حشمت مهاجرانی: هر دو مربی آماده حوادث دربی باشند

0

/ محمدرضا مدنی؛ حشمت مهاجرانی، سرمربی اسبق تیم ملی کشورمان در جام جهانی‌ ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت‌وگو با درباره دربی پایتخت حرف زد و به نکات مد نظرش پرداخت.

به جدول نگاه نکنید
این بازی حساسیت خاص خودش را دارد و به جدول هم نگاه نکنید که کدام تیم چه مقامی دارد. در چنین دیدارهایی هر تیمی بتواند سیستم و روش بازی بهتری را در زمین پیاده کند، موفق به کسب هر سه امتیاز می‌شود.

جنگ اصلی میانه زمین است
هر دو تیم بازیکنان کلیدی و بازیساز و تقسیم‌کننده توپ‌های خوبی در اختیار دارند و به اعتقاد من جنگ تیم‌ها در میانه زمین خواهد بود. هر تیمی وسط زمین را بگیرد، می‌تواند جنگ اصلی را ببرد.

پرسپولیس مقتدر است
پرسپولیس تیمی است که تازه از فینال لیگ قهرمانان آسیا برگشته و از این نظر حتی به رغم نتایج اخیرش تیمی است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

استقلال مطمئن بازی می‌کند
استقلال با بازی‌های اخیرش نشان داد تیمی است که خیلی سخت می‌شود بر این تیم غلبه کرد. فکری یک تیم مطمئن ساخته که می‌توان از روند حرکتی‌اش به یاد روزهای فوتبال خودش افتاد که چطور با اطمینان بازی می‌کرد.

همه دربی‌های دنیا حساسند
به‌طور کلی باید گفت این دربی هم مانند همه دربی‌های دنیا حساسیت خود را دارد و نباید نگاهی به رده تیم‌ها کرد چون نتیجه نهایی‌اش هرگز ربطی به جایگاه جدولی ندارد. حساسیت از ویژگی‌های اصلی دربی‌های بزرگ دنیاست.

هر دو تیم پرمهره‌اند
هر دو تیم بازیکنانی دارند که هنر و دانش بازی با توپ را دارند. دانش درگیری دارند، سرعت خوبی دارند و قدرت استفاده از توپ را به خوبی به نمایش می‌گذارند. سرعت و قدرت تصمیم‌گیری بالایی دارند و این کمک می‌کند تا در فضایی تاکتیکی یک فوتبال زیبا را به نمایش بگذارند.

دربی آبستن حوادث است
هرگز نباید از حوادث موجود در چنین دیدارهایی با حساسیت بالا غافل شد. دربی برای همین غیرقابل پیش‌بینی است چون احتمال دارد یک کارت قرمز یا مصدومیت برنامه‌های یکی از دو تیم را از بین ببرد و این مهم است که هر دو مربی هر لحظه آمادگی اتفاقات غیرمترقبه را داشته باشند.

چشم میلیون‌ها نفر به دربی است
از ویژگی‌های این بازی حضور تماشاگران در استادیوم است که البته متأسفانه در این دربی غیبت‌شان موجب می‌شود بازی کم‌سروصداتر شود ولی بازیکنان دو تیم باید بدانند که میلیون‌ها نفر بیرون از ورزشگاه پای گیرنده‌های تلویزیونی منتظر بازی زیبای آنها هستند. آرزو می‌کنم شاهد یک دربی زیبا باشیم.

وضعیت تیم استقلال اخبار فوتبال داخلی اخبار استقلال تهران (آخرین و جدیدترین خبرها)

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ