پرفروش ترین محصولات دیجی کالا در سال ۱۳۹۸

0

کاربران دیجی‌کالا در جستجوی چه کالاهایی هستند؟

جستجو در دیجی کالا یکی از اولین کارهایی است که کاربران اینترنت در ایران پیش از خرید آنلاین یا آفلاین انجام می‌دهند. مطالعه جستجوهای کاربران در دیجی‌کالا می‌تواند نشان دهنده بخش قابل توجهی از نیازهای چنین کاربرانی باشد. در سال ۹۸ کاربران دیجی‌کالا بیشتر در جستجوی موبایل، هدفون و کنسول بازی بوده‌اند.

محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا

در این آمار پرطرفدارترین کالای غیر الکترونیکی، کفش بوده و ماسک تنفسی هم پرطرفدارترین کالاهای بهداشتی بوده‌اند.

کدام کاربران بیشتر از دیجی‌کالا خرید می‌کنند؟

طبق آمار اعلامی دیجی‌کالا، بیشترین مشتریان این فروشگاه در محدوده سنی بین ۲۵ تا ۳۴ سال قرار دارند و پس از آن رنج ۳۵ تا ۴۵ در رتبه دوم و رنج ۱۴ تا ۱۸ سال در رتبه سوم قرار می‌گیرند. با این اوصاف باید گفت بیشتر کاربران دیجی‌کالا دهه هفتادی‌ها و دهه هشتادی‌ها هستند.
همچنین طبق این آمار ۶۴ درصد خریدهای دیجی‌کالا توسط آقایان انجام شده و خانم‌ها ۳۶ درصد از کل خریدهای این فروشگاه را انجام می‌دهند.آمار جالب دیگری از دیجی‌کالا نشان می‌دهد که نزدیک به ۲۵ درصد مشتریان دیجی‌کالا به طور متوسط بین ۱ تا ۲ ماه یک‌بار از این فروشگاه خرید می‌کنند. همچنین ۱۹ درصد از مشتریان بین ۳ تا ۶ ماه یک‌بار از دیجی‌کالا خرید می‌کنند و نزدیک به ۱۸ درصد از کاربران هم هر ماه حداقل یک خرید از دیجی‌کالا دارند.

محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا

نکته جالب دیگر این است که دیجی‌کالا نزدیک به ۲ درصد مشتری بسیار پای کار داشته که هر روز یک خرید از این فروشگاه انجام می‌دهند که در نوع خود می‌تواند رفتاری جالب توجه باشد. ۶۰ درصد مشتریان وفادار دیجی‌کالا، بین دو خرید خود بیش از ۲ ماه فاصله نمی‌اندازند. همچنین ۳۵ درصد از این مشتریان در ماه حداقل یک بار از دیجی‌کالا خرید می‌کنند.

محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفتیم دیجی‌کالا در همه استان‌های کشور مراکز توزیع کالای خود را تأسیس کرده است ولی در آمار این فروشگاه تراکم مشتریان به نسبت جمعیت هر استان، در استان‌های تهران، البرز و یزد از سایر استان‌ها بیشتر است. البته در سمت دیگر این آمار باید گفت که تراکم مشتریان در استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و خراسان شمالی از سایر استان‌ها کمتر است.

متنوع‌ترین سفارش در سال ۹۸؛

یک جهیزیه دیجی‌کالایی به مبلغ ۴۴ میلیون تومان

محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا

پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کالاها در سال ۱۳۹۸

نگاهی به گزارش سالانه دیجی‌کالا برای سال ۱۳۹۸ نشان‌دهنده این موضوع است که گروه محصولات الکترونیک در عین پرتقاضاتر بودن، محبوب‌ترین کالاها را هم تشکیل می‌دهند.

رتبه ۱
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A50 SM-A505F/DS دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸گیگابایت

رتبه ۲
هدفون بی‌ سیم شیائومی مدل Redmi AirDots

رتبه ۳
مچ بند هوشمند شیائومی مدل Mi Band 4 Global

رتبه ۴
گوشی موبایل شیائومی مدل Redmi Note 8 M1908C3JG دو سیم‌ کارت ظرفیت ۶۴ گیگابایت

رتبه ۵
شارژر همراه شیائومی مدل ساعت هوشمند وی سریز مدل A1

۵ کالای پرفروش (تعدادی)

رتبه ۱
لامپ ال ای دی ۷ وات لیتومکس مدل ۰۰۱ پایه E14

رتبه ۲
گوشی موبایل نوکیا مدل ۲۰۱۸ ۱۰۶ دو سیم‌ کارت

رتبه ۳
ماشین اصلاح کیمی مدل KM-5017

رتبه ۴
چراغ LED یو اس بی مدل Flexible USB Light

رتبه ۵
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A10 SM-A105F/DS دو سیم کارت ظرفیت ۳۲ گیگابایت

۵ کالای پرفروش (ریالی)

رتبه ۱
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A50 SM-A505F/DS دو سیم کارت ظرفیت ۱۲۸گیگابایت

رتبه ۲
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A10 SM-A105F/DS دو سیم کارت ظرفیت ۳۲ گیگابایت

رتبه ۳
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A10s SM-A107F/DS دو سیم کارت ظرفیت ۳۲ گیگابایت

رتبه ۴
گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A20 SM-A205F/DS دو سیم کارت ظرفیت ۳۲گیگابایت

رتبه ۵
گوشی موبایل هوآوی مدل Y7 Prime 2019 دو سیم کارت ظرفیت ۳۲ گیگابایت – با برچسب قیمت مصرف‌کننده

محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا

بنا بر آمار دیجی‌کالا محبوب‌ترین کالا در پلتفرم دیجی‌کالا گوشی Galaxy A50 سامسونگ بوده و پس از آن سه محصول هدفون، دستبند هوشمند و گوشی ردمی ۸ شیائومی در رتبه‌های بعدی محبوبیت از دید کاربران قرار داند.

در نقطه دیگر، بیشترین فروش از حیث تعداد متعلق به یک مدل لامپ LED تزئینی است.

محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا

از حیث ارزش ریالی فروش هم بیشترین تقاضا دوباره مربوط به گوشی Galaxy A50 سامسونگ است. نکته جالب دیگر این است که در رده‌های بعدی این رتبه‌بندی همچنان گوشی‌های هوشمند قرار گرفته‌اند که تنها از دو برند سامسونگ و هواوی هستند.

محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا

بخش بعدی کالاهای سوپرمارکتی هستند که دیجی‌کالا منحصراً توسط منابع داخلی خود اقدام به تأمین سفارش‌های مشتریان در این بخش می‌نماید و طبق اعلام این شرکت، دستمال کاغذی کلاسیک تنو پرطرفدارترین محصول این بخش از حیث ارزش ریالی بوده است.

۵ کالای پرفروش سوپرمارکتی (تعدادی)

رتبه ۱
کنسرو ماهی تون در روغن گیاهی طبیعت – ۱۸۰ گرم

رتبه ۲
روغن مخصوص سرخ کردنی بهار الماس – ۱.۸ لیتر

رتبه ۳
دستمال کاغذی ۱۰۰ برگ ایزی پیک بسته ۱۰ عددی

رتبه ۴
کنسرو رب گوجه فرنگی طبیعت مقدار ۸۰۰ گرم

رتبه ۵
دستمال توالت تنو مدل Classic بسته ۲۴ عددی

۵ کالای پرفروش سوپرمارکتی (ریالی)

رتبه ۱
دستمال توالت تنو مدل Classic بسته ۲۴ عددی

رتبه ۲
گوشت چرخ کرده مخلوط گوساله و گوسفند مهیا پروتئین – ۱ کیلوگرم

رتبه ۳
زعفران سرگل کاور سحرخیز – ۴.۶۰۸ گرم

رتبه ۴
دستمال کاغذی ۲۵۰ برگ تنو مدل Soft بسته ۸ عددی

رتبه ۵
پوشینه بزرگسال ایزی لایف سایز متوسط بسته ۱۶ عددی

محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا

در بخش ارزش کمیتی یا تعداد هم کنسرو ماهی تون طبیعت بیشترین سفارش را در سال ۱۳۹۸ به خود اختصاص داده است.

محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا

علاوه بر این دیجی‌کالا گزارش‌هایی را درباره‌ی پرفروش‌ترین محصولات در هر بخش اعلام کرده که برخی  از آن‌ها را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید؛

محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا

محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا

تقابل کالای ایرانی و خارجی در دیجی‌کالا

یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی که به واسطه فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی در کشور می‌تواند رخ دهد افزایش توان مانور شرکت‌های داخلی است. طبق آمار منتشر شده از سوی دیجی‌کالا، تا پایان سال ۱۳۹۸ و با رشدی قابل توجه، ۶۹ درصد از کالاهای به فروش رفته در دیجی‌کالا ایرانی بوده‌اند و در همین دوره مجموع برندهای ایرانی فعال در دیجی‌کالا به ۲۵۱۲ برند رسیده که می‌تواند بستری بسیار جذاب برای عرضه محصولات آن‌ها فراهم کند.

محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا

نگاهی به محبوب‌ترین برندهای داخلی و خارجی نشان‌دهنده این است که در حوزه برندهای ایرانی برند لوازم الکترونیکی TSCO، لوازم آرایشی COME’ON و برند لوازم خانگی امرسان به همراه برند ایکس ویژن و پارس‌خزر رتبه‌های برتر را به خود اختصاص داده‌اند.

محبوب ترین گوشی های دنیا گزارش سالانه دیجی کالا دیجی کالا درآمد دیجی کالا تعداد کاربران دیجی کالا پرفروش ترین های بازار پرفروش ترین محصولات در ایران پرفروش ترین محصولات اینترنتی پرفروش ترین کالاها بهترین کالا برای فروش در دیجی کالا آمار فروش دیجی کالا

مشتریان، مشتاقِ موجود‌شدن دوباره‌ کدام کالاها هستند؟

رتبه ۱
محلول ضد عفونی کننده دست شرکت رضاراد مدل +Dermosept حجم ۵۰۰ میلی لیتر

رتبه ۲
ماسک تنفسی لیبراتون مدل ۰۰۱۱ بسته ۵۰ عددی

رتبه ۳
ژل ضدعفونی کننده دست فلوگارد حجم ۷۰ میلی لیتر

رتبه ۴
ماسک تنفسی ۳M کد ۰۰۸۶

رتبه ۵
ژل ضدعفونی کننده دست شرکت رضاراد مدل Dermoseptgel حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر

 

سخن آخر

دیجی‌کالا به‌عنوان بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین کشور توانسته طی سال گذشته علاوه بر افزایش سهم و حضور خود در حوزه خرید آنلاین کالا، فرصتی بسیار مناسب برای دیگر تولیدکنندگان که شاید پلتفرم مناسبی برای عرضه کالای خود ندارند فراهم کرده و موجب پیشرفت قابل توجه آن‌ها شود.

به هر حال انتشار گزارش‌هایی این‌چنین می‌تواند به‌عنوان راهنمایی مناسب برای مشتریان، تولیدکنندگان و حتی رسانه‌ها، شرایطی برای شناخت بیشتر فضای کسب و کار و نیازهای جامعه را فراهم کند.
اینکه کاربران در بسیاری از زمینه‌ها بیشتر به کالای ایرانی تمایل دارند هم می‌تواند نوید‌دهنده اتفاقی مثبت برای شرکت‌های داخلی باشد تا با اتخاذ سیاست مناسب بتوانند تجارت خود را متحول کنند. با این اوصاف به نظر می‌رسد در سال جاری هم با وجود تمام مشکلات، باید همچنان منتظر عملکرد مثبت دیجی‌کالا باشیم.

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ