چگونه سبزیجات را ضد عفونی کنیم؟

0

جمال میرزایی فوق تخصص عفونی در پاسخ به سوال نحوه ضدعفونی سبزیجات خریداری شده، گفت: محلول‌های ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها گزینه مناسبی برای شسشتوی سبزیجات است.

او افزود: ترکیب محلول‌های ضدعفونی کننده با آب سبزیجات راهکار موثری در جهت مهار ویروس کروناست.

سعی کنید میوه و سبزیجاتی انتخاب کنید که ظاهری سالم و بدون پوسیدگی داشته باشند. پس از ورود به منزل کیسه‌های میوه و سبزی را در جایی مخصوص و دور از دسترس کودکان قرار دهید؛ به گونه‌ای که تماسی با سایر وسایل منزل نیز نداشته باشند.

پس از آنکه دست‌هایتان را به خوبی شستید، ظروف مخصوص حاوی مواد ضدعفونی کننده را درون سینک ظرف‌شویی قرار داده و میوه و سبزی را داخل آن بریزید. با گذشت زمان لازم بر حسب نوع ماده ضدعفونی کننده، میوه و سبزی را به خوبی آبکشی کرده و در سبد مخصوص قرار دهید.

با اتمام عملیات ضد عفونی کردن میوه و سبزی، کیسه‌های پلاستیکی را دور انداخته و سینک و محل قرار دادن کیسه‌های خرید را شسته یا ضد عفونی کنید.

به هیچ عنوان میوه و سبزی شسته نشده را درون یخچال قرار ندهید و در صورتی که پس از شست‌وشو آن‌ها را خورد کرده‌اید در ظرفی با درب بسته در یخچال بگذارید.

با اتمام کار دستگیره درب یخچال را ضد عفونی کنید و به یاد داشته باشید مصرف میوه و سبزی خام در بیرون از منزل در این روزهای کرونایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

چگونه کرونا را شکست بدهیم؟

۱- همه ما تا اطلاع ثانوی در خانه می‌مانیم و کارهای بانکی و اداری را به صورت الکترونیک انجام می‌دهیم.

۲- در مواقع ضروری یکی از افراد سالم خانواده با رعایت بهداشت فردی برای خرید هفتگی از خانه خارج می‌شود و یه یاد داشته باشید که برای خرید از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد پرهیز کنید.

۳- در تجمعات عمومی حاضر نمی‌شویم حتی اگر مجالس عزاداری یا عروسی باشد.

۴- از رفتن به مهمانی و مسافرت به صورت جدی باید پرهیز شود.

۵- گفت و گوی تلفنی و تصویری را جایگزین دیدوبازدید هفتگی و نوروز می‌کنیم.

۶- کمبود اقلام ضرروی هفتگی را تلفنی یا اینترنتی خریداری می‌کنیم.

۷- به رستوران، کافه، سینما، باشگاه ورزشی، استخر، آرایشگاه و پارک نمی‌رویم.

۸- استفاده از مترو و اتوبوس را محدود به مواقع بسیار ضرروی می‌کنیم.

۹- انجام تعمیراتی که نیازمند ورود فرد دیگری به خانه است را به تعویق می‌اندازیم.

۱۰- در صورت داشتن تب، سرفه و تنگی نفس با شماره‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ تماس می‌گیریم و بر اساس راهنمایی آن‌ها با زدن ماسک به مراکز درمانی مراجعه می‌کنیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ