آبشار زیبای شلماش در آذربایجان غربی

0

آبشار شلماش یکی از زیباترین آبشارهای استان آذربایجان غربی است که در فاصله ۱۵ کیلومتری از شهر سردشت قرار دارد. این آبشار زیبا که در مسیر حرکت رودخانه زاب کوچک ایجاد شده است در منطقه ای کوهستانی و بسیار زیبا است.

شلماش کجاست

این آبشار که در فاصله ۲۴۱ کیلومتری از ارومیه واقع شده، از ارومیه تا سردشت حدود چهار ساعت طول می‌کشد. برای رسیدن به این آبشار باید از سردشت به طرف روستای مراغان و روستای شلماش بروید که ۲۰ دقیقه زمان می‌برد. این آبشار دارای چشم اندازهای زیبا و منحصر به فردی بوده و از زیباترین جاذبه های طبیعی استان آذربایجان غربی بشمار می آید.

مکان های دیدنی ایران معنی شلماش شلماش کجاست شلماش سردشت ایران زیباترین آبشار اخبار سردشت اخبار آذربایجان غربی آب و هوای شلماش

معنی شلماش

آبشار شلماش در شهری کردنشین قرار دارد و نام آن نیز از زبان کردی گرفته شده که به‌معنای تخته سنگ بسیار بزرگ است و به‌دلیل ارتفاع و سنگی بودن کوهی که آبشار از آن جاری می‌شود، به این اسم معروف است.

آب و هوای شلماش

آبشار در فصل بهار، پر آب و خروشان است که از اواسط تابستان آب آن کم می‌شود. هوای آن نیز تا اواسط اردیبهشت‌ماه سرد است.

بهترین زمان برای تماشای این آبشار، اواخر بهار و از خردادماه تا اواسط پاییز است. البته در فصل زمستان نیز به‌دلیل هوای سرد منطقه ممکن است آبشار یخ بزند و منظره‌ی زیبایی و رویایی‌ای را ایجاد کند.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ