توطئه اسرائیل برای ترور محسن فخری زاده (دانشمند) +عکس

0

یوکیا آمانو که در روز پنجشنبه ۱۱ تیرماه ۹۴ به تهران سفر کرد و با حسن روحانی رئیس جمهوری و علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ملاقات کرد و در مورد “موارد احتمالی نظامی“ (PMD) گفتگو کرد. درخواست آمانو از ایران برای پاسخ به “موارد احتمالی نظامی“ بازرسی از ۱۱ سایت در مراکز نظامی رژیم و مصاحبه با ۲۵ دانشمندان هسته ای ایران شد. در صدر لیست درخواستی یوکیا آمانو از حسن روحانی مصاحبه با محسن فخری زاده مهابادی بود.

منابع صهیونیستی می‌گویند سازمان جاسوسی این رژیم «موساد» تلاش کرد یک دانشمند هسته‌ای ایران را ترور کند اما عملیات او موفق نبوده است.

وبگاه «واللا نیوز» گزارش داد که اطلاعاتی به‌دست آورده مبنی بر اینکه عوامل موساد پیشتر تلاش کردند یک دانشمند هسته‌ای ایرانی به نام «محسن فخری‌زاده مهابادی» که مسئول راکتور اتمی تهران است را ترور کنند.

این وبگاه اذعان کرد تمام دانشمندان هسته‌ای ایرانی که پیشتر ترور شدند یا سوء قصدی علیه جان آنها انجام گرفته، عملیات آن توسط عاملین موساد اجرا شده است.

مقامات اطلاعاتی خارجی موساد به واللا گفتند که فخرزاده در لیست ترور موساد قرار داشت اما آنها اشاره نکردند که چرا عملیات ترور او ناموفق بوده است.

نام فخری‌زاده از طریق لیست سازمان ملل در اختیار موساد قرار گرفته است. وی در این لیست تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» معرفی شده است.
دیلی میل اسنادی منتشر کرده و مدعی شده ایران قبل از سال ۲۰۰۲ رسما درحال ساخت بمب اتم بوده است. این رسانه بر اساس برخی اسناد دستنویس به زبان فارسی مدعی شده در این اسناد دانشمندان هسته‌ای پیشنهادهایی را بر مبنای چراغ سبزی که مقام‌های ارشد هسته‌ای تهران به آن‌ها داده بودند درباره کلاهک‌های هسته‌ای مطرح کرده‌اند.

این اسناد که طبق معمول توسط ماموران اطلاعاتی اسرائیل به دست این رسانه رسیده، شامل برگه‌ای با تاریخ بهمن ماه سال ۸۰ خطاب به مهندس فخری زاده است. در این نامه پارامتر‌هایی به عنوان مواد مورد نیاز پروزه ذکر شده که شامل اتاقک سرجنگی (کلاهک) است. این نامه توسط فخری زاده پاراف شده است. او گفته درخواست‌های شما در حال پیگیری است.

مذاکرات هسته ای محسن فخری زاده کیست لیست ترور اسرائیل لیست ترور آمریکا دانشمندان هسته ای ایران دانشمندان معروف دانشمندان ایرانی جنگ ایران و اسرائیل جزییات ترور محسن فخری زاده ترور دانشمندان

نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارین پالیسی منتشر شده است.

نام فخری‌زاده تحت عنوان «دانشمند ارشد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و رئیس پیشین مرکز تحقیقاتی فیزیک (PHRC)» در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷ میلادی، در فهرست تحریم شدگان ایران توسط شورای امنیت سازمان ملل قرار گرفت.

محسن فخری‌زاده تنها دانشمند هسته‌ای ایرانی است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نام او را مستقیما در شو تبلیغاتی سال گذشته خود به زبان آورد و مدعی شد روی برنامه تسلیحاتی اتمی کار می‌کرده است.

مذاکرات هسته ای محسن فخری زاده کیست لیست ترور اسرائیل لیست ترور آمریکا دانشمندان هسته ای ایران دانشمندان معروف دانشمندان ایرانی جنگ ایران و اسرائیل جزییات ترور محسن فخری زاده ترور دانشمندان

منابع غربی، القابی مانند اوپنهایمر ایران، عبدالقدیر خان ایران یا پدر برنامه هسته‌ای نظامی ایران را به محسن فخری‌زاده داده‌اند.

مقامات اسرائیلی در توضیح با اشاره به آرشیوی که به دست آن‌ها رسیده مدعی شده‌اند که ایران کاملا قصد داشته به یک دولت هسته‌ای تبدیل شود.

این رسانه ادعا کرده با توجه به این داده‌ها پیش‌فرض‌های توافق هسته‌ای ایران با کشور‌های اروپایی، روسیه، چین و آمریکا زیر سوال خواهد رفت. این ادعا در حالی مطرح شده که قبل از توافق برجام نیز آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی شده به اسناد قابل اعتنایی دست پیدا کرد ه که نشان می‌دهد مواد هسته‌ای در ارتباط با جنبه‌های نظامی برنامه هسته‌ای ایران در این کشور کشف شده است.

این اسناد در حالی برای اولین بار توسط یک رسانه بریتانیایی منتشر شده که ۱۴ ژانویه (۲۰ دی ماه) کشور‌های اروپایی عضو برجام رسما قاعده مکانیسم ماشه را در برابر ایران فعال کرده‌اند و مدعی شده‌اند ایران به تعهدات خود در برجام پایبند نبوده است.

با وجود اینکه مکانیسم ماشه با هدف حفظ و ارتقای برجام در این توافق گنجانده شده، اما به گفته برخی کارشناسان، به کار گیری آن به معنای فروپاشی تدریجی این توافق و اعمال مجدد تحریم‌های سازمان ملل و اتحادیه اروپا علیه ایران است.

منبع : رویداد ۲۴

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ