هشدار به فروشندگان و استفاده کنندگان مواد محترقه

0

 معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان با هشدار به فروشندگان و استفاده کنندگان از مواد محترقه به مردم درباره رعایت نکات ایمنی در روزهای پایانی سال توصیه کرد : مراقب کودکان و نوجوانان باشند.

حسین بشری با بیان اینکه خانواده‌ها باید خطرات استفاده از مواد محترقه و آتش‌زا را به فرزندان خود گوشزد کرده و نظارت بیشتری بر رفتار آنان داشته باشند گفت : به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه خرید ، فروش و قاچاق مواد منفجره و محترقه غیر مجاز جرم محسوب می‌شود و برای مرتکبین مجازات تعیین شده است.

معاون اجتماعی پلیس استان همدان افزود: مطابق ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی هرکسی با هیاهو ، جنجال ، حرکات غیرمتعارف یا با تعرض به افراد ، مخل نظم و آرامش عمومی شود و یا مردم را از فعالیت بازدارد به حبس از سه ماه تا یک سال و ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

بشری در پایان با تاکید بر اینکه پلیس با فروشندگان موادمحترقه برخورد خواهد کرد.
وی به شهروندان توصیه کرد : به منظور جلوگیری از حوادثی از قبیل آتش‌سوزی ، خسارت مالی و جانی توصیه می‌شود شهروندان از استفاده مواد محترقه و آتش‌زا جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را سریعا به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال به شکل نادرست موجب شده تا روز‌های پایانی سال به روز‌های نگرانی و اضطراب برای خانواده‌ها تبدیل شود اضافه کرد: بیشترین مصدومان و مجروحین چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.صدا وسیما 

حوادث تلخ حوادث ایران حوادث امروز اخبار جنایی

ساتین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ