وکیل خوب کیست؟

0

به نا به گزارش سایت وکلای مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

 

وکیل خوب به زبان ساده کسی است که بهترین مشاوره را در خصوص پروندۀ شما ارائه کند و با تلاش و رسیدگی خوب، بتواند باعث گرفتن بهترین نتیجه برای شما باشد. این فرد لزوما بهترین وکیل شهر نیست، بیشتری حق الوکاله را دریافت نمی‌کند، یا کسی نیست که شما را ساعت‌های طولانی در دفتر کارش معطل کند.

وکلای بسیاری در سطح کشور مشغول فعالیت هستند که اگرچه چندان شناخته شده نیستند اما میزان موفقیت آنها در پرونده‌های کاری‌شان نشان دهندۀ کیفیت کارشان است.

اخلاق خوب و مردم داری و سعۀ صدر از ویژگی‌های بارز یک وکیل دادگستری است. وکلا به خاطر نوع شغل‌شان ممکن است روزانه با طیف وسیعی از مردم جامعه رو به رو باشند. از افراد با نفوذ و مرفه تا افراد عادی، قشر کارگر، از تحصیل‌کرده‌ها تا افراد بی‌‌سواد و عامی. نحوۀ تعامل یک وکیل خوب نباید بر اساس موقعیت شغلی یا مالی موکلانش تغیر کند. یک وکیل با وجدان، برای افراد کم درآمد همان میزان تلاش را صرف می‌کند که برای یک موکل ثروتمند و با نفوذ.

یک وکیل به تناسب شغل خطیری که بر عهده گرفته است، روزانه ممکن است با پرونده‌های مختلفی مواجه شود و از اسرار مختلفی آگاه گردد. امانت داری و رازداری یکی از ویزگی‌های مهم وکلاست.

وکیل خوب کسی است که به اعتماد موکلش خیانت نمی‌کند، از جایگاه شغلی‌اش سواستفاده نکرده و همواره برای احقاق حق تلاش می‌کند. وکلا باید قانونمندترین افراد یک جامعه باشند و به دور از هر نوع اقدام غیر‌قانونی، صرفا در جهت پیشبرد پروندۀ موکلان خود بکوشند.

به همین دلیل است که گفته می‌شود که سن و سال، تجربه و جنسیت در خوب بودن یک وکیل تاثیر چندانی ندارد. نمی‌توان به صرف تجربۀ زیاد یا جنسیت یک وکیل به وی اعتماد کرد.

خصوصیات اخلاقی در این حرفه از اولویت بسیاری برخوردار هستند.

از دیگر ویژگی‌های یک وکیل سرآمد، باید به این اشاره کرد که یک وکیل خبره ابتدا باید خودش، موکل خود را دادرسی کند و زمانی که از صحت گفته‌های او اطمینان حاصل کرد وکالت او را قبول کند.

اگر به عمق همین یک جمله پی ببریم، متوجه میشویم که شغل وکالت چه شغل پر مخاطره‌ای است و چقدر امکان لغزش برای افراد مبتدی در این شغل زیاد است.

یکی دیگر از کارهای مهم وکلا بررسی دقیق نص قانون و آشنایی کامل به همین ماده قانونی ها و تبصره‌هایی است که ممکن است در یک پروندۀ پیچیده، حق پایمال شده‌ای را به صاحب حق برگرداند یا جان انسان بی‌گناهی را نجات دهد.

 

 

منبع: سایت وکیل مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ