از خواص شگفت انگیز هل چه می دانید؟

0

هل سرشار از ویتامین‌ ها و مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر و ویتامین C و حاوی کربوهیدرات، پروتئین و فیبر غذایی بوده و هیچ کلسترولی ندارد.

مراقبت از دندان مجله سلامت ضد میکروبی ضد آسم سلامت نیوز سلامت قلب سلامت دندان خواص هل جلوگیری از سرطان روده بزرگ جلوگیری از بیماری‌ های معده و روده جدیدترین داروی ضد افسردگی تنظیم قند خون بهداشت دهان و دندان افزایش سلامت قلب

خواص هل

خواص هل برای سلامتی شامل محافظت از معده، کنترل میزان کلسترول، کنترل سرطان، کمک به درمان مشکلات قلبی-عروقی و بهبود گردش خون در بدن است. هم‌چنین هل در درمان مشکلات هضم، دندان و عفونت مجاری ادراری مانند التهاب مثانه، التهاب کلیه و سوزاک موثر است.

جلوگیری از سرطان روده بزرگ

سرطان بخصوص سرطان روده بزرگ، یکی از علل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان است. افزایش هزینه درمان سرطان و عوارض جانبی پس از آن، محققان را تشویق به جایگزین کردن روش‌های درمان طبیعی و پایدار سرطان کرده است.

محافظت از سلامت قلب

استفاده از هل برای مشکلات قلبی و عروقی منجر به کاهش ضربان قلب یا کنترل ضربان و فشار خون می‌شود. عناصر غذایى کم مصرف موجود در هِل با تجمع لیپیدها در بدن مقابله می‌کند.

تنظیم قند خون

با توجه به مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی، مشخص شد که مصرف هل خواص ضد دیابتی دارد و می‌تواند قند خون را تنظیم کند. تحقیقات در انسان نشان داد که هل می‌تواند برخی از آثار منفی مبتلایان به پیش دیابت را بهبود بخشد و همچنین نشان می‌دهد که مصرف هل می‌تواند عوارض ناشی از دیابت را کاهش دهد.

ضد افسردگی

اسانس هل، بیشترین استفاده را در رایحه درمانی داشته و نه تنها می‌توان از آن برای درمان افسردگی استفاده کرد، بلکه درمانی برای بیماری‌ های دیگر، از مشکلات معده گرفته تا بیماری‌ های ریوی، به شمار می‌رود.

مراقبت از دندان مجله سلامت ضد میکروبی ضد آسم سلامت نیوز سلامت قلب سلامت دندان خواص هل جلوگیری از سرطان روده بزرگ جلوگیری از بیماری‌ های معده و روده جدیدترین داروی ضد افسردگی تنظیم قند خون بهداشت دهان و دندان افزایش سلامت قلب

جلوگیری از بیماری‌ های معده و روده

از هل بطور سنتی در طب سنتی چینی و طب یونانی برای مشکلات مربوط به هضم غذا استفاده می‌شده است. متانولیک گرفته شده از هِل در درمان مشکلات معده و روده مانند ترشی معده، نفخ و دل درد موثر است. در تحقیقات انجام شده، نشان می‌دهد که روغن‌های فرار گرفته شده از هِل، در درمان مشکلات مربوط به روده و معده موثر هستند.

خواص ضد میکروبی

در علوم نوین، ثابت شده که هِل دارای خواص ضدمیکروبی است. بر طبق تحقیقاتی که انجام شده، مشاهده شد که روغن‌های گرفته شده از هِل از رشد و گسترش برخی از میکروب‌های بسیار خطرناک که باعث مسمومیت غذایی می‌شوند، جلوگیری کردند.

خواص ضد التهابی و ضد اسپاسم

هِل برای دردهای مفصلی و عضلات موثر است. براساس نتایج تحقیقات انجام شده، می‌توان از هِل برای جلوگیری از اسپاسم عضلات استفاده کرد. در تحقیقات مشاهده شده است که هل خواص آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی دارد.

مراقبت از دندان

قرن‌هاست که از هِل در درمان سنتی چینی برای درمان مشکلات دندانی استفاده می‌شود. پس از تولید آنتی بیوتیک‌ها، مشخص شد که این داروها در کنار عوارض، نتایج مختلفی به همراه دارند.

براساس تحقیقات انجام شده، خواص ضدمیکروبی هل تایید شده است و از هل می‌توان برای شستشوی دهان استفاده کرد.

خواص ضد آسم

می‌توان از هِل برای درمان آسم و مشکلات تنفسی دیگر استفاده کرد. تحقیقی نشان داده است که عصاره‌های خام هِل در بازکردن مجاری تنفسی در حیوانات آزمایشگاهی موثر بوده، هم‌چنین موجب تسکین بافت‌های ریه می‌شوند.

از بین بردن سموم بدن

هِل سموم را از میان می‌برد. عصاره موجود در هل، خواص سم زدایی دارند. در تحقیقاتی که انجام شد، مشخص گردید هِل با موفقیت با سلول‌های سرطان مقابله می‌کند.

خواص دیگر هل

بهبود گردش خون
درمان حالت تهوع، گلودرد و استفراغ
درمان سکسکه
تازه شدن نفس

منبع : مجله دلتا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ