نحوه تمیز کردن انواع لکه مبل سفید و فرش روشن

0

مبلمان و فرش سفید و روشن جذابیت فوق العاده‌ای به دکوراسیون داخلی خانه می‌بخشد، اما تمیز کردن مبل سفید و شستن فرش سفید از بزرگ‌ترین مشکلاتی هستند که بعد از مدتی با آن روبرو خواهید. شد. بسیاری از افراد برای جلوگیری از بروز این مشکل همیشه روی مبلمان و فرش رنگ روشن خود را با یک پارچه می‌پوشانند. اما تمیز کردن مبل و فرش روشن آن قدرها هم که به نظر می‌رسد، سخت نیست.

مبل رو با چی بشورم تمیز بشه لکه فرش را با چی پاک کنیم دستمال کشیدن مبل تمیز کردن مبل رنگ روشن ترفندهای خانه داری پاک کردن لکه قدیمی از روی فرش بهترین مواد شوینده مبل بهترین ترفندها از چه شوینده ای برای مبل استفاده کنیم از بین بردن لکه چای روی فرش کرم رنگ آموزش شستشوی مبل در منزل

تمیز کردن مبل و فرش سفید

مبل و فرش سفید و روشن به طور شگفت انگیزی دکوراسیون داخلی خانه شما را مدرن و زیبا می‌کند. اما برای حفظ درخشندگی و زیبایی این دکوراسیون زیبا لازم است به شدت مراقب ریختن انواع خوراکی و چای روی مبلمان و فرشتان باشید. اولین نکته‌ای که باید در مورد تمیز کردن مبل سفید یا فرش رنگ روشنتان بدانید این است که اگر کوچک‌ترین لکه‌ای روی آن‌ها ایجاد شد، همان لحظه اقدام به تمیز کردن آن کنید. برای این موضوع هیچ بهانه‌ای قابل قبول نیست و اگر می‌خواهید باز هم مبل و فرش سفید شما قابل استفاده باشد، باید یاد بگیرید به موقع آن‌ها را تمیز کنید.

هر چقدر زودتر برای از بین بردن لکه و تمیز کردن مبل روشن و فرش سفیدتان اقدام کنید، لکه روی آن‌ها نیز سریع‌تر از بین می‌رود. به طور کلی رعایت کردن برخی نکات موجب می‌شود تا مبل و فرش سفید شما کمتر کثیف شود:

*مبلمان و فرش سفید خود را در معرض آفتاب قرار ندهید.

*اگر حیوان خانگی دارید، حتما روی مبل، فرش و قالی یک پارچه بیندازید و سطح آن را با پرزگیر تمیز کنید.

*اگر روی مبل یا فرش روشن شما لکه‌ای ایجاد شد، همان لحظه برای تمیز کردن آن اقدام کنید.

از بین بردن لکه خیس روی مبل سفید

اگر چای یا هر مایع رنگی روی مبل شما ریخت اولین کار این است که یک دستمال کاغذی حوله‌ای روی آن قرار دهید. این کار موجب می‌شود تا مایعات سریع به دستمال جذب شوند و از نفوذ آن به بافت مبل جلوگیری می‌کند. هر بار با خیس شدن دستمال فورا آن را عوض کنید تا تمام آب اضافی جذب شود. سپس برای شستن مبل سفید راحتی کمی دستمال را روی محل لکه فشار دهید. به هیچ عنوان دستمال را روی مبل نکشید تا آلودگی پخش نشود.

بعد از جذب رطوبت باید از شر لکه ایجاد شده خلاص شوید. برای این کار می‌توانید مقداری شوینده را با کمی آب ترکیب کنید و سپس کف را روی محل لکه قرار دهید. حواستان باشد که نباشد مبل را خیس کنید، تنها کمی کف برای تمیز کردن مبل روشن کافی است. با دستمال تمیز و مرطوب روی محل لکه بکشید. در نهایت محل را با یک دستمال تمیز پاک کنید و با قرار دادن حوله کاغذی رطوبت اضافی را جذب کنید.

از بین بردن لکه خشک روی مبل سفید

اگر چند ساعت یا حتی چند روز از ایجاد لکه روی مبلتان گذشته باشد، طریقه تمیز کردن مبل سفید متفاوت خواهد بود. اولین کاری که باید برای شستن مبل سفید در چنین شرایطی انجام دهید، کشیدن یک دستمال تمیز و مرطوب روی محل لکه است. در واقع باید با کمک یک پارچه مرطوب محل لکه را کمی نم‌دار کنید تا کم رنگ‌تر شود. می‌توانید به جای استفاده از پارچه مرطوب، پارچه خود را به کمی سرکه آغشته کنید.

برای شستن مبل سفید راحتی پارچه را به آرامی روی محل لکه بکشید. بعد از آن مقدار کمی صابون مایع را روی پارچه بریزید و به آرامی روی محل لکه بکشید و در نهایت با پارچه مرطوب و تمیز پاک کنید. اگر احساس کردید هنوز هم لکه به طور کامل از بین نرفته است، می‌توانید مقداری سرکه و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید و روی محل لکه بمالید. در نهایت نیز برای خشک کردن محل لکه یک دستمال کاغذی روی آن قرار دهید تا آب اضافی جذب شود. سپس اجازه دهید در معرض هوا خشک شود.

خیس شدن مبل در زمان شستن مبل سفید راحتی می‌تواند موجب ایجاد لکه‌هایی زرد رنگ روی بافت پارچه شود. پس حتما زود محل لکه را خشک و تمیز نمایید.

تمیز کردن فرش سفید

قبل از هر کاری برای تمیز کردن فرش روشن باید آن را جارو بزنید و سپس اقدام به از بین بردن لکه کنید. در این بخش می‌توانید با ترفندهای تمیز کردن فرش سفید و از بین بردن انواع لکه‌ از روی فرش آشنا شوید.

*برای تمیز کردن فرش روشن و از بین بردن لکه‌های حاوی پروتئین همانند خون، تخم مرغ یا مدفوع می‌توانید از ترکیب سرکه سفید، صابون، نمک و آب ولرم استفاده کنید.

*برای از بین بردن دوده می‌توانید مقداری نمک روی سطح فرش بریزید و بعد از چند ساعت محل را جارو برقی بزنید.

*برای تمیز کردن فرش سفید که روی آن لکه جوهر ریخته، کمی ماست کم چرب روی محل لکه قرار دهید و سپس پاک کنید. این کار را تکرار کنید تا لکه به طور کامل محو شود.

*برای تمیز کردن فرش روشن و از بین بردن لکه‌هایی مثل چای و قهوه، می‌توانید با کمک یک برس مقداری نوشابه بدون رنگ روی محل لکه بکشید تا پاک شود. استفاده از ترکیب صابون و آب هم برای از بین بردن این لکه‌ها مناسب است.

*برای شستن فرش سفید و از بین بردن لکه روغن می‌توانید ابتدا محل لکه را با اتو گرم کنید، سپس با استفاده از یک شوینده مناسب لکه را از بین ببرید.

*توجه داشته باشید که هیچگاه برای شستن فرش سفید از مواد اسیدی و پاک کننده‌های قوی استفاده نکنید.

تمیز کردن مبل و فرش سفید با جوش شیرین

قبل از شستن مبل سفید راحتی و تمیز کردن فرش روشن و استفاده از هر نوع ماده تمیز کننده‌ای، بهتر است برای تمیز کردن آن‌ها از جوش شیرین استفاده کنید. این کار موجب نرم شدن لکه‌ها و از بین رفتن راحت‌تر آن‌ها می‌شود.

*برای این کار تنها لازم است مقداری جوش شیرین روی سطح مبل یا فرش بپاشید.

*۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس با یک برس روی محل لکه بکشید و بعد جاروکشی کنید. سپس با استفاده از یک ماده تمیز کننده مناسب لکه را از بین ببرید.

شستن مبل سفید یا فرش روشن با بخار شوی

بخار شوی یک گزینه راحت و پرکاربرد برای شستن مبل سفید و تمیز کردن فرش روشن است. تنها لازم است قبل از شستن مبل روشن و فرش سفید ابتدا مطمئن شوید که استفاده از شستشو یا بخار آسیبی به بافت آن وارد نمی‌کند.

تمیز کردن مبل سفید چرمی با سرکه و آب

بهترین روش برای تمیز کردن مبل روشن چرمی استفاده از ترکیب برابر آب با سرکه است.

شستن مبل روشن و فرش سفید با آب و صابون

برای شستن مبل روشن یا فرش سفید می‌توانید از ترکیب رقیق آب و صابون استفاده کنید. سپس یک دستمال آغشته به این ترکیب را روی محل لکه بکشید و بعد از چند دقیقه آن را با یک پارچه تمیز و مرطوب پاک کنید.

اسپری تمیز کننده مبلمان و فرش

یکی دیگر از روش‌های شستن مبل روشن و فرش سفید استفاده از اسپری‌های تمیز کننده آماده است. شما می‌توانید یک اسپری مناسب با جنس و بافت پارچه مبلی‌ یا بافت فرشتان خریداری کنید و با استفاده از آن لکه‌های روی آن را از بین ببرید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ