زمان بازی استقلال – الکویت کویت اعلام شد

0

تیم الکویت در دومین بازی خود در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا  (شنبه) در ورزشگاه العویر شهر دوبی به مصاف تیم استقلال می‌رود. بازی که قرار بود سه‌شنبه گذشته در تهران برگزار شود اما با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر مسائل امنیتی به امارات انتقال یافت. برنده این بازی سه‌شنبه هفته آینده به مصاف تیم الریان قطر در دوحه خواهد رفت تا تکلیف تیم صعود کننده به مرحله گروهی لیگ قهرمانان مشخص شود.

بر اساس این گزارش، تیم الکویت چهارشنبه شب گذشته پس از ورود به دوبی آماده‌سازی خود را برای بازی برابر استقلال زیر نظر ولید نصار آغاز کرد. این تیم پس از شکست دادن الفیصلی اردن در نخستین مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به دنبال اثبات خود در بازی فردا خواهد بود. انتظار می‌رود ولید نصار ترکیب اصلی تیمش را بر خلاف دو بازی اخیر برابر حریف اردنی و لیگ برتر کویت با تغییراتی برای بازی با استقلال مواجه کند. تیم الکویت در خطوط مختلف زمین از عناصر برجسته‌ای بهره‌مند است و تنها غایب این نبرد مازال العاجی خواهد بود که در بازی فینال کاپ کویت مصدوم شده بود. به طور حتم تقابل‌های آسیایی با دیدارهای لیگ برتر کویت تمایز بسیار زیادی دارند.

الجریده سپس با اشاره به توانمندی‌های تیم استقلال نوشت: استقلال هم دارای بازیکنانی است که تجربه حضور در دوره‌های قبلی لیگ قهرمانان آسیا را دارند. این تیم از قدرت بازی و سرعت انتقال توپ خوبی برخوردار است. استقلال در ماه گذشته میلادی قرارداد همکاری با سرمربی ایتالیایی‌اش لغو کرده بود.

بر اساس برنامه ریزی اعلام شده تیم فوتبال استقلال  ایران ساعت ۱۷:۵۰ به وقت تهران روز شنبه ۵ بهمن ماه در کشور امارات به مصاف الکویت کویت خواهد رفت و در صورت کسب پیروزی مهمان تیم فوتبال الریان قطر خواهد بود.

نماینده ایران میزبان این مسابقه است ولی با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا، این دیدار در زمین بی‌طرف برگزار خواهد شد. استقلال در شرایطی پا به این دیدار خواهد گذاشت که وضعیت حضور یا عدم حضور این تیم در این دوره تنها ۴۸ ساعت قبل از این مسابقه مشخص شد.

این بازی نخستین بازی استقلال پس از تعطیلات نیم فصل است. فرهاد مجیدی در مدت وقفه برگزاری لیگ سرمربی آبی‌پوشان شد. این مربی پیش از این به صورت موقت تجربه مربیگری تیم محبوبش را داشت ولی این بازی اولین تجربه مجیدی روی نیمکت استقلال به صورت مربی دائمی خواهد بود.

استقلال موفق‌ترین نماینده ایران در مرحله پلی‌اف لیگ قهرمانان آسیاست و رکورد ۱۰۰ درصد صعود از این مرحله را دارد. حریف استقلال، الکویت، پرافتخارترین و مشهورترین تیم فوتبال کویت است. این تیم در ۳ فصل اخیر فاتح لیگ شده است. الکویت که با گل دقیقه ۱۲۰ الفضیلی اردن را شکست داد و به این مرحله رسید سابقه درخشانی در لیگ قهرمانان آسیا ندارد. این تیم در ۶ دوره حضور خود در آسیا در ۳ دوره در مرحله پلی اف حذف شده است و هیچ وقت موفق به صعود از مرحله گروهی نشده است. الکویت در سال ۲۰۰۷ با استقلال هم گروه بود که استقلال به دلیل تاخیر در ارسال اسامی خود به کنفدراسیون فوتبال آسیا از مسابقات کنار گذاشته شد. نماینده کویت در سال ۲۰۰۸ با سایپا هم‌گروه بود که رفت و برگشت مغلوب این تیم شد که این تنها برخورد الکویت با تیمهای ایرانی در لیگ قهرمانان آسیاست. البته بازیکنان ایرانی زیادی در الکویت بازی کردند که از آن جمله می‌توان به رضا حسن‌زاده، صمد مرفاوی، جواد نکونام و رضا قوچان‌نژاد اشاره کرد.

تیم پیروز این مسابقه ۸ بهمن در قطر به دیدار الریان می‌رود تا سرانجام تیم حاضر در گروه A مسابقات مشخص شود.

استقلال بدون تمرین تاکتیکی مقابل الکویت: بعد از صادر نشدن مجوز پرواز اعضای استقلال در پنج‌شنبه و معطلی ۴ ساعته در فرودگاه، آبی پوشان روز قبل از بازی راهی دبی می‌شوند و احتمالا به دلیل خستگی ناشی از سفر، تمرین روز جمعه آن ها هم کنسل خواهد شد و بدون تمرین تاکتیکی به مصاف تیم کویتی خواهند رفت.

غایبان استقلال: عارف غلامی و سیاوش یزدانی به دلیل مصدومیت تیم را در امارات همراهی نمیکنند.

از طرفی ارسلان مطهری مشکلی برای همراهی استقلال در این دیدار ندارد و در صورت صلاح دید کادر فنی میتواند به میدان برود.

 وضعیت الکویت در لیگ داخلی: تیم الکویت در آخرین هفته از مسابقات لیگ باشگاهی کویت با یک بازی کمتر، با ۱۷ امتیار در رتبه دوم جدول رده بندی لیگ برتر کویت پشت سر القادسیه ۱۹ امتیازی قرار دارد و بخت اصلی قهرمانی به شمار میرود. همچنین این تیم قهرمان جام پادشاهی کویت هم شده است.

مسیر رسیدن به استقلال: “سرتیپ‌ها” که به واسطه قهرمانی فصل گذشته‌شان مجوز حضور در پلی‌آف سال ۲۰۲۰ را کسب کردند، الفیصلی اردن را در شرایطی شکست دادند که دو تیم در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی ۱-۱ دست یافته و در وقتهای اضافه تیم الکویت موفق شد با گلی که در دقایق پایانی به ثمر رساند، ۱-۲ برنده شده و راهی این مرحله شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ