حکم متهم اصلی پرونده سکه ثامن صادر شد

0

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده سکه ثامن گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد و پرونده به دادگاه آمد، هفته گذشته جلسه دادگاه برگزار شد و دادگاه هم حکم خود را صادر کرد. حکم گرچه قطعی نشده اما متهم اصلی پرونده که ۳ هزار شاکی دارد به ۱۵ سال حبس تعزیری، سه هزار و ۶۵۱ میلیارد و ۶۵۴ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۶۸ ریال رد مال در حق شکات محکوم شده است. البته قبل از این حکم ۷۰۰ میلیارد ریال به شکات داده شده است.

وی افزود: این متهم همچنین به یک هزار و ۸۱۲ میلیارد و ۵۵۲ میلیون و ۶۳۰ هزار و ۴۴۱ ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شده است. بابت اتهام پولشویی نیز به ۹۹ میلیارد و ۲۲۲ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۹۳۰ ریال جزای نقدی محکوم شده است و مجازات تکمیلی نیز برای او در نظر گرفته شده است.

مجازات جرم کلاهبرداری فرهاد زاهدی فر کیست شرکت سکه و طلای ثامن سکه ثامن کلاهبرداری اخبار کلاهبرداری اخبار قوه قضاییه آخرین اخبار سکه ثامن

شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین با عنوان «سکه ثامن» از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در زمینه مرکز معاملات سکه و طلای آبشده، معاملات حواله شنبه‌ای طلا، معاملات جهانی انس طلا، گشایش اعتبارات و ال سی، واردات و صادرات کالا‌های مجاز، اخذ وام و اعتبارات ارزی و ریالی از تمام بانک‌های خارجی و داخلی آغاز کرده بود، اما اواخر تابستان سال گذشته اعلام ورشکستگی کرد.

در همان اوایل خبری شدن این ماجرا، اتحادیه طلا و جواهر و بانک مرکزی اعلام کردند این موسسه از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز داشته است.

به گفته مالباختگان، این کلاهبرداری در شرایطی صورت گرفته که «سکه ثامن» نماد اعتماد الکترونیک دو ستاره داشته و در سایت‌هایی مثل سایت اتحادیه طلا و جواهر هم تبلیغاتی داشته است.

برداشتن آدرس سایت «tgju.org» توسط اتحادیه طلا و جواهر از تابلو سردر این اتحادیه پس از اعلام کلاهبرداری، از جمله موضوعاتی است که مالباختگان را شاکی کرده که چطور تا قبل از اعلام کلاهبرداری این سایت متعلق به اتحادیه طلا و جواهر بود و تبلیغات «سکه ثامن» را در آن منتشر می‌کرد، اما پس از این اتفاق اعلام بی‌اطلاعی کرده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ