مشهد در آستانه “فاجعه انسانی”

0

آمار و ارقام حاکی از این است که موج سفر به سمت مشهدمقدس با کاهشی بسیار محسوس نسبت به سال قبل روبه‌رو شده است اما بازهم همین میزان ورود بیانگر این است که مشهد ممکن است بعد از تعطیلات نوروزی و یا حتی در بازه تعطیلات با نوعی فاجعه انسانی روبه‌رو شود.

روز گذشته رئیس شورای شهر مشهد در نامه‌ای مسائل نگران‌کننده‌ای را عنوان کرد که بسیار جای تامل دارد و لازم است نسبت به آن پیگیری سریع صورت گیرد.

حیدری در این نامه آورده بود: علی‌رغم تلاش فداکارانه سبزپوشان ناجا و پلیس راهور، اطلاع یافتیم ۲۹ اسفندماه “۵۹ هزار خودرو” وارد مشهد شده است. عددی که اگرچه کاهش ۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد، اما بازهم رقم بسیار بالایی است.

چند روز پیش نظر اعضای شورای شهر مشهد را برای وزرا و دستگاه‌های مسئول و ذی‌ربط در این موضوع ارسال کردیم، اما جز تماس از دفتر سرلشکر باقری مبنی براینکه ما فقط می‌توانیم براساس مصوبه شورای امنیت کشور عمل کنیم، هیچ پاسخ دیگری دریافت نشد.

برای باری دیگر و مجدداً به صراحت تاکید می‌کنم بایستی با ابزارهای کنترلی مانع از انجام این سفرها از مبدا شد وگرنه باید در انتظار فاجعه انسانی مبتلایان به ویروس کرونا در مشهد نشست.

حال باید منتظر ماند و دید کدام مسئول در خراسان رضوی مسئولیت ورود این تعداد خودرو به مشهدمقدس را قبول می‌کند؟ بدیهی است که در این شرایط این حجم از ورود نتایجی به بار خواهد آورد که شاید به قول رئیس شورای شهر مشهد فاجعه انسانی در مشهد را رقم بزند.

منبع : فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ