صاحب محصولات برند پمینا کیست؟

3

در سایت شرکت پمینا pemina آمده است:

چند دهه پس از آغاز فعالیت هلدینگ سولیکو، برند پمینا با هدف تولید غذاهای آماده و نیمه آماده سالم فعالیت خود را آغاز کرد. گرچه از آغاز فعالیت گروه سولیکو، تولید این دسته از محصولات به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی این مجموعه مورد توجه قرار می‌گرفت، پمینا از سال ۱۳۹۱ فعالیت رسمی خود را به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های هولدینگ سولیکو آغاز کرد.

برند پمینا با هدف ارتقا فرهنگ مصرف غذاهای آماده و ایجاد جایگاه استفاده درست از غذاهای انجمادی و تنوع در سبد غذایی مصرف‌ْکنندگان فعالیت خود را گسترش داد و تولید غذاهای آماده مصرف و غذاهای نیمه‌آماده منجمد از یک سو و فراهم کردن مواد اولیه باکیفیت منجمد برای پخت سریع غذا از سوی دیگر، زمینه را برای ارائه طیف وسیعی از محصولات غذایی به بازار صنایع غذایی کشور فراهم کرد.

استفاده از مواد اولیه سالم و با کیفیت، و حفظ تازگی محصولات با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن و سیستم پیشرفته انجماد سریع (IQF)، راه‌اندازی خط تولید پیشرفته و مکانیزه، گواه کیفیت محصولات متنوع برند پمیناست.

هانیه نظامی کیست محصولات پمینا مالک پمینا صاحب سولیکو شرکت سولیکو شرکت پمینا پیتزا پمینا پمینا کاله بزرگترین شرکت های صنایع غذایی ایران برترین شرکت های خصوصی ایران ارزش شرکت صنایع غذایی مینو شرق Solico Group

همه چیز در مورد خط تولید جدید پیتزا پمینا

به تازگی و با همت متخصصین و تیم مهندسان پمینا، خط تولید پیشرفته پیتزاهای جدید با فناوری نوین در آمل راه اندازی شده است. این خط تولید غول آسای پیتزا، ظرفیت تولید ۶ هزار عدد پیتزا در ساعت را دارد که در اردیبهشت ۹۹ در آمل راه‌اندازی شده است.

خط تولید جدید پیتزای پمینا با فناوری نوین‌ در آمل با ظرفیت تولید شش هزار عدد پیتزا در هر ساعت، در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ راه‌اندازی شد. پیتزاهای نیمه آماده جدید پمینا در این خط تولید با رعایت استانداردهای جهانی تولید شده و علاوه ‌بر اینکه سبد محصولات کسب‌وکار پیتزا و فراورده های آردی را کامل‌تر می‌کند فرصت‌ صادرات پیتزاهای نیمه‌آماده به کشورهای همسایه را نیز افزایش می‌دهد.

هانیه نظامی، مدیر کسب‌وکار پیتزا و فرآورده‌های آردی گروه صنایع غذایی سولیکو کاله، درباره این خط تولید می‌گوید: « اولین پیتزای نیمه آماده منجمد در دنیا در دهه ۵۰ میلادی یعنی حدود ۷۰ سال قبل ارائه شد، اندازه بازار جهانی پیتزای آماده در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۱۲ میلیارد دلار برآورد شده که روند رو به رشدی نیز دارد، از طرفی بازار پیتزای منجمد در آسیا و خاورمیانه و کشورهای همسایه نیز فعال است، همانطورکه در سالهای اولیه فعالیت و تولید پیتزا پمینا به صورت محدود و آزمایشی قبل از لانچ گسترده در سال ۲۰۱۸، حجم صادرات به عراق از حجم فروش داخل کشور بیشتر بود. بنابراین راه اندازی خط تولید پیتزای آماده منجمد که اولین نمونه از این دست در خاورمیانه است از مدتها قبل مد نظر گروه سولیکو بوده و با تحقق آن فعال سازی بازار این محصول در ایران پس از ۷۰ سال و همچنین حضور در بازار منطقه که در حال حاضر عمدتا توسط برندهای اروپایی و بعضا ترکیه ای اداره می‌شود ممکن شده است. با راه اندازی این خط، توانسته‌ایم استانداردهای جهانی در تولید پیتزاهای نیمه آماده در کشور را ممکن سازیم.» نظامی ادامه داد: « تیم کسب‌وکار غذاهای نیمه‌آماده و آردی از شش سال پیش پروژه پیتزا را آغاز کرده و راه اندازی خط بعد از اعمال تحریم‌ها و این که شرکت‌های خارجیِ درگیر تعهدات خود را انجام ندادند تا به امروز به تعویق افتاد.»

به گفته مدیر کسب‌وکار پیتزا و فرآورده‌های آردی گروه صنایع غذایی سولیکو کاله، خط تولید پیشرفته پیتزا پمینا در آمل به همت تیم مهندسان کسب و کار و با تلاش شبانه روزی ایشان راه اندازی شده است.

نظامی ادامه می‌دهد: «ماهیت این محصولات کاملا متفاوت شده است و این تمایز به تکنولوژی بالای تولید نان آن برمی‌گردد که در حال حاضر هیچ واحد صنعتی یا صنفی قادر به انجام آن نیست. در حال حاضر خط کار خود را با تولید انواع نان پیتزای ساده و حاوی جو و سبوس و همچنین پیتزاهای فعلی (نظیر مخلوط رویال، چیکن استروگانف، باربیکیو چیکن و …) که اصلاحات جدی در رسپی و فرمول داشته، آغاز کرده است ولی برای تولید انواع نان و پیتزای متفاوت و منحصر به فرد برنامه‌های ویژه‌ای داریم. »

محصول تولید شده در این خط، مزایای بسیار زیادی در مقایسه با محصول قبلی پیتزا پمینا دارد که باعث می‌شود کیفیت محصول بسیار بالاتر رود.

تکنولوژی اصلی این خط مربوط به تولید نان است، پهن کردن خمیر (sheeting) بدون فشار و استرس با غلطک‌های کوچک، پروسه استراحت و پروف در اتاق ویژه با دما و رطوبت استاندارد و نهایتا پخت نان در فر سنگی (Stone Oven Cooked) همگی باعث می شود رطوبت نان حفظ شده و بافتی سبک و متخلخل داشته باشد. سنگی بودن فر همچنین کمک می‌کند محفظه فر همیشه دمای یکسان داشته باشد و دچار نوسان دمایی نشود، لذا خمیر بطور یکنواخت پخته می‌شود و نان ترد خواهد شد. در نتیجه نان پوسته ای ترد و مغزی نرم و لطیف دارد.

تمام مراحل تهیه این پیتزا مکانیزه بوده و به گفته مدیر کسب‌وکار پیتزا و فرآورده‌های آردی گروه صنایع غذایی سولیکو کاله «در واقع اولین دستی که پیتزا را لمس می کند، دست مصرف‌کننده است.» این نسل از پیتزاهای پمینا Cook From Frozen هستند. یعنی بدون نیاز به یخ‌زدایی می‌توان آن را بلافاصله از فریزر به فر منتقل کرد و درنتیجه حداقل ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در زمان آماده سازی آن صرفه‌جویی کرد.

خط پیشرفته تولید پیتزای نیمه آماده، تحقق خواسته دیرین جناب آقای سلیمانی بنیانگذار گروه صنایع غذایی سولیکوست. ایشان دو سال پیش در جشن لانچ سبد جدید پیتزا پمینا اظهار نمودند که از سال ۱۳۵۸ شمسی به راه اندازی خط پیتزای منجمد فکر می‌کردند و مترصد فرصتی جهت تحقق این امر بودند. ایشان همواره دغدغه تولید و عرضه محصولات با ارزش افزوده بالاتر را دارند و پیتزا پمینا ویترین کاملی از محصولات گروه سولیکو (از جمله محصولات گوشتی، پنیر پیتزا، سس و انواع سبزیجات) است و فقط گروه سولیکوست که قدرت حضور در همه این عرصه‌ها را داشته و با عرضه پیتزا پمینا می تواند این قدرت را به نمایش بگذارد.

هانیه نظامی کیست محصولات پمینا مالک پمینا صاحب سولیکو شرکت سولیکو شرکت پمینا پیتزا پمینا پمینا کاله بزرگترین شرکت های صنایع غذایی ایران برترین شرکت های خصوصی ایران ارزش شرکت صنایع غذایی مینو شرق Solico Group

فرزند کوچک پمینا

شاید این سئوال برایتان پیش آمده باشد که محصول تولید شده در خط تولید جدید چه مزایایی در مقایسه با محصول قبلی دارد که باعث می‌شود کیفیت پیتزا و نان‌های پیتزای تولید شده در این خط بسیار بالا باشد. با ما همراه باشید تا دریابید چه ویژگی‌هایی پیتزاهای جدید پمینا را از نسل قبلی متفاوت می‌کند.

  • فرآیند تولید خمیر

ابتدا آرد از سیلو به داخل خط پمپاژ شده و خمیرگیری آغاز می‌شود. در این مرحله آرد، آب و مخمر توسط دستگاه در مدت مشخص ورز داده شده سپس به ابتدای خط انتقال داده شده و توده خمیر به تدریج لایه لایه شده و نازک می‌شود، این فرایند پهن کردن خمیر، بدون فشار و استرس با استفاده از غلطک‌های مخصوص صورت می‌گیرد که این مسئله در باقی ماندن حباب های هوا داخل بافت خمیر و در نتیجه سبک و ترد شدن محصول نهایی به شدت موثر است، این یکی از مهمترین ویژگی های نان پیتزا پمیناست که آن را از بهترین رستوران‌های صاحب سبک در زمینه پیتزا نیز متمایز می‌کند.

سپس خمیر نازک شده برای استراحت و پروف به اتاقک ویژه که دما و رطوبت آن کاملا تحت کنترل است هدایت می شود.  پس از تخمیر و پروف، نوبت به قالب‌زنی خمیر می‌رسد که این فرآیند به ‌وسیله قالب‌های مخصوص  در سایزهای متنوع صورت می‌گیرد. در انتهای این مرحله خمیرهای قالب‌زده شده توسط دستگاه به‌صورت یکنواخت به سس آغشته می‌شوند.

  • شیوه پخت نان پیتزا و تاپینگ

یکی از مهمترین تفاوتهای پیتزای جدید پمینا را با پیتزای نسل قبل، شیوه پخت نان این پیتزاست. نان در فر سنگی با دمای ثابت و یکناخت پخته می‌شود تا علاوه بر حفظ رطوبت نان، بافتی سبک و متخلخل داشته باشد و در نتیجه نان خروجی با پوسته ای ترد و مغزی نرم و لطیف حاصل آن باشد.

پس از پخت، مرحله خنک سازی است، نان نیمه‌آماده به‌منظور رسیدن به دمای محیط در فضایی خنک با رطوبت مناسب استراحت می‌کند؛ سپس تاپینگ پیتزا شامل پنیر، سبزیجات و محصولات پروتئینی به‌صورت اتوماتیک و یکنواخت روی نان ریخته می‌شود و در انتها ادویه مخصوص هر پیتزا به آن اضافه می گردد.

در این مرحله پیتزای آماده شده وارد تونل انجماد سریع و با استفاده از تکنولوژی QF پیتزا در مدت زمان کمتر از یک ساعت منجمد می شود. به این ترتیب علاوه بر حفظ ارزش غذایی، بافت و ظاهر پیتزا نیز در بهترین حالت حفظ می شود.

  • بسته بندی و کنترل کیفیت

حال محصول جهت بسته‌بندی آماده است، ابتدا پیتزا توسط سلفون مخصوص سازگار با مواد غذایی پوشش داده می‌شود تا از احتمال انتقال و نفوذ هرگونه میکروب به محصول نهایی جلوگیری شود و پس از کنترل وزن و اطمینان از عدم وجود جسم خارجی به صورت اتوماتیک محصول نهایی جعبه گذاری شده و به سردخانه ارسال می گردد.

ویژگی‌های متمایز پیتزای پمینا

  • از فریزر به فر

یکی از مهم‌ترین امتیازات غذاهای آماده به‌ ویژه پیتزای منجمد، آماده‌سازی سریع و راحت آن است.

این نسل از پیتزاهای پمینا «بی‌نیاز از یخ‌زدایی» (Cook From Frozen)  هستند؛ یعنی می توان مستقیما پیتزا را از فریزر برداشت و در فر از پیش گرم شده گذاشت.

  • عدم دخالت دست در تولید پیتزا پمینا

تمام مراحل تولید پیتزا پیمنا به صورت اتوماتیک و توسط ماشین آلات پیشرفته انجام می شود لذا اولین دستی که پیتزا را لمس می کند، دست مصرف‌کننده است.

  • عدم استفاده از نگهدارنده ها و جوش شیرین

با توجه به تکنولوژی تخمیر در اتاقک ویژه با دما و رطوبت بالا، در نان پیتزای پمینا از جوش شیرین استفاده نمی‌شود و همچنین به علت انجماد نیازی به اضافه کردن مواد نگهدارنده به محصول برای افزایش ماندگاری آن نیست.

آدرس دفتر مرکزی

تهران، خیابان آزادی، ۲۱ متری جی، جنب معین مال، شرکت پمینا

تلفن

۰۲۱۶۶۴۵۴۵۱۱

گروه سولیکو، (به انگلیسی: Solico Group) هلدینگ ایرانی است، که با محوریت در حوزه صنعت غذا فعالیت می‌نماید.

شرکت‌های وابسته

فراورده‌های لبنی کاله
فراورده‌های گوشتی کاله
باشگاه ورزشی کاله
فراورده‌های گوشتی سولیکو
نوشیدنی کاسل و شمس
سون تن
شتابان شمال
پمینا
اسپیتامن و بریموند
سوربن
رستوران بانی‌چاو
خانه پنیر ایران
سون و آنا
لاکتیویا و کفیر
تجارت اصل پیشرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

نظرات شما ( 3 )
  1. کاوران مسافرتی کاویان می گوید

    بسیار مطلب جالب و فوق العاده ای بود. موفق باشید.

  2. تریلر یخچالی می گوید

    اینکه غذاهای فرآوری شده بسیار راحت تر از غذاهای دیگر آماده می شوند شکی نیست اما موادی در داخل آنها استفاده شده است میتواند موجب بیماریهای خاصی شود که گاهی اوقات می تواند خطرنک باشد.

    1. علی می گوید

      تریلریخچالی دارید؟