آیا آیت الله مایک طراح ترور حاج قاسم سلیمانی کشته شد؟ +عکس

1

مایکل دی آندریا ملقب به شاهزاده تاریکی

«وترنز تودی» به نقل از منابع روسی نوشته است: هواپیمایی که روز دوشنبه در افغانستان سقوط کرد حامل مایکل دی آندرا (آیت الله مایک) قاتل سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و رئیس عملیات‌های سیا علیه ایران، عراق و افغانستان بوده است

آندرا شاخص‌ترین چهره سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. وی مسئول عملیات‌های سیا علیه عراق،‌ ایران و افغانستان بوده است.

مایکل دَنْدریا (به انگلیسی: Michael D’Andrea) یک افسر ارشد سازمان سیا است که در ژوئن ۲۰۱۷ (خرداد ماه ۱۳۹۶) به عنوان مدیر جدید اداره عملیات‌های مخفی سیا در ایران منصوب شد. او در عملیات جستجو و تعقیب اسامه بن لادن و همچنین قتل‌های هدفمند پهپادی آمریکا نقش مهمی برعهده داشته‌است. وی دو سال پیش به عنوان مدیر جدید اداره عملیات‌های مخفی سیا در ایران منصوب شد. او همچنین در ترور عماد مغنیه از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان و قاسم سلیمانی نقش داشته است.

پایگاه خبری تحلیلی «وترنز تودی» به‌نقل از منابع روسی نوشته است هواپیمایی که روز دوشنبه (۷ بهمن ۱۳۹۸) در افغانستان سقوط کرد حامل مایکل دی آندرا عامل ترور قاسم سلیمانی و رئیس عملیات‌های سیا علیه ایران، عراق و افغانستان بوده است. گروه طالبان در بیانیه‌ای به‌طور رسمی اعلام کرد که این هواپیمای  آمریکایی را در ولایت غزنی افغانستان سرنگون کرده است، و ویدیویی را از لاشه این هواپیما پس از سرنگونی منتشر کرد.

عملیات های سیا طراح ترور طالبان کیست شهادت سردار سلیمانی شلیک موشک به هواپیما سقوط هواپیمای آمریکایی سازمان جاسوسی آمریکا جاسوسان سیا تروریست آمریکایی ترور مشهور بیوگرافی مایکل دی اندرا انتقام سخت اسامی جاسوسان اخبار سقوط هواپیما اخبار جدید ایران و آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا آیت الله مایک کیست Michael DAndrea

زندگی شخصی

دندریا در ویرجینیای شمالی بزرگ شده و حدوداً ۶۰ ساله است.  او با همسرش، فریده کارم‌جی دندریا، در جریان اولین مأموریت خارجی خود در شرق آفریقا آشنا شد و برای ازدواج با او به دین اسلام گروید. فریده، دختر خانواده‌ای ثروتمند در جزیره موریس و با اصالتی گجراتی است و ۱۰ سال از دندریا بزرگتر است. او در مجموعهٔ خانوادگی خود مشغول به کار است؛ شرکتی که در حوزه‌های مختلف مثل تلکام، رسانه، املاک، توریسم، امور مالی و انرژی فعالیت می‌کند. فریده یکی از مدیران ارشد «گروه کارم‌جی» است و شرکت‌های خانوادگی او می‌توانند به عنوان پوششی برای عملیات‌های سیا مورد استفاده قرار گیرند.

حملهٔ پهپاد نقطه‌زن در سوم ژانویهٔ ۲۰۲۰، که به شهید شدن قاسم سلیمانی فرماندهٔ نیروهای قدس سپاه و تعدادی از اعضای حشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد انجامید از جمله بزرگ‌ترین دستاورد های دندریا به شمار می‌آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1 نظر
  1. مهین کالا می گوید

    خب چرا آیت الله استفاده کردین برا اسمش