تاریخ انتخابات آمریکا به شمسی

0

تاریخ انتخابات امریکا به شمسی ، زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ ،تاریخ دقیق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ۲۰۲۰ ، انتخابات آمریکا کی است ، انتخابات امریکا کی شروع میشود ،  انتخابات امریکا چگونه برگزار می شود ، انتخابات امریکا چند ساله است، انتخابات امریکا هر چند سال است

انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا (انگلیسی: United States presidential election, 2020) برای ۳ نوامبر ۲۰۲۰ مصادف با ۱۳ آبان ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شده تا پنجاه و نهمین انتخابات چهار سال یک بار ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا برای انتخاب رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا به همراه معاون او برگزار خواهد شد.

رأی دهندگان در این انتخابات که در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ برگزار می‌شود، رئیس‌جمهور جدید و معاون رئیس‌جمهور را یا رئیس‌جمهور فعلی را انتخاب می‌کنند (در صورتی که هیچ کاندیدی نتواند حداقل ۲۷۰ رأی انتخاباتی برای برنده شدن در این انتخابات به دست آورد، مجلس نمایندگان ایالات متحده رئیس‌جمهور را انتخاب خواهد کرد و سنای ایالات متحده معاون رئیس‌جمهور را برمی‌گزیند). احتمال دارد که مجموعه ای از انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری در طی شش ماه اول سال ۲۰۲۰ برگزار شود. روند نامزدی در انتخابات آمریکا غیرمستقیم است، به این شکل که رای‌دهندگان به فهرستی از نامزدهای حزبی برای ارائه به کنوانسیون رأی می‌دهند، و در کنوانسیون نامزد منتخب حزب برای ریاست جمهوری انتخاب می‌شود.

رئیس‌جمهور دونالد ترامپ از حزب جمهوری‌خواه، که در سال ۲۰۱۶ انتخاب شد، متقاضی انتخاب مجدد برای دوره دوم است. برنده انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ در تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ کارش را آغاز خواهد نمود.

مجمع گزینندگان (ایالات متحده آمریکا)

مجمع گزینندگان یا انجمن گزینش‌گران (به انگلیسی: Electoral college) در حقیقت مرحله ماقبل نهایی (pre-final) از روند طولانی انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. انتخابات رئیس‌جمهور در ایالات متحده آمریکا در حقیقت به صورت دو مرحله‌ای انجام می‌شود. مردم در روز انتخابات، از یک‌سو به نامزد ریاست جمهوری و معاون وی رأی می‌دهند و از سوی دیگر اعضای هیئت‌های انتخاباتی (گزینش‌گران رئیس‌جمهور) را برمی‌گزینند؛ ولی اگر چه اسم نامزدهای پُست رئیس‌جمهور در برگه‌های اخذ رأی نوشته می‌شود، اما در عمل مجمع گزینندگان به‌طور مستقیم رئیس‌جمهور و معاون او را انتخاب می‌کنند. به این معنی که رأی‌دهندگان هر ایالت گزینش‌گران رئیس‌جمهور (electors) را انتخاب می‌کنند و آن‌ها بعداً رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند. در موارد بسیار نادر این امکان وجود دارد که رأی‌دهندگان در برگهٔ اخذ رأی به نامزدی رأی بدهند ولی گزینش‌گران منتخب آن‌ها شخص دیگری را رئیس‌جمهور کنند.

یکی از این مواقع نادر در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد در انتخابات ریاست جمهوری آن سال با وجود آنکه اکثر مردم در انتخابات عمومی به هیلاری کلینتون نامزد دمکرات رأی دادند و او با اختلاف سه میلیون رای بر دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواه پیروز شد اما دونالد ترامپ با کسب اکثریت آرا پیروز انتخابات شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ