ویروس کرونا چه زمانی پایان می یابد؟

0

با اینکه بیشتر کارشناسان در جهان اعتقاد دارند گمانه زنی درباره اوج شیوع ویروس کرونا خطای بسیاری خواهد داشت، اما بعضی پزشکان و متخصصان کامپیوتر با شبیه سازی و مقایسه وضعیت ویروس‌های مشابه قبلی، اوج شیوع این ویروس مرگبار را پیش بینی کرده‌اند.

بیشتر کارشناسان از دو هفته پیش با همه گیر شدن ویروس خطرناک و کشنده کرونا پیش بینی درباره این ویروس را با توجه به ماهیت و سرعت شیوع آن آغاز کرده‌اند. نشریه نیچر روز ۱۸ فوریه در گزارشی نوشت: «از امروز به بعد صد‌ها میلیون نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا خواهند شد».

این نشریه اینطور پیش بینی کرده است که شاید نقطه شیوع ویروس کرونا حداقل چندین ماه بعد باشد و در این مدت میلیون‌ها نفر را درگیر کند.

بر اساس گزارش نیچر، اگرچه پیش بینی آینده می‌تواند روشنگر راه باشد، اما محققات هشدار داده‌اند که آزمایش پیش‌بینی‌ها کار بسیار سختی است و داده‌هایی هم که مورد استفاده قرار می‌گیرد کافی نیست.

بریان لابوس پژوهشگر بیماری‌های واگیردار در دانشگاه نوادا گفته است: «اگر هر هفته پیش بینی را بررسی کنیم و هر هفته یا هر دو هفته یک بار بگوییم شیوع بیماری در این هفته است شاید یک زمان درست را تشخیص دهیم، غیر از این تشخیص زمان درست کار دشواری است».

ویروس کرونا از کجا شروع شد ویروس کرونا ووهان چین مجله سلامت کووید 19 چیست کرونا کشنده است کرونا چیست کرونا تا کی ادامه دارد سلامت نیوز درمان کرونا پیشگیری از کرونا بیماری کرونا اخبار کرونا ویروس اخبار چین

در بهترین سناریو می‌توانیم به اظهارات ژانگ نانشان فیزیکدان چینی اشاره کنیم. ژانگ به عنوان کاشف ویروس سارس معروف است. این فیزیکدان در هفته دوم فوریه در یک پنل تخصصی درباره شیوع ویروس کرونا گفته بود این ویروس احتمالا تا پایان فوریه پیک خود را تجربه خواهد کرد.

به گفته  او وضعیت با اقدامات و امکانات کنترلی دولت چین بسیار بهتر شده و محدودیت‌های سفری نیز موثر بوده‌اند. با این حال نشریه نیچر در آمار ژانگ نیز شک کرده و گفته شاید او در تلاش است که به مردم اطمینان خاطر بدهد؛ چرا که شیوع کرونا بر اقتصاد و جامعه چین اثر ویرانگر قابل توجهی داشته است.

پیک ویروس کرونا هر زمانی می‌تواند باشد

محققان دانشگاه لندن هم با پیش بینی‌های خود می‎گویند پیک ویروس کرونا هر زمانی می‌تواند باشد، اما سباستین فانک محقق بیماری‌های واگیر در دانشگاه لندن می‌گوید شاید پیک بیماری زمانی باشد که یک میلیون نفر به آن مبتلا شوند. بدترین سناریو نیز در نیچر پیش بینی شده است؛ بر اساس گفته محققان پیک شیوع ویروس کروتا اواخر ماه «مارس» یا «می» [اردیبهشت تا خرداد]خواهد بود. در دوران پیک بر اساس یافته محققان دانشگاه هوکایدو ژاپن، روزانه ۲.۳ میلیون نفر به این ویروس خطرناک مبتلا می‌شوند.

به عقیده نیشورا استاد دانشگاه ۵۵۰ تا ۶۵۰ میلیون نفر در جهان به این ویروس مبتلا می‌شوند.

ویروس کرونا از کجا شروع شد ویروس کرونا ووهان چین مجله سلامت کووید 19 چیست کرونا کشنده است کرونا چیست کرونا تا کی ادامه دارد سلامت نیوز درمان کرونا پیشگیری از کرونا بیماری کرونا اخبار کرونا ویروس اخبار چین

سایت خبری کامپیوتری الترورس در گزارشی مدعی شده است که دانشمندان آمریکایی دانشگاه جان هاپکینز یک ماه قبل از شیوع این بیماری با یک تحقیق کامپیوتری و یک شبیه سازی در ووهان پیش بینی کرده بودند که در ۱۸ ماه آینده ویروسی جهان فراگیر خواهد شد و جان ۶۵ میلیون نفر را خواهد گرفت.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ