کشته شدن ۷۵ راکب موتورسیکلت در گلستان

0

 مهدی میقانی پیش از ظهر دوشنبه در ششمین جلسه کارگروه پیشگیری از جرایم و تخلفات رانندگی استان اظهارکرد: در ۱۱ ماهه سال گذشته ۹۰ نفر از راکبان موتورسیکلت و در ۱۱ ماهه سال جاری هم ۷۵ نفر از راکبان موتورسوار در جاده های استان کشته شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان افزود: این آمار اگر چه روند کاهشی داشته اما فوت یک نفر هم حادثه تلخی است و نباید اتفاق بیفتد.

میقانی نقش اقدامات پیشگیرانه دستگاههای متولی را در کاهش این روند بسیار موثر خواند و ادامه داد: آگاهی بخشی و تغییر نگرش ها و رفتار ترافیکی در کنار سایر اقدامات فرهنگی دستگاه های مرتبط؛ در پیشگیری از تخلفات و جرائم رانندگی راکبین موتورسوار بخصوص جوانان کمتر از ۳۰ سال بسیار مهم است.

وی از اجرای نظارت قانونمند بر عبور و مرور موتورسیکلت سواران راه های برون شهری استان خبرداد و گفت: این اقدام به صورت آشکارسازی موتورسواران با شبرنگ و با هدف کاهش مرگ و میرهای ناشی از تلفات و تصادفات رانندگی استان آغاز شده است.

معاون پیشگیری از جرائم و تخلفات دادگستری گلستان هم گفت: آگاه سازی افراد و خانواده ها بخصوص نوجوانان از خطرات استفاده از این وسیله نقلیه، اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی در بین آنان و سپس اعمال قوانین لازم می تواند از ابتلای راکبین موتورسوار به جرایم و تخلفات موثر باشد.مهر

 

حوادث تلخ حوادث ایران حوادث امروز اخبار جنایی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ