جزئیات کشته شدن ۱۱ نفر در تالار عروسی سقز +اسامی

0

حسین خوش اقبال در گفت و گو با ایرنا ضمن ابراز همدردی با حادثه دیدگان و تسلیت به خانواده جانباختگان شایعاتی در خصوص امنیتی بودن این حادثه را رد کرد و اظهار داشت: این حادثه در اثر نشت شلنگ گاز متصل به بخاری به وقوع پیوست و در آن علاوه بر کشته شدن ۱۱ نفر از مدعوین، ۳۸ تن دیگر نیز مصدوم شده‌ و توسط نیروهای امدادی و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند که حال سه تن از آنان وخیم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر جانباختگان کودکان هستند که موقع خروج زیر دست و پای جمعیت مانده اند، اضافه کرد: مصدومان این حادثه هم اکنون در بیمارستان تحت درمان و مداوا هستند.

خوش اقبال یادآور شد: همه مراکز درمانی شهرستان سقز و شهرهای اطراف با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای ارایه خدمات به مصدومان این حادثه در حالت آماده باش هستند.

وی گفت: دستگاه‌های عضو مدیریت بحران نیز در محل حادثه حضور دارند و در حال ارایه خدمات به آسیب دیدگان هستند علاوه بر آن بیمارستان های شهرهای اطراف بانه، دیواندره، سنندج، بوکان و مهاباد نیز برای خدمات رسانی احتمالی به حالت آماده باش در آمده اند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سقز نیز گفت: حادثه ساعت ۹:۵۵ پنج شنبه شب از طریق سامانه ۱۲۴ به آتش سوزی سقز اطلاع داده شد که انفجار کپسول گاز در تالار مانگه شه و سقز روی داده است بلافاصله نیروهای آتش نشانی با ۳ دستگاه خودرو به سرعت در محل حاضر شده و عملیات مهار آتش را آغاز کردند.

محمد دولتی اظهار داشت: در این حادثه به علت ازدحام مهمانان پس از وقوع انفجار برای بیرون رفتن از تالار مراسم، چند نفر زیر دست و پا مانده و کشته و یا مصدوم شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور نیز درباره جزییات این انفجار گاز در تالار عروسی مانگه شه و شهر سقز گفت: نشت گاز از بخاری گازسوز علت وقوع این حادثه اعلام شده که ۱۱ فوتی و ۴۲ مصدوم داشته است.

مجتبی خالدی اضافه کرد: با اعلام حادثه به مرکز فوریت های پزشکی، ۱۱ دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و تکنسین های اورژانس پس از اقدامات اولیه پزشکی بر روی مصدومان نسبت به انتقال آنها به نزدیکترین مرکز درمانی اقدام لازم را بعمل آوردند.

جمعه در کردستان عزای عمومی اعلام شد/پیام تسلیت استاندار کردستان در پی جانباختن ۱۱ شهروند سقزی

استاندار کردستان در پیامی ضمن ابراز همدردی با خانواده ۱۱ جانباخته سقزی، این ضایعه بزرگ را به خانواده‌های آنان و مردم سقز تسلیت گفت و روز جمعه را عزای عمومی در استان اعلام کرد.

بهمن مرادنیا در پیامی جانباختن جمعی از همشهریان سقزی بر اثر انفجار گاز در تالار عروسی را تسلیت گفت که متن پیام وی در زیر می‌آید.

انا لله وانا الیه راجعون

حادثه دردناک پنجشنبه شب چهاردهم آذرماه در شهرستان سقز که منجر به جانباختن و زخمی شدن تعدادی از هم استانی‌های عزیزمان در آن شهرستان شد، بدون شک یکی از تلخ‌ترین حوادث چند سال اخیر بە شمار می‌رود.

ضمن عرض تسلیت به خانواده داغدیده جانباختگان و آرزوی شفای عاجل برای مصدومان این حادثه دلخراش، روز پانزدهم آذرماه ۹٨ را در استان عزای عمومی اعلام می‌کنم. و به همه مراکز درمانی تاکید می‌شود که تمام تلاش خود را برای مداوای مصدومان بکار بگیرند و لازم است تمام ابعاد قضیه توسط ارگان‌ها و نهادهای ذیربط بررسی و علت روی دادن این حادثه دردناک به اطلاع عموم مردم عزیز استان برسد.

از درگاه خداوند سبحان برای همه جانباختگان غفران الهی و برای مصدومان طلب شفای عاجل دارم.

اسامی فوتی‌های این حادثه .

۱- شریف رضایی ۷۰ ساله

۲- منیجه رحمانی ۴۵ ساله

۳- مونا حسن‌پور ۳ ساله

۴- ماهان بهرامی ۵ ساله

۵- سوژین قادرزاده ۵ ساله

۶- آرشام رسولی ۴ ساله

۷- سعادت علیزاده

۸- هاجر پسندی

۹- عایشه محمودی

۱۰- هژین ۴ ساله

یک نفر هم تا لحظه انتشار خبر مجهول‌الهویه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ