داستان کامبک تاریخی بارسلونا مقابل پاری سن ژرمن . بازیکنان psg قبل از بازی با شکست ۵-۱ موافقت کردند !

0

بارسلونا و پاری سن ژرمن برای اولین بار در ۴ سال گذشته مقابل هم قرار میگیرند . آخرین بازی آنها همچنان در یادها باقی است : شکست ۴۰ بلوگرانا و کامبک ۶۱ توسط بلوگرانا .

 

 

داستان کامبک بارسلونا برابر پاری سن ژرمن اما قبل از بازی توسط دراکسلر و ماتوئیدی با نتیجه ۵۱ مورد توافق قرار گرفته بود . کاتالان ها به کامبک باور داشتند .

 

در ۸ مارس ۲۰۱۷ , جهان معنای کلمه ریمونتادا( کامبک در زبان اسپانیایی ) را یاد گرفتند . در ماه مه سال ۲۰۲۰ , انتشاراتی Larousse  در نسخه جدید فرهنگ لغت توضیحی زبان فرانسوی بزرگترین و مشهورتین کتاب یک بازسازی مجدد روی این کلمه انجام داد .

 

تفسیر این انتشاراتی اینگونه است :

کامبک غیرمنتظره یک تیم در یک مسابقه فوتبال که آن را باخته به رغم امتیاز یا گل زیادی که بین ۲ تیم وجود داشت . به طور کلی یک پیروزی غرمنتظره برای یک تیم یا بازیکن در طول یک مسابقه , صرف نظر از آنچه ممکن است باشد .

 

برای بارسلونا تعریف دقیقی نیست بارسلونا برای کامبک از قبل آماده شده بود : باشگاه یک عکاس را از قبل برای گرفتن تصاویری از جشن هواداران به سکوها فرستاده بود .

 



پاری سن ژرمن اما قبل از بازی یک ویدیو عجیب ساخت . بازیکنان آنها چه کار کردند ؟ گفتن ماجرا ساده نیست اما جولیان دراکسلر و ماتوئیدی , مونیر و مارکو وراتی در یک مسابقه آشپزی شرکت کردند و همزمان درباره این بازی حرف زدند .

 

از آنها در این مسابقه آشپزی سوال شد :

اگر شما با نتیجه ۵۱ شکست بخورید اما همچنان صعود کنید . خوشحال میشوید یا نه ؟

دراکسلر و ماتوئیدی بلافاصله با این سناریو موافقت کردند . مونیر اما گفت که عصبانی میشود اما فقط نگران واکنش رسانه ای بود .



 

در پایان اما تقریبا این اتفاق افتاد : بازیکن بلژیکی در محوطه جریمه روی نیمار خطا کرد مسی گل سوم را به ثمر رساند . مونیر که در دقایق پایانی تعویض شده بود از روی نیمکت شاهد صعود کاتالان ها با گل روبرتو بود . تعویض امری جواب نداد .

 

توماس مونیر بعد از بازی گفت :

نمیفهمم چطور این اتفاق رخ داد . ما باید با احتیاط بیشتری بازی را شروع میکردیم . پاری سن ژرمن آرامش روحی نداشت . یافتن توضیح سخت است .

 

بارسلونا با الهام از کامبک سوپربول , عبور سانتیاگو لانخه از بیماری سرطان و بازگشت به مسابقات و نمونه های دیگری از کامبک های غیرمنتظره اینکار تقریبا غیرممکن را انجام داد .

لوئیز انریکه :

فقط نیمی از بازی انجام شده . هنوز ۹۵ دقیقه مانده و اتفاقات زیادی میتواند در این تایم رخ دهد . من مثبت هستم . اگر تیمی بتواند ۴ گل به ثمر برساند در این صورت ما میتوانیم به آنها ۶ گل بزنیم . این اتفاق قبلا در همین فصل رخ داده است . ما در این بازی چیزی برای از دست دادن نداریم .

 

لوئیس سوارز :

میدانیم که قبلا هیچکس چنین کاری نکرده اما آمار نشان میدهد که اگر کسی توانایی اینکار را داشته باشد آن بارسلونا است . میخواهیم بیشتر از هر کس دیگری تاریخ سازی کنیم . این بازی میتواند تا ۹۴ دقیقه طول بکشد و ما باید صبور باشیم .

 

ایوان راکیتیچ بعد از کامبک تاریخی گفت :

بسیاری از مردم پس از بازی در پاریس ما را به خاک سپردند . اما ما کار درست را انجام دادیم زیرا میخواستیم در لیگ قهرمانان ادامه دهیم . برگشتن و پیروزی از شکست ۴۰ تقریبا غیرممکن است اما ما یک نمونه جدید از آنچه سوپربول انجام داد و اعتقاد داشت همه چیز است ممکن است ( هستیم ) .

 

پس از کامبک تاریخی , باشگاه بارسلونا از تمام کسانی که تبریک گفتند تشکر کرد .

 

اما ماجرای یک عکس تاریخی نیز شنیدنی است . پس از این پیروزی , لیونل مسی روی بیلبورد رفت تا در جمع هواداران عکس بگیرد . بنابراین بهترین عکس در دوران ما گرفته شد : لئو با مشت های گره کرده روی دستان هواداران . این عکس چند دقیقه بعد در سراسر جهان پخش شد .

 

شاید به نظر برسد این عکس توسط یکی از طرفداران گرفته شده اما در واقع یک فرد حرفه ای که برای باشگاه عکاسی میکند این صحنه را ثبت کرد زیرا باشگاه از قبل برای چنین سناریویی برنامه ریزی کرده بود .

 

سانتیاگو گارسس عکاس این تصویر معروف توضیح داد :

من برای هر لحظه از بازی برای ثبت یک گالری عکس نمیگیرم و بیشتر در موارد خاص از بخش بازاریابی کار میکنم . به عنوان مثال گفتند که به فلان عکس از مسی یا ماسکرانو احتیارج داریم و من بدنبال یک زاویه و یک موقعیت خاص میگردم اما در عین حال گاهی آزادانه کار  دیگری انجام میدهم که برایم جالب باشد . سپس عکس های من اغلب توسط اسپانسرهای باشگاه مورد استفاده قرار میگیرد . مثلا راکوتن یا بکو یا روی بیلبوردهای تبلیغاتی میرود .

 

در بازی با پاری سن ژرمن کار ساده بود زیرا اگر بارسلونا برنده میشد , بازیکنان با هواداران جشن میگرفتند . ما واقعا از شکست ۴۰ برگشتیم و درباره چنین طرحی قبلا بحث کرده بودیم . وقتی روبرتو گل ششم را در وقت های اضافه به ثمر رساند من از جای خودم که پشت دروازه بود به هوا پردیم و با سرعتی دویدم که در زندگی تجربه نکرده بودم . وقتی بیرون دروازه به طرف هواداران رفتم مسی روی بیلبورد تبلیغاتی پرید و مقابل هواداران ایستاد . جمیعت در حال پریدن و شادی بود و دستانشان را تکان میدادند و من هم مشغول عکس گرفتن , عکس گرفتن و عکس گرفتن بودم و ناگهان این عکس را ثبت کردند که احساسات شدید و باورنکردنی را نشان میداد .

 

سانتیاگو این عکس را بلافاصله برای باشگاه فرستاد و ۳ دقیقه بعد این عکس مورد توجه همه قرار گرفت .

 

در طی ۶ ماه این عکس ۱۶۹ میلیون بار دیده شد و تقریبا ۹ میلیون نفر آن را لایک کردند یا به اشتراک گذاشتند .

 

البته گفتنی است که استفاده تجاری از این عکس خاص بدون اجازه باشگاه بارسلونا مجاز نیست و اگر کسی خواهان مذاکره برای کسب امتیاز آن باشد این عکس میتواند تبدیل به گران ترین عکس تاریخ فوتبال شود .

 

ریو فردیناند بلافاصله بعد از مسابقه درباره نیمار نوشت :

او بهترین بازیکن زمین بود . او وارث تاج و تخت ( مسی ) است .

 

در تابستان هامان سال اما نیمار راهی پاری سن ژرمن شد و داستان جوری رقم خورد که کمتر کسی تصورش را میکرد . حتی پیکه هم تیمی نیمار هم تصوری از آینده نداشت و در شبکه های اجتماعی از ماندن نیمار نوشت .

 

شاید تصور شود که نیمار درست پس از همین مسابقه خریداری شد زیرا شما هرگز نمیتوانید دشمن را متوقف کنید اما خرید ستاره برزیلی مستقیما به ریمونتادا مرتبط نیست . نیمار برای نجات جام جهانی قطر خریداری شد  تا آنها ثابت کنند که هم پول دارند و هم اعتبار .

 

کریستوفر دیویدسون , مدرس سیاست خاورمیانه در دانشگاه دورهام انگلیس دراینباره میگوید :

امضای نیمار نشان داد که قطر هنوز زنده است و این کشور یک بازیگر جدی در صحنه بین المللی است . آنها سعی کردند امتیازات زیادی را بدست بیاورند . نیمار گران بود اما با در نظر گرفتن جام جهانی , پای صدها میلیارد دلار در میان است . بنابراین شیوخ به سرمایه گذاری قابل اعتمادی مثل نیمار نیاز داشتند .

 

در مرحله دوم , انتقال نیمار پاسخی از سوی باشگاه فرانسوی به تلاش بارسلونا برای جذب وراتی بود . جوزپ ماریا بارتومئو رئیس بارسلونا در آن زمان در مصاحبه ای که در موندو دپورتیوو منتشر شده بود از علاقه به وراتی گفت . اما ناصر الخلیفی مخالف بود و بنابراین جنگ بین دو باشگاه در گرفت .

 

سپس نماینده وراتی مصاحبه کرد و اعلام نمود که بازیکنانی که لیگ قهرمانان میخواهند به پاری سن ژرمن نمیروند که این مساله با عذرخواهی توسط وراتی به پایان رسید .

 

البته در آن زمان خوان گاسپارت رئیس سابق بارسلونا اقدامات پاری سن ژرمن را تلافی جویانه دانشت :

وضعیت نیمار نشان میدهد که پاری سن ژرمن در حال اقدامات تلافی جویانه است زیرا از تلاش برای جذب وراتی عصبانی شده است .

 

در تاریخ ۳ آگوست , پاری سن ژرمن انتقال نیمار را اعلام کرد .

 

این تمام ماجرا نیست زیرا بعدا مشخص شد پاری سن ژرمن در انتقال ژان میشل سری بازیکن نیس دخالت کرده و مانع حضور او در بارسلونا شد .

 

پس از کامبک تاریخی همچنین جرارد پیکه مدعی شد که به زودی شاهد افزایش زاد و ولد خواهیم بود . هرچند تا امروز هیچ منبع رسمی آماری دراینباره منتشر نکرده است اما ۹ ماه پس از گل قهرمانی اینیستا در جام جهانی ۲۰۱۰ , افزایش ۱۶.۹ درصدی در آمار متولدین در کاتالونیا ثبت شد .

 

اینبار اما احتمالا چنین داستانی رخ نخواهد داشت : نیمار در تیم دیگریست و بازی را هم از دست داده است . مسی دیگر قادر نیست به هواداران برسد ( چون هواداری در زمین نیست ) و در سوپربول هم آن کامبک تکرار نشد . اما خاطرات سال ۲۰۱۷ برای مدت طولانی باقی خواهد ماند .

بازی امشب بارسلونا ساعت چند است اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار فوتبال اروپا اخبار بارسلونا

منبع : بارسا نیوز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ