فهرست جدید ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های صادراتی

0
دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه‌ای فهرست ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های صادراتی را که کاهش یافته است را اعلام کرد.

 در این بخشنامه به کلیه گمرکات اجرایی ابلاغ شد تا فهرست جدید را جایگزین فهرستی نمایند که در بخشنامه شماره ۱۷۸۱۷۲/۹۱/۷۱/۳۱۱ مورخ ۲۶/۹/۹۱ به گمرکات ابلاغ گردیده بود.

در این بخشنامه تغییراتی صورت پذیرفته که مهمترین آنها به شرح ذیل است:

۱- در فهرست A3 کالاهای مشمول ممنوعیت صادرات از ۲۷ ردیف به ۱۳ ردیف کاهش یافته است.

۲- از ۱۴ردیف باقیمانده کالاهای ممنوعه فهرست A2، تعداد ۷ ردیف کالا به فهرست کالاهای مشمول مجوز صادرات انتقال یافت و ۷ ردیف آن به فهرست کالاهای مشمول پرداخت عوارض انتقال یافت.

۳- فهرست کالاهای مشمول مجوز صادراتی از ۲۲ ردیف به ۲۹ ردیف افزایش یافته که ۶ ردیف آن از فهرست کالاهای ممنوع صادراتی و همچنین مرغ که قبلا در هیچ کدام از فهرست‌ها نبوده است به کالاهای مشمول مجوز صادرات اضافه شده است.

۴- فهرست کالاهای مشمول پرداخت عوارض از تعداد ۲۲ ردیف به ۳۱ ردیف افزایش یافته که ۷ ردیف آن از کالاهای ممنوعه و ۲ ردیف دیگر ترکیبات سنگ آهن و انواع کاغذ با تعرفه‌های متفاوت در ردیف‌های جداگانه از نظر میزان عوارض پرداختی، تفکیک شده‌اند.

۵- دارو و شیرخشک اطفال همچنان مشمول مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یا سازمان دامپزشکی است.

در این بخشنامه آمده است: درخصوص کالاهایی که در جداول ضمیمه ذکری از آنها نشده و قبل از ابلاغ بخشنامه یاد شده صادرات آنها موکول به ضوابط و مقررات خاص بوده ا ست (همچون ممنوعیت‌های شرعی، ممنوعیت صادراتی، ذخایر ژنتیک کالاهای عتیقه، میراث فرهنگی، لزوم اخذ مجوز برای ۸ قلم کودهای شیمیایی یا اخذ گواهی خرید از رینگ صادراتی برای قیرنفتی و…) شرایط قبلی همچنان جاری و نافذ خواهد بود.

جهت دریافت متن کامل بخشنامه یاد شده می‌توانید به سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران به آدرس www.irica.ir مراجعه نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ