تاکتیک رئال مادرید برای جذب امباپه با دنبال کردن سه نقشه

0

پس از هت تریک امباپه در نیوکمپ، هواداران رئال مادرید می خواهند هر طور که شده مهاجم فرانسوی در تابستان بعدی به تیمشان بیاید و به ستاره اصلی آنها در یک دهه آینده تبدیل شود. اما باشگاه چطور می تواند امباپه را بخرد؟

لوپاریزین در گزارشی عنوان کرده است که قیمت امباپه کمتر از ۲۰۰ میلیون یورو نخواهد بود و پی اس جی اگر پیشنهادی با این مبلغ ردریافت نکند، این بازیکن را تا سال ۲۰۲۲ حفظ خواهد کرد. البته اگر رئال بخواهد امباپه را بخرد باید سه نکته مهم را مد نظر قرار بدهد استقراض و پذیرش بدهی برای انتقال، کنار آمدن با دستمزدش و فروش بیشترین بازیکنان ممکن در تابستان بعدی برای درآمدزایی.

رئال مادرید به خاطر بحران کرونا شرایط ایده آلی ندارد چرا که بودجه خود برای فصل جاری را ۳۰۰ درصد کاهش داده است. هواداران تا پایان فصل به استادیوم نمی روند و باشگاه پیش بینی می کند که تا پایان فصل ۹۱ میلیون یورو از نظر مالی متضرر شود.

رئال مادرید سال گذشته را به سختی و با ۳۱۳ هزار یورو سود به پایان رساند اما برای نجات فصل جاری مجبور شده است که چهار وام مجموعا به مبلغ ۲۰۵ میلیون یورو دریافت کند. به همین خاطر بدهی باشگاه به ۴۰۹ میلیون یورو افزایش پیدا کرده است. بدین ترتیب رئال که برای نجات از بحران کرونا به سراغ وام و استقراض رفته، برای خرید امباپه نیز باید با وام گرفتن چنین انتقالی را محقق کند.  از طرفی بازسازی برنابئو هم روی این تصمیم تاثیر می گذارد. رئال مادرید باید بین سالهای ۲۰۲۳ تا ۲۰۴۹ سالانه ۲۹.۵ میلیون یورو بازپرداخت وام بازسازی برنابئو را داشته باشد که باید این بدهی هم مورد توجه قرار بگیرد. البته وام گرفتن برای خرید بازیکن برای پرز چیز جدیدی نیست چرا که او در سال ۲۰۰۹ که به رئال آمد هم همین کار را کرد.

بحث دیگر مربوط به دستمزد امباپه است. رئال مادرید در نظر دارد که دستمزد فعلی کیلیان یعنی سالی ۲۱ میلیون یورو را به او بپردازد که یعنی با احتساب مالیات سالی ۴۲ میلیون یورو برای رئال خرج خواهد داشت. این در حالیست که پی اس جی به امباپه پیشنهاد دستمزد سالانه ۳۶ میلیون یورو را داده است. مبلغ دوم برای رئال قابل پرداخت نیست اما باشگاه برای جبران این مابه التفاوت در نظر دارد که حق تبلیغات بیشتری را در اختیار امباپه قرار بدهد. به طور معمول ۵۰ درصد از حق تبلیغات در رئال به بازیکنان می رسد اما رئال می خواهد این درصد را برای امباپه افزایش بدهد. طبیعتا انتقال از پی اس جی به رئال هم درآمد تبلیغاتی کیلیان را بیشتر می کند. امباپه به هر صورت به پردرآمدترین بازیکن ترکیب رئال تبدیل می شود. باشگاه می داند که اگر بازیکنانی نظیر بیل، راموس، یوویچ، سبایوس، ایسکو، مارسلو، ماریانو و … جدا شوند هم از نظر دستمزد تا حد زیادی بار باشگاه سبک خواهد شد و دستمزد آنها می تواند به امباپه برسد.

از طرفی رئال مادرید در نظر دارد که از فروش بازیکنان مازاد خود در تابستان بعدی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون یورو درآمد داشته باشد. بدین ترتیب سیاست رئال برای جذب امباپه بر سه مبنا خواهد بود وام گرفتن، جلب رضایت وی برای دستمزدش و فروش بیشترین بازیکن ممکن.

مارکا نیز گزارش داده است که خرید امباپه توسط رئال مادرید فقط در صورتی امکان پذیر است که این بازیکن قراردادش را تمدید نکند و پی اس جی نیز به فروشش در تابستان بعدی رضایت بدهد. در حقیقت اگر کیلیان تمدید کند، انتقالش غیرممکن می شود چرا که پرز نمی خواهد با الخلیفی وارد جنگ شود.

از سویی آس گزارش داده است که پی اس جی، امباپه را تهدید کرده که اگر قراردادش را تمدید نکند، بلای ربیو را سرش در می آورند. ربیو حاضر نشد قراردادش را تمدید کند و پی اس جی جلوی فروشش را گرفت و او را تا آخرین روز قراردادش حفظ کرد و از طرفی این بازیکن فرانسوی در شش ماه آخرش در پی اس جی سکونشین شده بود!

ساعت بازی رئال مادرید امشب باشگاه رئال مادرید اخبار لالیگا اخبار فوتبال خارجی اخبار فوتبال اسپانیا اخبار رئال مادرید

منبع : مرجع خبری رئال مادرید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ