افزایش حقوق بازنشستگان کشوری در سال ۹۹ چقدر است؟

0

افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشست زنده خبری گفت: برای خرید بیمه نامه بازنشستگان  تفاهم کرده ایم و در هفته اینده نسبت به ان اقدام می شود تا بازنشستگان تخفیف بیمه ملت بگیرند و هم اقساطی خرید کنند.

وی افزود: مدلها طراحی شده و ظرف یکی دو هفته اینده اجرایی می شود همچنین ۱۵ درصد تخفیف از فروشگاه کفش ملی در نظر گرفته شده و تفاهم نامه هایی مناسب طراحی شده تا در  سبد معیشتی بازنشستگان وضعیت مناسبی شود

افتخاری در مورد حقوق بازنشستگان گفت: همسان سازی حقوق چندسالی است اجرا می شود امسال هم رایزنی ها شروع شده و پیگیریهای جدی از سوی وزیر رفاه و سازمان برنامه بودجه شده و وضعیت را تشریح کردیم و منجر شد بودجه همسان سازی که سال پیش ۳۵۰۰ میلیارد بود امسال به ۶۵۰۰ میلیارد تومان برسد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: امسال در وضعیت حقوقی شان با دو موضوع یکی ۱۵ درصد افزایش سالانه طبق مصوبه قانون و دیگری همسان سازی روبرو هستیم، افرادی که بالاتر از سقف حقوق می گیرند یا سنواتشان کامل نیست و زیر ۳۰ سال است به ازای هر سال و یا کسانی که در گروه خود حقوقشان بالاتر است شامل همسان سازی نمی شوند، این افراد که ۱۴۰ هزار نفر ( ۱۰ درصد ) می شوند همسان سازی شاملشان نمی شود، البته شاید مجوزی گرفته شود و مشمول شوند که نیاز به مصوبه و پیگیری دارد.

وی افزود: ولی ۹۰ درصد مابقی شامل همسان سازی می شوند میانگین حقوق انها در سال گذشته ۲میلیون و ۸۰۰ هزار بوده که امسال میانگین حقوق دریافتی به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده یعنی ۸۰۰ هزار تومان به طور میانگین افزایش یافته است.

افتخاری گفت: حداقل حقوق بازنشستگان را رعایت کردیم و زیر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نداریم و حقوق بازنشستگان با سنوات کمتر از ۳۰ سال هم به ۲ میلیون و ۸۰۰ رسیده است.

منبع: فارس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ