آلرژی را با راه حل‌های طبیعی درمان کنید

0

آلرژی از جمله حساسیت‌های شایعی است که تقریباً همه انسان‌ها شکلی از آن را تجربه کرده‌اند؛ در این میان برخی از روش‌ها می‌تواند برای کاهش آثار و یا درمان مشترک برخی از انواع آلرژی‌ها استفاده شود.
آلرژی پاسخ سیستم ایمنی بدن به یک ماده خارجی است که به‌طور معمول برای شما مضر است و می‌تواند شامل غذایی خاص، گرده و یا موی حیوان باشد.

وظیفه سیستم ایمنی بدن شما مبارزه با عوامل بیماری‌زا برای حفظ سلامتی است که در زمان در معرض خطر قرار گرفتن بدن شما فعال می‌شود.

بسته به عامل آلرژی، پاسخ بدن ممکن است باعث عطسه، آبریزش، خارش چشم و یا گلو شود. مهم‌ترین آلرژی‌های رایج عبارتند از: آلرژی غذایی، فصلی، پوستی و …

با وجودی‌که بسته به نوع آلرژی درمان‌های دارویی متفاوتی وجود دارد، راه‌حل‌های طبیعی نیز می‌تواند در بهبود این نوع از حساسیت مفید باشد.

برخی از این روش‌های درمانی به شرح زیر است:

بُخور اکالیپتوس بگیرید:

چند قطره از این روغن را درون دستگاه بخار بریزید و آن را تنفس کنید. اکالیپتوس باعث بازشدن بینی می‌شود.

حریره بادام بخورید:

توصیه می‌شود برای کاهش حساسیت تعداد ۱۰ بادام را خیس کرده و پس از خرد کردن در مخلوط‌کن با آب گرم و عسل ترکیب و در حرارت ملایم قرار داده شده تا غلیظ شود.

سوپ جوی بدون پیاز بخورید:

توصیه می‌شود افراد مبتلا به آلرژی سوپ جو بخورند. این سوپ باید به‌شکل خاصی تهیه شود؛ در این سوپ نباید پیاز ریخته شود و به‌جای ادویه، زردچوبه به آن اضافه شود.

ترکیب ضدآلرژیک گیاهی

ترکیب روغن نعنا و اسطوخودوس یک ترکیب ضد آلرژیک است که به‌عنوان محلول می‌تواند برای غرغره کردن استفاده شود.

منبع : آنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ