد برای نیروهای امنیتی‌تان استفاده کنید.

گاندو چیست عوامل سریال گاندو عکس جدید بازیگران تکذیب خبر بیوگرافی وحید رهبانی بیوگرافی پیام دهکردی بازیگران سریال گاندو ایسنا اخبار فیلم و سریال آرش قادری کیست
افشار درباره استفاده از موضوع برجام در سریال گفت: ما در اندازه‌ای نیستیم که بخواهیم در این باره نظری دهیم، اما باید برای یکبار هم که شده این موضوع نشان داده می‌شد که ما عهد شکن نیستیم و آنها عهد شکن هستند و این اتفاق باید در طول تاریخ رخ می‌داد. اینکه چه کسی برجام را امضاء کرد به ما ربطی ندارد.

وی درباره بودجه‌ای که به تولید این سریال اختصاص داده شده است، نیز گفت: هزینه تولید سریال قبلی‌ام آنام را نیز دولت داد و هزینه تولید گاندو از آنام کمتر بود. زمانی که آنام را ساختیم پراید ۲۰ تومان بود اما الان ۵۰ تومان و با این تفاوت هزینه‌ها حساب شد. هزینه تولید این سریال بیش از ۷ میلیارد نشده است.

افشار درباره سفر گروه تولید این سریال به کشور چین نیز توضیحاتی ارائه داد و بیان داشت: سفر چین جزئی از قصه بوده است و اگر دیدید من و امینی در این بخش بازی کردیم به خاطر صرفه جویی هزینه‌ها بود نه اینکه ما عشق دیده شدن داریم. علاوه بر این تصویربردار و مجری طرح جلوی دوربین رفتند. از طرفی به خاطر دستگیری یک آقازاده باید به این کشور می رفتیم و سکانس هایی را ضبط می‌کردیم. در ادامه به دلیل مسائل امنیتی، نویسنده درباره کشور مورد نظر دست ما را باز گذاشت.

امینی درباره ساخت ادامه سریال «گاندو» نیز گفت: قطعا برای اینکه این سریال در چند فصل ساخته شود، برنامه‌ریزی کردیم و شرایط سختی است چراکه همه باید ظرفیت‌هایشان را بالا ببرند. چندین گزینه برای سوژه انتخاب کردیم و نسبت به مقتضیات و اولویت‌های روز جامعه، اولویت ما برای گاندو ۲ مشخص می‌شود. به آنهایی که خیلی دوست داشتند بدانند سوژه فصل بعدی گاندو چیست پیشنهاد می‌کنم یا عملکردشان را درست کنند یا اینکه اگر اصرار دارند ممکن است خودشان یک وقت سوژه ما شوند. پشتوانه ما مردم هستند.

به گزارش فارس، افشار ادامه داد: عصر رسانه دیوارها را شیشه‌ای کرده و کسی نمی‌تواند دور از چشم نیروهای امنیتی خلافی کند. گاندو این هشدار را داده که حواستان را جمع کنید چراکه نیروهای امنیتی در هر شرایطی حواسشان به شما هست و در منافع ملی هیچ خط قرمزی وجود ندارد.

«پیام دهکردی» بازیگر نقش جیسون رضائیان در این سریال گفت: ما به این باور رسیدیم که اعتماد مردم از بین رفته و باید بازگردد. قلبا آرزویم این است که آنقدر پاک و پاکدستی در کشور وجود داشته باشد که دیگر نیازی به ادامه تولید این سریال نباشد. این سریال برای اولین بار می‌گوید تو می‌توانی ظاهر خوبی داشته باشی اما دزد باشی! هر چقدر کار در این زمینه ساخته شود مردم از آن استقبال می‌کنند.

افشار درباره اینکه گاندو چه پشتوانه‌ای داشته که تا این حد پیش رفته است، گفت: پشتوانه ما تلویزیون و شبکه سه بوده است و تشکر ویژه‌ای دارم که مدیر شبکه سه سیما از این سریال حمایت کردند، اما در هر حال ممیزی‌هایی وجود داشت.

گاندو چیست عوامل سریال گاندو عکس جدید بازیگران تکذیب خبر بیوگرافی وحید رهبانی بیوگرافی پیام دهکردی بازیگران سریال گاندو ایسنا اخبار فیلم و سریال آرش قادری کیست
تهیه کننده «گاندو» درباره حذف برخی سکانس‌ها از این سریال، گفت: وقتی سریالی ساخته می‌شود قبل از پخش، به چند ارگان برای بازبینی داده می‌شود. اگر قرار بوده اصلاحیه‌ای وجود داشته باشد آنها باید به ما می‌گفتند و در جریان قرارمان می‌دادند. مسئول رسانه ملی باید بگوید چه کسی فشاری روی گروه آورده تا سکانس‌هایی حذف شده است.

امینی درباره اینکه منبع شما کدام نهاد امنیتی است، گفت: بر همه عیان است که سوژه جیسون در اختیار سپاه بوده است و توسط آنها نیز دستگیر شده است و همه اطلاعات جامعی که قابل نشر بوده را به ما دادند. ما اطلاعات آشکار و غیر آشکار این پرونده را آنالیز کردیم و درام کار را درآوردیم.

پیام دهکردی بازیگر این سریال نیز در ادامه گفت: دوست نداشتم از ابتدا فیلمی از جیسون ببینم و بر اساس تفکر خودم به او نزدیک شدم و بعد پخش سریال فیلم‌هایش را دیدم و متوجه شدم که چقدر نزدیک او بوده‌ام. در ابتدا برایم مهم بود که آیا باید به شکل یک نابازیگر بازی کنم و یا نه. من برای ایفای این نقش به تفکر جیسون فکر کردم و به همه مدیران دزدی که بودند و رفتند و بهترین نقشی بود که در این سال‌ها برای سرزمینم بازی کردم.

گاندو چیست عوامل سریال گاندو عکس جدید بازیگران تکذیب خبر بیوگرافی وحید رهبانی بیوگرافی پیام دهکردی بازیگران سریال گاندو ایسنا اخبار فیلم و سریال آرش قادری کیست

همچنین در این مراسم «وحید رهبانی» از استقبال مردم از حضورش در این سریال گفت: در این چند روز در خیابان مِهر مردم را دیدم و استقبال مردم به شدت خوب بود. من بازیگر نیستم و شغلم کارگردانی است و این افتخار را دارم که نقش آقا محمد را بازی کردم.

امینی درباره اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه و دیالوگ‌های شعاری که در «گاندو» از آنها استفاده شده است، گفت: در همه جای دنیا دیالوگ‌های شعاری وجود دارد و چیز بدی هم نیست و سینما بر اساس شعار پیش رفته است. وقتی مردم پشت این کار ایستادند یعنی که ما پشت مردمیم. وزارت امور خارجه دیدگاه خودشان را گفتند و ما دیدگاه خودمان را داشتیم. پرونده جیسون دست سپاه بوده و اطلاعاتی که سپاه دارد کاملتر از بقیه است و هیچ نهادی نمی‌تواند ادعایی داشته باشد.

قادری درباره شعاری بودن برخی دیالوگ‌ها نیز بیان داشت: از نظر هر نهادی تعریف ملی تعریف‌های متنوعی است. اگر دیالوگ‌های شعاری وجود داشته که گل درشت بوده فکر می‌کنم در راستای هدف و حفظ دکترینی است که به ما داده شده است.

«خسرو شهراز» دیگر بازیگر این سریال نیز عنوان داشت: همیشه صادقانه کاری را پذیرفتم و درباره‌اش حرف زدم. برای اولین بار بود که در چنین سریال و نقشی در کاری ارزشمند بازی کردم.

تهیه کننده «گاندو» درباره فشارهایی که در زمان پخش شده بود، گفت: ما مقابله‌ای نکردیم و خدا به مدیران شبکه سه صبر دهد و بعد از پخش این سریال امیدوارم پشت میزهایشان بمانند.

«پندار اکبری» بازیگر نقش سعید نیز با اشاره به دلتنگی خود از پایان این سریال گفت: دیشب برای اولین بار وقتی قسمت آخر را دیدم به یکباره بغض کردم و ناراحت شدم. خیلی این نقش و سریال را دوست داشتم.

«مجید نوروزی» درباره یکی از کامنت‌هایی که یک فرد در صفحه شخصی او گذاشته است، گفت: به من گفتند سلبریتی حکومتی! من نه سلبریتی هستم و نه حکومتی. من عضو هیچ حزبی نیستم و فقط بازیگرم.

گاندو چیست عوامل سریال گاندو عکس جدید بازیگران تکذیب خبر بیوگرافی وحید رهبانی بیوگرافی پیام دهکردی بازیگران سریال گاندو ایسنا اخبار فیلم و سریال آرش قادری کیست
«عرفان ابراهیمی» بازیگر این سریال در ادامه این نشست گفت: از آقای افشار ممنونم که ما را برای این نقش انتخاب کرد. خودشان به ما کمک‌های فراوانی می‌کردند و در ادامه از کمک نیورهای امنیتی هم استفاده می‌کردیم.

«علی افشار» دیگر بازیگر این سریال با اشاره به سلبریتی حکومتی، نیز گفت: درست است که پرونده جیسون در این سریال نشان داده شد، اما ما به بهانه این پرونده می‌خواستیم فعالیت‌های افرادی را نشان دهیم که شبانه روزی برای امنیت ملی کشورشان زحمت می‌کشند و ما قصد نشان دادن این را داشتیم و نباید به سلبریتی حکومتی متهم شویم.

«کمند امیر سلیمانی» بازیگر این سریال نیز در ادامه گفت: من به اندازه بقیه دوستان درگیر سریال و نقشم نبودم چرا که نقش کوتاهی درا ایفا کردم. اما باید بگویم برخورد تهیه کننده با بازیگرها خیلی محترمانه بود و به همه تعهداتشان عمل کردند.

«آزیتا ترکاشوند» نیز در ادامه گفت: من همیشه هر کاری می‌کنم با ایمان و اعتقاد قبولش دارم و خوشحالم که در این سریال حضور داشتم.

به گزارش فارس، امینی درباره اینکه تعدادی از سکانس‌های حذف شده سر از فضای مجازی درآورد، گفت: تعداد راش‌هایمان زیاد است و واقعا نمی‌دانیم چطور این اتفاق افتاده بود.

گاندو چیست عوامل سریال گاندو عکس جدید بازیگران تکذیب خبر بیوگرافی وحید رهبانی بیوگرافی پیام دهکردی بازیگران سریال گاندو ایسنا اخبار فیلم و سریال آرش قادری کیست

وی ادامه داد: ما شبانه روز اصلاحاتی را اعمال می‌کردیم و یک جاهایی از دست تدوین‌گر رها می‌شد.

قادری در ادامه درباره انتخاب نام این سریال و ارتباط گاندو با ماموران امنیتی نیز گفت: گاندو از دید من تمساح دو متری با عرض ۵۰ سانتی بود و روز اولی که دیدمش شگفت زده شدم. یادم است حین نگارش خیلی آرمانی قصه را نوشتم، اما وقتی تمساح گاندو را دیدم نظرم عوض شد و دیدم نمی‌توانیم در فضا رهایش کنیم و باید در محیط بسته‌ای نگهش داریم. ما قرار بود تمساح گردن کلفتی داشته باشیم که قصد خوردن آدمی را می‌کند و صبرش در شکار برایم مهم بود اما هدف این نبود که تمساح را به نیروی امنیتی ربط دهیم.

«نیلوفر شهیدی» بازیگر نیز درباره نقش خود گفت: با اینکه خیلی فحش شنیدم، اما از حضورم در این سریال خوشحالم. یکی از نقش‌هایی که سانسورهای زیادی داشت شخصیت من بود و باعث افتخارم است که در این سریال بازی کردم.

«حامد محسن پور» تدوینگر این سریال در ادامه گفت: در سریال‌های استراتژیکی که تا به حال دیده شده شعار هم بوده است و ما ۹ ماه در باکس تدوین زندگی می‌کردیم تا اصلاحاتی را اعمال کنیم.

امینی تهیه کننده این سریال نیز گفت: جای سریال استراتژیک در رسانه ملی خالی بود و با تولید گاندو این اتفاق رقم خورد.

«مصطفی سلطانی» مجری طرح سریال گاندو درباره این سریال نیز عنوان داشت: ما قرار بود در ۴ کشور کار کنیم اما به دلیل تغییر نرخ ارز میسر نشد و اگر همدلی رفقا نبود با چنین هزینه ای این سریال ساخته نمی‌شد.

آرش قادری درباره استفاده از گلستان سعدی نیز گفت: بیشتر از اینکه سعدی دوست باشم سعدی پرستم. در همه سریال هایم نیز این را آورده ام. برای جای سوال است که چگونه اینکه یک شخصیت از سعدی پیروی کرده منفی تلقی شده است.

گاندو چیست عوامل سریال گاندو عکس جدید بازیگران تکذیب خبر بیوگرافی وحید رهبانی بیوگرافی پیام دهکردی بازیگران سریال گاندو ایسنا اخبار فیلم و سریال آرش قادری کیست
به گزارش فارس، داریوش فرهنگ، وحید رهبانی، پیام دهکردی، صالح آقا میرزای، لیلا اوتادی، سارا خویینی‌ها، علیرام نورایی، آزیتا ترکاشوند، نگار عابدی، خسرو شهراز، پندار اکبری، عرفان ابراهیمی، مجید نوروزی، علی افشار، اتابک نادری، نیلوفر شهیدی، محمدجواد طاهری، جمشید جهان‌زاده، بهزاد رحیم خانی، فلیپ ساپرکین، فرشته آلوسی، سارا محمدی، میثم ولیخانی، مصطفی سلطانی، یاسمین پیداودی، آیدا جعفری، ناره گرگوریان، بهامین تورانی از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

همچنین «گاندو» با حضور کامبیز دیرباز، محمدرضا شریفی‌نیا، سید مهرداد ضیایی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، سوگل طهماسبی، کمند امیرسلیمانی، صالح میرزا آقایی و فرهاد قائمیان تصویربرداری شد و جمع زیادی از بازیگران خارجی و ایرانی که در بخش تولید خارج از کشور به این مجموعه اضافه شدند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ