علیرضا فیروزجا پناهنده شد و تغییر تابعیت داد

0

علیرضا فیروزجا، اولین سوپراستاد بزرگ شطرنج ایران پس از کسب مدال نقره مسابقات سریع قهرمانی جهان شد، گفت: از این پس برای فرانسه بازی خواهم کرد زیرا آنجا زندگی می کنم.

او در این مسابقات سرگئی کاریاکین، سوپر استاد بزرگ روسیه، و نایب قهرمان جهان در سال ۲۰۱۶ که قهرمان سابق شطرنح برق‌آسای دنیاست را شکست داد.

گفتنی است پیش از این اعلام شده بود وی به لحاظ قانونی تا دو سال دیگر امکان تغییر تابعیت ندارد، مگر اینکه هیات رییسه فدراسیون جهانی رای نهایی را صادر کند.

علیرضا فیروزجا، استاد ۱۶ ساله شطرنج ایران که با پرچم «فیده» در مسابقات جهانی (سریع و برق آسا) در روسیه حضور یافته است، شنبه شب در بخش سریع این رقابت‌ها با کسب ۱۰.۵ امتیاز از پانزده دور نایب‌قهرمان شد.

ورزشکاران ایرانی پناهنده شده فدراسیون شطرنج علیرضا فیروزجا کجاست تابعیت فرانسه پناهندگی ایرانیان بیوگرافی علیرضا فیروزجاه اخبار شطرنج اخبار پناهندگی

او در دور پایانی با غلبه بر «شهریار ممدیاروف» شطرنج باز نامدار جمهوری آذربایجان عنوان نایب قهرمانی کسب کرد. مگنوس کارلسن بلژیکی نیز قهرمان کرد.

گفتنی فدراسیون شطرنج ایران پس از مسابقه محمدامین طباطبایی و پرهام مقصودلو با گورشتین ایدو از اسرائیل در اسپانیا تصمیم گرفت ورزشکاران ایرانی در مسابقات روسیه شرکت نکنند.

فیروزجا در واکنش به این تصمیم اعلام کرد که قصد دارد در این تورنمنت شرکت کند و هنگامی با مخالفت رئیس فدراسیون شطرنج ایران مواجه شد گفت که با پرچم «فیده» (فدراسیون جهانی شطرنج) مسابقه خواهد داد.

منبع : ایسنا

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ