ترفند‌ هایی برای تازه نگه داشتن هندوانه

0

مدت زمان نگهداری از هندوانه بسیار کوتاه است و به همین دلیل در همه فصول این میوه پر از ویتامین را نمی‌توان پیدا کرد. هندوانه مثل سایر گیاهان خانواده کدوییان، نسبت به یخبندان حساس است و برای رشد و نمو احتیاج به روز‌های گرم آفتابی دارد.

نگهداری هندوانه به مدت طولانی متخصص طب سنتی درمان سردرد در طب سنتی خواص هندوانه ترفندهای خانه داری ترفندها ترفند های آشپزی تازه نگه داشتن هندوانه در خانه بهترین ترفندها

ترفند‌ هایی برای تازه نگه داشتن هندوانه

حتما برایتان پیش آمده که هندوانه را خریده اید و به همان صورت نبریده داخل یخچال گذاشته اید تا خنک شود، به شما توصیه می‌کنیم هرگز این کار را نکنید و هندوانه نبریده را داخل یخچال نگذارید.

هندوانه نبریده را داخل یخچال نگذارید!

وقتی می‌خواهید هندوانه خنک مصرف کنید و آن را داخل یخچال می‌گذارید شاید به این مساله فکر می‌کنید که اگر هندوانه را ببرید و در یخچال بگذارید میکروب‌ های داخل یخچال را به خود جذب کند. ولی لازم است بگوییم که بهتر است هندوانه را ببرید و در یخچال بگذارید و هندوانه نبریده را در یخچال نگذارید.

مثلا اگر هندوانه‌ی نبریده را در یخچال نگهداری کنید باعث می‌شود که ماده‌ی بتاکاروتن آن از بین برود. این ماده در بدن تبدیل به ویتامین A می‌شود، ولی در دمای اتاق، آنتی اکسیدان‌ های خود را حفظ می‌کند. البته نگهداری هندوانه برش زده در صورتی که روی آن پوشانده شود، اشکالی ندارد.

خوردن هندوانه بسیار سرد ممکن است دلچسب‌تر باشد، اما خواص غذایی آن کمتر از هندوانه‌ای است که در دمای اتاق نگه داشته شده است. هندوانه‌هایی که در دمای معمولی اتاق نگهداری می‌شوند، نسبت به نوع یخچالی و خیلی خنک این میوه به مراتب خواص بیشتری دارند و در واقع خواص غذایی خود را حفظ می‌کنند.

هندوانه‌ ی خنک بخورید

در یک پژوهش محققان آزمایشگاه تحقیقاتی کشاورزی بر روی کاروتنوئیدها، آنتی اکسیدان‌هایی که می‌توانند بر روی آسیب‌ های ناشی از نور خورشید تاثیر بگذارند، مواد شیمیایی و زندگی روزمره مطالعه و بررسی کردند. به گفته این محققان، هندوانه سرشار از لیکوپن است.

لیکوپن آنتی اکسیدانی است که موجب رنگ قرمز در میوه‌ هایی، چون هندوانه و گوجه‌ فرنگی می‌شود و می‌تواند از ابتلا به بیماری‌ های قلبی و برخی از انواع سرطان‌ها جلوگیری کند.

این محققان دریافتند که هندوانه حتی پس از این که از بوته‌اش چیده می‌شود، به تولید مواد مغذی ادامه می‌دهد، اما در صورت سرد شدن این روند آرام می‌شود. عمر معمول هندوانه در دمای ۱۳ درجه سیلیسیوس پس از برداشت محصول بین ۱۴ تا ۲۱ روز است، اما در دمای یخچال طول عمر این میوه کاهش پیدا کرده و پس از یک هفته میوه خراب شده و خواص خود را از دست می‌دهد.

نکاتی مهم در مورد این میوه‌ی خوشمزه

هندوانه باید حتی المقدور در فصل‌ های سرد و مناطق سردسیر کمتر استفاده شود.

وی اظهار داشت: افراد سردمزاج و کسانی که ذاتا سرمایی هستند درصورت مصرف هندوانه حتی به مقدار کم دچار مشکلات عدیده خواهند شد که ممکن است تا مدت‌ها این مشکلات در بدن آنان باقی بماند. وی با اشاره به مصرف هندوانه در شب یلدا عنوان کرد: سرمای فصل و سرد بودن ذات شب در یلدا باعث می‌شود خوردن هندوانه عوارض بیشتری را داشته باشد؛ بنابراین باید در این شب خاص در حد رفع هوس مصرف شود یا برای کاهش عوارض، نبات، چایی دارچین یا عسل بعد از آن خورده شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به پرخوری و مخلوط خوری در شب چله عنوان کرد: رعایت تدابیر غذایی تنها مختص یک شب نیست و باید همواره مورد توجه قرار گیرد چرا که مسلما پرخوری و مخلوط خوری شخص را دچار مشکلات گوارشی و سوء هاضمه می‌کند. وی تاکید کرد: با پرخوری در شب‌هایی همچون یلدا ممکن است ابتلا به سکته افزایش پیدا کند، بنابراین بعید نیست که در این شب آمار مراجعه به اورژانس‌ها هم بیشتر شود.

منبع : دلگرم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ