ساترا: انتشار آهنگ جدید ساسی مانکن (سمیه) ممنوع است

0

ساسان حیدری یافته خواننده حاشیه ساز در پروژه جدید خود فیلم ابد و یک روز را دست مایه قرار داده و با انتخاب سکانس معروف آن که نوید محمدزاده با صدا زدن نامش خواهرش “سمیه” از او می‌خواهد نرود آهنگی ساخته است. البته این بخشی از ویدئو کلیپ اصلی است که قرار است منتشر شود.

اما جنجال ساسی مانکن فقط به این پخش از کار او محدود نمی‌شود، زیرا در کلیپی که ساخته گفته می‌شود از یکی هنرپیشه‌های فیلم‌های پورن استفاده کرده که بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.

روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر اعلام کرد، «پیرو انتشار تیزر موزیک ویدئو هنجارشکنانه یکی از خوانندگان غیرمجاز در برخی رسانه‌ها و ابراز نگرانی خانواده‌ها، ساترا با استناد به مقررات محتوایی و نقض صریح دستورالعمل حفاظت از حقوق کودکان، روز گذشته (۱۲ اسفند ماه)، طی ابلاغیه‌ای، انتشار آن را به هر نحو در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ممنوع اعلام کرد.»

در این خبر همچنین آمده است: «پرونده رسانه روبیکا به عنوان رسانه داخلی با بیشترین تخلف و بدون مجوز که علی‌رغم تذکر پیشینی، اقدام به انتشار تیزر کرده است به کمیته رسیدگی به تخلفات ساترا ارجاع شد.

به جز رسانه‌های خارجی از جمله اینستاگرام که برخلاف قوانین بین‌المللی ناظر به حفاظت از حقوق کودکان اقدام به انتشار این موزیک ویدئو کرده‌اند، از روز گذشته، با تذکر ساترا موارد تخلف از معدود رسانه‌های داخلی به صورت فوری حذف شد.»

کاربران در صورت مشاهده هر گونه تخلف می‌توانند با مراجعه به سامانه پایش مردمی sapra.ir نسبت به ارائه گزارش تخلفات اقدام کنند.

همسر ساسی مانکن عکس الکسیس تگزاس ساسی مانکن سمیه ساسی مانکن جدید الکسیس در موزیک ساسی کیست الکسیس تگزاس کیست Alexis Texas

***

در عین حال انتشار این کلیپ ها در فضای مجازی با واکنش های گسترده ای همراه شد و کاربران در این باره دیدگاه های مختلف داشتند.

امین بزرگیان (جامعه‌شناس) نوشت:‏کاری که «ابد و یک روز» با طبقه فرودست کرده بود را حالا ساسی مانکن نماینده‌ی سلیقه و فرهنگ طبقه‌ی خرده بورژوا (یعنی مشتریان همان فیلم) با خود ابد و یک روز کرده است. ابتذال یک دومینو است

این که ساسی مانکن برای کلیپ جدیدش از پورن استار استفاده کرده می‌تونه تاثیرات مخربی روی کودکان و نوجوون‌هایی بذاره که آهنگ‌هاش رو می‌شنون. آهنگ قبلیش رو خیلی از بچه‌ها یه قسمت‌هاییش رو حفظ بودن و الان هم بخشی از بچه‌ها از این اتفاق با احتمال زیادی آگاه و نسبت بهش کنج‌کاو می‌شن.

امیلی امرایی (روزنامه نگار و نویسنده) نوشت:تصور اینکه بچه‌ها بفهمن این پورن استاره و برن دنبالش پشتم رو می‌لرزونه. بعد به خاطر فیلترینگ همه‌شون هم به فیلترشکن دسترسی دارن و برنامه‌های کنترل پرنتینگ هم که اینجا اصلا نیست، واقعا این آهنگ از فلج اطفال خطرناک‌تره.

هانی نوشت: ‏اقدام مستهجن جدید ⁧‫ساسی‌مانکن‬⁩، هم خلاف عقلانیت است هم خلاف انسانیت هم خلاف قانون تمام کشور‌های جهان .. ‏دادستان کل کشور به عنوان مدعی‌العموم، لازم است به جرم “ترویج عامدانه فساد در بین نوجوانان ایرانی” علیه اون اعلام جرم کند ..

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ