پرسپولیس انگیزه گرفت‌؛ حمله صنعت و سپاهان به صدر 

0

جنگ رسانه‌ای بین اعضای تیم‌ها داغ‌تر از فوتبالی است که در زمین بازی می‌شود. امروز صنعت نفت می‌تواند به صدر جدول حمله کند و دوباره بالاتر از استقلال بایستد. صدرنشینی در لیگ برتر برای صنعت نفت ممنوع نیست. این حسی است که سیروس پورموسوی سرمربی صنعت نفت قبلاً آن را در استقلال خوزستان تجربه کرده، در فصلی که به‌عنوان دستیار عبدالله ویسی قهرمان لیگ برتر شدند. پرسپولیس هم پیش از دیدار با آلومینیوم اراک درس خوبی از بازی استقلال برابر سایپا گرفت. اینکه پیروزی برابر هیچ تیمی آسان نیست. حتی تیم‌هایی که ادعایی ندارند و در نیمه پایین جدول به‌سر می‌برند. با این توضحیات می‌پردازیم به بازی‌هایی که قرار است امروز برگزار شود.

آلومینیوم اراک – پرسپولیس
فوتبال زیبا در راه است 

آلومینیوم اراک حس برنده شدن برابر پرسپولیس دارد و به‌طور حتم برابر این تیم تهاجمی بازی خواهد کرد. این سبک از بازی به پرسپولیس هم اجازه بازی رو به جلو را خواهد داد. پرسپولیس در هفته‌های گذشته امتیازات حساسی را از دست داده و این بیشتر به خاطر از دست دادن موقعیت‌ها بوده است. یعنی پرسپولیس همچنان خوب بازی می‌کند و موفق به ایجاد موقعیت روی دروازه حریف می‌شود اما بیشتر موقعیت‌ها را از دست می‌دهد. این نقیصه از بازی پرسپولیس برطرف شود، این تیم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. بدون شک دیدار سایپا برابر استقلال برای اراکی‌ها هم درس خوبی داشته است‌؛ اینکه می‌توانند با یک بازی منطقی تیم‌های بزرگ را شکست دهند. در چنین بازی‌هایی استفاده از تک‌موقعیت‌ها مهم است. این یک واقعیت است که آلومینیوم برای رسیدن به هدف برابر پرسپولیس صاحب موقعیت‌های زیادی نخواهد شد و برای پیروزی باید از موقعیت‌های محدود خود بهره ببرد. با توجه به انگیزه‌های متفاوت دو تیم برای کسب ۳ امتیاز انتظار می‌رود بازی زیبایی را در اراک بین دو تیم شاهد باشیم. هر چند کیفیت زمین بازی به اندازه ابتدای فصل مطلوب نیست. پراکندگی امتیاز در فصل اخیر به‌مراتب بیشتر از فصل گذشته شده و به نظر می‌رسد این فصل جزو فصل‌هایی است که قهرمانی به روز آخر کشیده می‌شود. موضوعی که پرسپولیس متوجه آن شده و یکی از دلایل آن می‌تواند عدم حضور تماشاگر در زمین باشد که به ضرر تیم‌هایی چون پرسپولیس تمام شده است.

ماشین‌سازی‌تبریز – فولاد 
فوتبال با چاشنی آرامش 
ماشین‌سازی دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد و اگر خواهان جدایی از قعر جدول است باید بردن را شروع کند. حتی در مسابقه‌ای که میزبان فولاد یکی از نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیاست. واقعیت این است هیچ حریفی در لیگ برتر آسان نیست و اگر ماشین‌سازی بخواهد تحول را به بازی‌های آسان محول کند، باز هم در قعر جدول می‌ماند و در نهایت به دسته پایین‌تر سقوط خواهد کرد. به نظر می‌رسد در این بازی ماشین‌سازی با آرامش بیشتری در زمین صف‌آرایی کند، به این خاطر که باشگاه رأی به ادامه حضور اخباری در رأس کادر فنی تیم داده است. این بازی برای ماشین‌سازی سخت است به این خاطر که فولاد می‌خواهد شکستی که برابر پرسپولیس داشته را جبران کند. یکی از ایراداتی که می‌توان به فولاد گرفت بازی عصبی این تیم در زمین است که به نظر می‌رسد از روی نیمکت به درون تیم منتقل می‌شود؛ این در حالی است که از تیم پرمهره‌ای چون فولاد انتظار می‌رود روی زمین به‌راحتی توپ را به گردش دربیاورد و وقتی به بن‌بست می‌خورد، دوباره روی تاکتیک تعیین شده از سوی سرمربی اصرار بورزد. باید به این باور رسید که هیاهوی روی نیمکت هیچ تأثیری روی نتیجه و زمین بازی نمی‌گذارد و بازیکنان در آرامش ارائه‌گر بازی بهتری هستند. پیروزی در این دیدار بهترین نتیجه برای میزبان یا مهمان است. به خصوص تیم ماشین‌سازی که برای فرار از قعر جدول تلاش می‌کند.

صنعت نفت آبادان – سپاهان
حمله میزبان و مهمان به صدر 
بازی جالبی است. صنعت نفت در صورت پیروزی حتی در صدر از نظر امتیازی از استقلال پیشی می‌گیرد اما سپاهان با برد بیش از تفاضل چهار، صدر جدول را از آن خود خواهد کرد. این بدین معنی است که دو تیم برای رسیدن به هدف باید ارائه‌گر بازی تهاجمی باشند و برنده از میدان خارج شوند. رقم خوردن نتیجه مساوی در این دیدار به سود حریفان تمام می‌شود. سپاهان بهترین خط حمله بازی‌ها را در اختیار دارد؛ این یک چالش جدی برای خط دفاعی صنعت نفت خواهد بود. صنعت نفتی‌ها نمی‌توانند در این بازی تنها به‌دنبال حمله به روی دروازه سپاهان باشند، به این خاطر که حریف خط حمله قوی‌ای دارد. به واقع اهمیت صنعت نفت به دفاع به اندازه حمله نباشد، در این بازی با چالش جدی روبه‌رو می‌شود و چه‌بسا صدرنشینی را از دست بدهد. هرچند به موازات عملکرد خوبی که سپاهان در خط حمله داشته نشان داده در دفاع ضعف‌های عمده‌ای دارد و این فرصت خوبی برای مهاجمان صنعت نفت است که خودی نشان دهند و دوباره موجب هلهله و شادی مردم آبادان شوند. قطع به یقین صنعت نفت در اداره بازی تیم محتاط‌تری نشان خواهد داد اما سپاهان به دنبال این است که خیلی سریع‌تر به گل برسد؛ میل به فوتبال تهاجمی در سپاهان بیشتر است. البته کم‌لطفی است به بازی خوب سپاهان در خط دفاعی در هفته‌های اخیر اشاره‌ای نکنیم. این تیم در فاز دفاعی در هفته‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته و متوجه شده فوتبال از دو بخش تشکیل می‌شود، حمله و دفاع و تیمی که به دفاع اهمیت ندهد، قادر به رسیدن به اهداف بلند خود نخواهد بود.

 

وضعیت پرسپولیس زمان بازی آلومینیوم اراک پیش بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک پرسپولیس نیوز بازی پرسپولیس امروز ساعت چنده اخبار فوری پرسپولیس اخبار فوتبال داخلی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ